Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@20:08:57 GMT

خسارت بارش باران به ۶۵ درصد اراضی شالیزاری صومعه سرا

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۷۲۹۷

خسارت بارش باران به ۶۵ درصد اراضی شالیزاری صومعه سرا

احمد پادیاب در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه پیش بینی شده امسال ۹۰ درصد شالیزارهای شهرستان صومعه سرا به صورت مکانیزه برداشت می‌شود، گفت: سالانه از ۲۸ هزار هکتار شالیزار کشت شده در این شهرستان ۱۳۵ تن برنج سفید استحصال می‌شود.

وی به بارش شدید باران دو روز گذشته در استان گیلان و شهرستان صومعه سرا اشاره کرد و افزود: متأسفانه بارش باران به ۶۵ درصد شالیزارهای شهرستان صومعه سرا آسیب خسارت وارده کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جهاد کشاورزی صومعه سرا با بیان اینکه تاکنون پنج درصد شالیزارهای شهرستان برداشت شده است، گفت: بیشتر اراضی شالیزاری شهرستان صومعه سرا در مرحله رشد شیری و خمیری قرار دارد که خوابیدگی و یا ورس محصول سبب کاهش تولید برنج خواهد شد.

کد خبر 4991440

منبع: مهر

کلیدواژه: صومعه سرا جهاد کشاورزی گیلان ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا عید سعید قربان گرگان قزوین شهرکرد ستاد ملی مقابله با کرونا ماه محرم بیرجند شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بارش باران کمک مومنانه شهرستان صومعه سرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۷۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت کلزا در بهبهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر جهاد کشاورزی بهبهان گفت:امسال ۴۲۰۰ اراضی آبی و ۴۰۰ هکتار اراضی دیم شهرستان بهبهان زیر کشت کلزا رفته است.

لاله نیرومند افزود: ازشروع فصل برداشت دانه روغنی کلزا در بهبهان تاکنون افزون بر ۷ هزار تن کلزا برداشت شده است.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود افزون بر ۹۰۰۰ تن دانه کلزا از مزارع زیر کشت این محصول در شهرستان بهبهان برداشت شود.


  مدیر جهاد کشاورزی بهبهان اظهار کرد: کارخرید دانه روغنی کلزا همزمان با برداشت در چهارمرکز در بخش‌های مرکزی وزیدون آغاز  وتاکنون ۷۶۰۰ تن کلزا از کشاورزان خریداری شده است.



دیگر خبرها

  • میزان خسارت بارش شدید باران و رانش در رامیان چقدر بود؟
  • برداشت کلزا در بهبهان
  • باران سیل‌آسای زواره خشت‌های شهر را با خود برد
  • بروز کمترین آسیب باران در بافت تاریخی یزد با همکاری جامعه محلی
  • نشاکاری ۲۵ درصدی شالیزار‌های محمودآباد
  • پیش‌بینی ۸۰ درصدی نشاء مکانیزه در بهشهر
  • نخستین نشاء مکانیزه برنج در بهشهر
  • خسارت بارش باران درشمال اصفهان/سیلاب در روستای صالح‌آباد جاری شد
  • نشاکاری ۲۵ درصد شالیزار‌های محمودآباد
  • نشاکاری 25 درصد شالیزارهای محمودآباد