Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@19:26:44 GMT

تشریح اهداف طرح مالیات بر خانه‌های خالی توسط قالیباف

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۷۲۹۸

تشریح اهداف طرح مالیات بر خانه‌های خالی توسط قالیباف

رئیس مجلس شورای اسلامی جزئیاتی از اهداف طرح مالیات بر خانه‌های خالی را تشریح کرد و گفت: با بررسی این طرح به دنبال آن هستیم که مسکن احتکار نشود. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(چهارشنبه، 15 مرداد 99) پارلمان و  در جریان بررسی طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی، گفت: کسی که 10 خانه دارد، باید خانه‌هایش را عرضه کند، نباید این خانه‌ها خالی بماند، اما اینکه چرا فردی 10 خانه دارد باید در جای دیگر بررسی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی طرح مالیات بر خانه های خالی در دستور کار نمایندگانبررسی طرح اصلاح قانون مالیات بر خانه های خالی در دستور کار نمایندگانپورابراهیمی: اجرای طرح مالیات بر خانه‌های خالی موجب شفافیت اقتصادی می‌شود

وی افزود: ما با بررسی این طرح به دنبال آن هستیم که مسکن احتکار نشود.

رئیس مجلس خاطرنشان کرد: قصد ما از بررسی این طرح این است که خانه‌ای که با سرمایه کشور ساخته شده، در سفته‌بازی قرار نگیرد و عرضه شود.

انتهای پیام/

R1011202/P/S1,15/CT11 واژه های کاربردی مرتبط مالیات محمدباقر قالیباف نمایندگان مجلس مجلس بیشتر بخوانید... بررسی طرح مالیات بر خانه های خالی در دستور کار نمایندگان قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... بررسی طرح مالیات بر خانه های خالی در دستور کار نمایندگان واژه های کاربردی مرتبط مالیات محمدباقر قالیباف نمایندگان مجلس مجلس پربیننده‌ترین اخبار سیاسی ۱ بررسی ایده‌ها در میزگرد تسنیم| دست مجلس برای مقابله با کاهش ارزش پول ملی باز است/ خطر نابرابری در جامعه جدی است ۲ گزارش| بی بی سی و تداوم نقش تریبون برای ترور ۳ گفت‌و‌گو| ربیعی: افزایش حق مسکن کارگران مورد تایید کمیسیون اقتصادی دولت قرار گرفت ۴ شناسایی و انهدام شبکه اخلال‌گر بازار ارز ۵ سرلشکر سلامی: انتقام خون شهید سلیمانی به یک آرمان تبدیل شده است ۶ پاسخ‌ محکم مرندی به ادعای بی‌بی‌سی درباره آمار کرونا در ایران برنامه زنده را قطع کرد+فیلم ۷ گفتگو با عباس عبدی: مسئولان دولتی از ثبت‌نام فرزندانشان در مدارس غیرانتفاعی منع شوند/ تمام جامعه از نابرابری آموزشی ضربه شدید می‌خورد ۸ سوءاستفاده بانک‌ها از عدم نظارت بانک مرکزی در پرداخت وام ازدواج مهمترین اخبار سیاسی بررسی ایده‌ها در میزگرد تسنیم| دست مجلس برای مقابله با کاهش ارزش پول ملی باز است/ خطر نابرابری در جامعه جدی است سرلشکر سلامی: انتقام خون شهید سلیمانی به یک آرمان تبدیل شده است گفتگو با عباس عبدی: مسئولان دولتی از ثبت‌نام فرزندانشان در مدارس غیرانتفاعی منع شوند/ تمام جامعه از نابرابری آموزشی ضربه شدید می‌خورد گزارش| بی بی سی و تداوم نقش تریبون برای ترور مهمترین اخبار تسنیم قرارداد با چین متناسب با منافع ملی است/ قرارداد تهران ــ پکن به مجلس می‌آید "علاج تحریم"|فولادگر: مشکل اقتصاد ایران این است که همیشه منتظر بوده، دیروز منتظر برجام و پسابرجام و امروز منتظر انتخابات آمریکا تناقض در آمارهای دادستانی تهران و بانک مرکزی / چه مقدار ارز صادراتی به کشور بازگشته است؟ دیاب: ۲۷۵۰ تن نیترات آمونیوم در انفجار بیروت منفجر شد مخالفت با برگزاری برخی مراسم محلی در محرم/ هیئت‌‌ها بهترین الگو برای رعایت شیوه‌‌نامه‌‌های بهداشتی خواهند شد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مالیات محمدباقر قالیباف نمایندگان مجلس مجلس مالیات محمدباقر قالیباف نمایندگان مجلس مجلس مالیات بر خانه های خالی در دستور کار نمایندگان طرح مالیات بر خانه های خالی بررسی طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۷۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناکامی آملی لاریجانی و قالیباف در سال ۱۴۰۲ /دولتِ رئیسی «نمره تجدیدی» گرفت /زلزله یا انتخابات ۱۱ اسفند؟!

تارا مهدویان: سالی که گذشت؛ گرچه بدون اتفاقات شیرین سپری نشد اما اتفاقات تلخ آن نیز کم نبود، مهمترین آن را باید وضعیت سخت معیشتی مردم در پی تورم و گرانی های بی رویه دانست.

در سیاست داخلی نیز سال ۱۴۰۲، بسترساز انتخابات همزمان مجلس دوازدهم شورای اسلامی و مجلس ششم خبرگان رهبری بود. انتخاباتی که فراز و نشیب هایی زیادی داشت و با تکرار ردصلاحیت هایی مشابه آنچه در انتخابات ۹۸ و ۱۴۰۰ رخ داد، در نهایت با مشارکت پایین (۴۱ درصدی) نسبت به دوره های پیشین به پایان رسید.

اما بهترین و بدترین اتفاق سیاسی سال ۱۴۰۲ چه بود؟ کدام سیاستمداران موفق ظاهر شدند و کدامیک ناموفق؟ نمره دولت و مجلس در سال ۱۴۰۲ چند است؟ برخی از چهره های سیاسی در گپ و گفت با خبرگزاری خبرآنلاین، به این سوالات پاسخ داده اند.

زلزله یا انتخابات ۱۱ اسفند؟!

در این میان، شخصیت هایی چون رسول منتجب نیا، غلامعلی رجایی و غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی انتخابات مجلس دوازدهم و رد صلاحیت های گسترده را بدترین اتفاق سال دانسته اند.

رجایی، وقوع زلزله را بهتر از این انتخابات دانسته و گفته است: « اگر جایی زلزله می آمد به مراتب بهتر بود. چون آن زلزله قابل جبران هست و بازسازی می شود و شاید عده ای هم از دنیا می روند که طبیعی است، اما اینکه یک نظام اعتبار سیاسی و اجتماعی خود را در نزد مردم از دست دهد، به مراتب آسیب ها و تبعات منفی بیشتری دارد، به خصوص در چانه زنی خارج از کشور دستش را خالی می کند».

وی همچنین ادامه داد: «در انتخابات اخیر به کلی جمهوریت رأی نیاورد و روی کار آمدن برخی افراطی هایی که تفکرشان تفکر مطرود بود، به ویژه بحث هایی که امثال رسایی در صدا و سیما مطرح کردند، یا حرف هایی که امثال ثابتی زد و با سعید جلیلی دستورالعمل آینده کارشان را مشخص کردند، به نظر من حضور خوبی را در مجلس آینده نداریم.»

جعفرزاده زاده ایمن آبادی نیز رد صلاحیت افراد اثرگذار در انتخابات را بدترین اتفاق سال ذکر کرده است.

در این میان مصطفی هاشمی طبا عدم توجه به مسائل محیط زیستی و آینده ایران را بدترین اتفاق می داند و می گوید: «کشور ما از لحاظ مسائل آب و انرژی و نشست زمین در حال پس روی است و هیچ فکر اساسی برای آنها نمی کنند.»

چهره هایی چون حمیدرضا ترقی و محمد هاشمی و سلیمی نمین نیز در این گپ و گفت تلخ ترین اتفاق را معرفی کردند.

بهترین اتفاق سال ۱۴۰۲ از نگاه چپ و راست

اما بهترین اتفاق سیاسی سال ۱۴۰۲ چه بود؟ چهره هایی چون مصطفی هاشمی طبا و جعفرزاده ایمن آبادی معتقدند که اتفاق خوبی در سال گذشته رخ نداده است . اما برخی سیاسیون همچون سلیمی نمین و حمیدرضا ترقی، پرتاب ماهواره به مدار زمین را از جمله اتفاقات خوب در سال ۱۴۰۲ برشمرده اند و غلامعلی رجایی اهدای جایزه به نرگس محمدی را نقطه عطف خوانده است.

هم صادق لاریجانی ناکام ماند هم حدادعادل

«کدام شخصیت های سیاسی،موفق یا ناموفق ظاهر شدند؟ سوال دیگری بود که از این چهره های سیاسی پرسیدیم که نظرات متفاوتی بیان شد.

منتجب نیا و حسین کنعانی مقدم دو چهره سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا هم نظر هستند و سیاستمدارانی که در سال اخیر، از صحنه سیاسی کناره گیری کرده و فعالیتی به خصوص در انتخابات ۱۱ اسفند ماه نداشته اند را موفق می دانند.

همچنین غلامعلی رجایی، از حجت الاسلام سیدمحمد خاتمی به عنوان چهره موفق سال نام برده و گفته است:« آقای خاتمی با عدم حضور در انتخابات، این پیام را داد که هر حضوری می تواند مفید نباشد و برخی عدم حضورها پیامش موثرتر از حضور است.»

در این میان جعفرزاده ایمن آبادی از حسن روحانی به عنوان فرد موفق سال یاد کرده است: « سال ۱۴۰۲ برای آقای روحانی خیلی خوب بود. چون خیلی از سیاه نمایی ها درباره ایشان با عملکرد بسیار ضعیف آقای رئیسی نتیجه معکوس داد و مردم متوجه شدند که سیاه نمایی و در حقش جفا شده است.»

صادق لاریجانی به علت اینکه نتوانست در انتخابات مجلس ششم خبرگان از حوزه انتخابیه مازندران رأی آورد، به عنوان چهره سیاسی ناکام از نگاه غلامعلی رجایی و رسول منتجب نیا انتخاب شده است.

کنعانی مقدم نیز غلامعلی حدادعادل را به عنوان چهره ناکام سیاسی در سال ۱۴۰۲ معرفی کرده است.

نمره تجدیدی در کارنامه دولتِ رئیسی و مجلسِ قالیباف

نمره ها به دولت سیزدهم و مجلس یازدهم نیز چنگی به دل نمی زند. برخی چهره های سیاسی به عملکرد مجلس و دولت سیزدهم در سال گذشته نمره تجدیدی (یعنی زیر ۱۰) داده اند. به طوریکه محمد هاشمی معتقد است مجلس یازدهم با ارفاق شاید نمره ۴ یا ۵ بگیرد.

در این میان، حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی و محمود عباس زاده مشکینی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تنها کسانی بودند که به عملکرد دولت سیزدهم نمره ای بالای ۱۷ داده اند. در این باره ترقی گفته است :« دولت سیزدهم در سال گذشته بسیاری از مشکلات و بدهی های گذشته دولت را توانست تامین کرده و بدهی های خارجی را به حداقل رساند. همچنین در جهت رونق تولید تواسنت گام های خوبی را بردارد. در بحث سیاست خارجی نیز از نظر بستن قراردادهای مهم با قدرت های جهان توفقیات خوبی داشت.»

درباره مجلس یازدهم هم بیان کرده است:« مجلس یازدهم گام های خوبی را در زمینه کسب و کار، حل مشکلات مربوط به فرهنگیان و بازنشستگان و اصلاح نظام بودجه در کشور و مسائلی چون خنثی کردن تحریم های آمریکا برداشته است.»

* در جدول زیر نظر چهره های سیاسی درباره بدترین ها و بهترین های سال ۱۴۰۲ را می خوانید؛

ردیف

اسامی/ سمت

بهترین اتفاق سال ۱۴۰۲

بدترین اتفاق سال ۱۴۰۲

موفق ترین سیاستمدار سال ۱۴۰۲

ناکام ترین سیاستمدار سال ۱۴۰۲

نمره به دولت در سال ۱۴۰۲

نمره به مجلس در سال ۱۴۰۲

۱

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی/ نماینده ادوار مجلس

* برای مردم اتفاق خوبی رخ نداد .

*رد صلاحیت افراد اثرگذار در انتخابات

* حسن روحانی

*ابراهیم رئیسی

* محمدباقر قالیباف

*زیر ۷

*زیر ۱۰

۲

حسین کنعانی مقدم/ فعال سیاسی اصولگرا

*انتخابات مجلس دوازدهم

*کاهش ارزش پول ملی

*کسانی که از سیاست کناره گیری کردند.

* غلامعلی حدادعادل

*نمره ۱۲

*زیر ۱۰

۳

سیدمصطفی هاشمی طبا/ فعال سیاسی اصلاح طلب

*بهترین اتفاقی نداشتیم.

*عدم توجه به مسائل محیط زیستی و آینده ایران

*هیچ کس

*هیچکدام شان موفق نبودند که بخواهم ناکام ترین را نام ببرم.

*هیچ نمره ای نمی گیرند.

*هیچ نمره ای نمی گیرند.

۴

حمیدرضا ترقی/ عضو حزب مؤتلفه اسلامی

*رشد مشارکت سیاسی مردم در صحنه های مختلف کشور

*پرتاپ ماهواره برای چندمین بار

*حادثه تروریستی کرمان و شاهچراغ شیراز

*مقام معظم رهبری

*مصطفی تاج زاده

*بین ۱۷ و ۱۸ است

*بین ۱۷ و ۱۸ است

۵

غلامعلی رجایی / فعال سیاسی اعتدال گرا

* اعطای جایزه به نرگس محمدی

* انتخابات اخیر

* سیدمحمد خاتمی

*مهدی کروبی

* میرحسین موسوی

*صادق لاریجانی

*نمره قابل قبول نمی دهم.

*نمره ۱۲

۶

عباس سلیمی نمین/ فعال سیاسی اصولگرا

* فرستادن ماهواره به مدار زمین

*موفقیت های علمی

*جنایت غزه

*محمد اسلامی رئیس انرژی اتمی

* محمدحسین حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور

*باید ارزیابی شود، نمی توانم به راحتی نمره دهم.

*باید ارزیابی شود، نمی توانم به راحتی نمره دهم

۷

رسول منتجب نیا/ دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی

* عدم حضور مردم در انتخابات که نوعی مبارزه مدنی مردم در انتخابات ۱۴۰۲ بود.

*انتخابات مجلس دوازدهم

* آنهایی که چهره مثبت و موفق هستند آنهایی هستند در صحنه سیاسی حضور نداشتند مثل آقایان خاتمی، کروبی و موسوی

*صادق لاریجانی

*زیر ۱۰

*ضعیف ترین مجلس تاریخ انقلاب اسلامی

*نمره بسیار پایینی می گیرد

۸

محمد هاشمی/ رئیس اسبق صداوسیما

*اتفاقات را رصد نکردم.

*حادثه تروریستی کرمان

*ارزیابی دقیق ندارم

*نظری ندارم

*نمره ۱۰

*بین ۴ تا ۵

۹

حسین سبحانی نیا/ نماینده ادوار مجلس

*مشارکت مردم در انتخابات

* حضور ۴۱ درصدی مردم تثبیت موضع قبلی جمهوری اسلامی بود که انشاءالله ما مواضع اصولی و ارزشی و اساسی انقلاب را تثبیت کنیم.

* حادثه تروریستی کرمان

* جنایت غزه

* تلاش هایی که از ناحیه مسئولین حدمتگزار در سطوح مختلف کشور انجام گرفته چه در دولت و چه در مجلس و بخش های مختلف خصوصی، آنهایی که در چارچوب وظیفه محوله خوب عمل کردند و رضایت مردم را در پی داشتند، چهره های موفق انقلاب اسلامی بودند.

*چهره هایی که به وظایفشان عمل نکردند و موجبات ناراحتی مردم را فراهم کرده اند، اگرچه در ظاهر آدم موجهی باشند، ولی چهره موفقی نیستند.

* بین ۱۴ تا ۱۵

* بین ۱۲ و ۱۳ و حداکثر ۱۴

۱۰

محمود عباس زاده مشکینی/ عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس

*شکستن هیمنه رژیم صهیونیستی و عملیات طوفان الاقصی

*نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در یک رویکرد کاملا مقتدرانه مقر تروریست ها را که در خاک برخی کشورهای همسایه سکنی گزیده بودند را با اقتدار مورد برخورد نظامی قرار دادند.

*عملیات تروریستی در شاهچراغ، سیستان و بلوچستان و علیه مردم بی گناه کشورمان به ویژه زنان و کودکان.

*حسین امیرعبداللهیان

* با توجه به ظرفیت های بسیار زیاد کشور و استحقاق مردم و آرمان بسیار بلند نظام و انقلاب اسلامی و انتظارات مقام رهبری از مدیران و چهره های سیاسی، در مقایسه با این طراز مدیریت به نظر من همه ما مدیران و فعالان سیاسی در مقابل این انتظارات و این استحقاق خدماتمان بسیار کم است و آن را ناکافی می دانم و کارهای بزرگی هم که شده است در استحقاق ملت ایران نمی دانم.

* بالای ۱۷-۱۸

* از ۲۰ ماده درسی، در ۱۷-۱۸ مورد نمره خوبی گرفت اما در یکی دو سه مواد نمره خوبی نمی گیرد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1884349

دیگر خبرها

  • دیدار نوروزی امیر آشتیانی و قالیباف
  • دومین دیدار قالیباف با رهبران مقاومت فلسطین
  • دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با قالیباف دیدار کرد
  • دومین دیدار قالیباف با رهبران مقاومت فلسطین در امروز
  • «زیاد نخاله» با قالیباف دیدار کرد
  • اسماعیل هنیه با قالیباف دیدار کرد
  • مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟! /از رأی نیاوردن باهنر تعجب نکردم
  • مالیات افزایش می‌یابد/وزیر اقتصاد: رسما مخالفت خود را با تصمیم مجلس برای افزایش بار مالیاتی اعلام کردیم
  • ناکامی آملی لاریجانی و قالیباف در سال ۱۴۰۲ /دولتِ رئیسی «نمره تجدیدی» گرفت /زلزله یا انتخابات ۱۱ اسفند؟!
  • راه حل تازه عضو حزب موتلفه برای رسیدن به جهش تولید/ از دلال‌ها بیشتر مالیات بگیرید