Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@16:55:33 GMT

توضیحات قالیباف درباره قانون مالیات بر خانه‌های خالی

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۷۳۰۰

توضیحات قالیباف درباره قانون مالیات بر خانه‌های خالی

رئیس مجلس با بیان در قانون مالیات بر خانه‌های خالی به دنبال این هستیم مسکن «احتکار» نشود، گفت: ما قصد داریم خانه‌ای که از پول افراد ساخته و از سرمایه کشور ساخته شده در سفته بازی قرار نگیرد.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه 15 مرداد  99) در جریان بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح دو فوریتی اصلاح ماده 54 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم اظهار داشت: ما در این قانون (مالیات بر خانه‌های خالی) به دنبال این هستیم که مسکن احتکار نشود، نه این که اگر کسی 5 مسکن دارد ما برویم از آن مالیات بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: هدف مجلس از طرح مالیات بر خانه‌های خالی به روایت قاضی زاده کدام شهرها مشمول مالیات از خانه خالی می‌شوند؟

وی افزود:این قانون قصدش گرفتن مالیات نیست؛ چراکه ما در باره مالیات در قوانین دیگر دارای قانون هستیم و آن را پیگیری می‌کنیم و حتماً قوانین دیگر CGP و PIT بحث‌هایی است ک در دستورکار آینده مجلس قرار دارد.

قالیباف تاکید کرد: ما قصد داریم خانه‌ای که از پول افراد ساخته و از سرمایه کشور ساخته شده در سفته بازی قرار نگیرد و با تورم دنبال درآمدهای دیگری نباشد بلکه عرضه شده و استفاده شود.

رئیس مجلس اظهار داشت: ما می‌خواهیم افرادی که 10 خانه دارند خانه خود را خالی نگه ندارند و عرضه کنند. این که چرا آن شخص 10 خانه خالی دارد بحث دیگری است و باید جای دیگری آن را دنبال کرد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت قرارداد ایران و چین مجلس شورای اسلامی محمدباقر قالیباف قالیباف سازمان امور مالیاتی مالیات بر خانه های خالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۷۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون مهریه 2 الی 3 سال است که معطل مانده/ نماینده مجلس: منتظر هستیم؛ فعلا دست هیئت رئیسه است

به گزارش جماران؛ یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: قانون مهریه ۲ الی ۳ سال است که معطل مانده و دست هیات رییسه است.

‌کاظم دلخوش اباتری در گفت‌وگو با ایلنا درباره تعیین تکلیف قانون مهریه و بحث مالیات بر آن گفت: منتظر هستیم فعلا دست هیئت رئیسه است و ۲ الی ۳ سال است که معطل است.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی درباره اینکه در جامعه مطرح می‌شود چرا برای هر چیزی مالیات در نظر گرفته می‌شود و افکار عمومی این مطلب را به کمبود بودجه کشور ارتباط می‌دهد، بیان کرد: ما مخالف مالیات بستن‌های بیخود هستیم، همیشه من مخالف بودم.


 

دیگر خبرها

  • قالیباف: تا یکشنبه برنامه ارزی خود را ارائه نکنید خودمان موضوع را دنبال خواهیم کرد!
  • ضرب‌الاجل قالیباف برای دولت/ رئیس مجلس: تا یکشنبه برنامه ارزی خود را ارائه نکنید خودمان موضوع را دنبال خواهیم کرد!
  • قانون مهریه 2 الی 3 سال است که معطل مانده/ نماینده مجلس: منتظر هستیم؛ فعلا دست هیئت رئیسه است
  • قالیباف: کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
  • فقط نیم درصد از مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
  • کمتر از نیم درصد مردم مشمول «قانون مالیات بر سوداگری» می‌شوند
  • کمتر از نیم درصد جمعیت مشمول قانون مالیات بر سوداگری هستند
  • قانون مالیات بر سوداگری منجر به تشویق بخش واقعی اقتصاد می‌شود
  • رفع ایرادات طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی در مجلس
  • طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی در دستور کار مجلس قرار گرفت