Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@01:17:20 GMT

لایحه حمایت از خبرنگاران به مجلس می رود

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۷۳۰۷

لایحه حمایت از خبرنگاران به مجلس می رود

خبرگزاری آریا - وزیر کار از مقدمات تدوین لایحه حمایت از خبرنگاران خبر داد و گفت: با همکاری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و به عنوان اقدام دولت در حمایت از جامعه خبری کشور لایحه حمایت از خبرنگاران را به منظور حفظ امنیت شغلی خبرنگاران تقدیم مجلس می کنیم.
به گزارش خبرگزاری آریا ، محمد شریعتمداری افزود: تقاضا داریم در صورتی که درباره این لایحه نظراتی مطرح است در اختیار ما قرار بدهند و مثل وعده ای که درباره تشکیل انجمنهای صنفی فرهنگی و هنری با استفاده از ظرفیت قانون کار دادند، این وعده را هم محقق کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی که امروز در مجموعه تلاش سخن می گفت، از پرداخت 78 میلیارد تومان وام کرونا به 478 بنگاه خبری متاثر از کرونا در قالب 4599 شغل خبر داد و گفت: پیش بینی کرده ایم در صورت تامین اعتبار و منابع دولتی وام 10 میلیون تومانی خبرنگاری به خاطر ایام کرونا پرداخت شود.
وزیر کار در ادامه با اشاره به وجود 1.5 میلیون بازنشسته کشوری و 3.5 میلیون بازنشسته تامین اجتماعی در کشور، همسان سازی حقوق بازنشستگان را اقدام بزرگ و ارزشمند دولت پس از 14 سال عنوان کرد.
وی با تاکید بر الزام پرداخت حق سنوات کارگران در صورت جابه جایی کارگاه خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات کارگران عدم پرداخت حق سنوات است و متاسفانه بعضا حق سنوات کارگران پس از تغییر و جابجایی محاسبه و پرداخت نمی شود؛ در صورتی که این ضعف قانون است که باید برطرف شود و کارگران و خبرنگاران باید پایه سنوات خود را دریافت کنند.
شریعتمداری همچنین درباره تصویب حق مسکن کارگران‌ گفت: تلاش می کنیم که حق مسکن کارگران هرچه زودتر در هیات دولت به تصویب برسد که با تصویب آن حق مسکن کارگری 44 درصد نسبت به سال گذشته رشد خواهد کرد.
در همین رابطه شاکرمی، معاون وزیر کار در گفت وگو با ایسنا از برگزاری نشست نهایی کمیسیون اقتصادی دولت به منظور افزایش سه برابری حق مسکن کارگران در هفته آینده خبر داده است.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: حق مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۷۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی پنجشنبه‌ ها شامل کارگران هم می‌ شود ؟

وزیر کار در جمع خبرنگاران به سوالاتی درخصوص طرح فجرانه یارانه، تعطیلی پنجشنبه‌ها برای بخش خصوصی و وضعیت لایحه واگذاری تعیین دستمزد پاسخ داد.

سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران درخصوص طرح کالابرگ الکترونیکی و طرح فجرانه که در مراحل بعدی ادامه یافت، گفت: در رابطه با تداوم طرح نیاز به بررسی مجدد است و مقرر شد که آقای دکتر مخبر محوریت کار را داشته باشند و پیگیری کنند. در بحث کالابرگ هم استقبال بسیار خوب بود؛ هم در مرحله اول مخصوصا در دهک‌های کم درآمد به ویژه دهک اول، دوم، سوم و در مرحله دوم هم استقبال بهتر شد و حتی در مرحله سوم استقبال شتاب بیشتری گرفت.

به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: ما پیش بینی می‌کنیم که تقریبا بالغ بر ۹۵ درصد از طرح استقبال شود و مردم هم بسیار خوب استقبال کردند و کسبه هم تلاش شان این بود که در کمترین فرصت کار انجام شود.

وزیر کار در پاسخ به سوالی خصوصی تعطیلی پنجشنبه‌ها و اجرای آن بر مشمولان قانون کار و بخش خصوصی، تصریح کرد: این مساله نیاز به قانون دارد، هرچه که قانونگذار تصویب کند لازم الاجرا است. در واقع هرچه که مجلس تصویب کند و ابلاغ شود ما حتما اجرا خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون وضعیت لایحه واگذاری تعیین نرخ دستمزد کارگران به مجلس گفت: لایحه واگذاری تعیین دستمزد در حوزه کارشناسی وزارتخانه در حال بررسی است، در بخش کارشناسی وزارتخانه است که بعد باید به دولت ارسال شود و در صورت تصویب در هیات دولت به مجلس ارسال خواهد شد.

مرتضوی در پاسخ به سوالی پیرامون برخی شنیده‌ها از تعدیل نیرو در شهرک‌های صنعتی اظهار داشت: من گزارشی از تعدیل نیرو ندارم، شما اگر گزارشی دارید مکتوب به ما بدهید حتما بررسی می‌کنم و در جلسه آینده خدمت شما اعلام می‌کنم.

دیگر خبرها

  • تعطیلی پنجشنبه‌ ها شامل کارگران هم می‌ شود ؟
  • جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد صنعتی در استان سمنان
  • ببینید| تاجگردون: هیچکس حاضر نیست لایحه عفاف و حجاب را گردن بگیرد /کسی از دولت نمی‌پرسد این چه لایحه‌ای بود!
  • وعده نائب رئیس مجلس برای برخورد با بی‌حجابی
  • ذوالنوری: زنانی که حجاب غیرکاملی دارند، داغ و درفش نمی‌شوند
  • کاهش درآمدهای مالیاتی به میزان ۸۵ همت در بخش دوم بودجه ۱۴۰۳
  • لایحه تشکیل وزارت بازرگانی از دستور کار مجلس خارج شده است!
  • همه دلایلی که دولت را پای میز مذاکره مزدی برگرداند!
  • واکاوی حمایت از مالکیت فکری ادبی و هنری
  • دلیل طرح سوال از وزیر کار نحوه افزایش حقوق کارگران است