Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایبنا، براساس آمار بانک مرکزی ۶۸۳ هزار فقره چک رمزدار به ارزشی بالغ بر ١١٦٨ هزار میلیارد ریال در خردادماه ۹۹ در کل کشور وصول شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلـغ به ترتیب ۳.۴ درصد و ۶.۶ درصد کاهش داشته است. در ماه مورد بررسی در استان تهران بالغ بر ٢٠٨ هزار فقره چک رمزدار به ارزشی بیش از ٦٢٨ هزار میلیارد ریال وصول شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ماه مذکور ۴۸.۶ درصد از تعداد چک‌های رمزدار وصولی در سه استان تهران (۳۰.۵ درصد)، خراسان رضوی (۹.۲ درصد) و اصفهان (۸.۹ درصد) وصول شده است که بیش‌ترین سهم را در مقایسه با سایر استان‌ها دارا بوده‌اند. همچنین ٦٦ درصد از ارزش چک‌های فوق در استان‌های تهران (۵۳.۸ درصد)، خراسان رضوی (۶.۲ درصد) و اصفهان (٦ درصد) وصول شده است.

چک‌های وصولی بر حسب عادی و رمزدار

حدود ٧ میلیون و ۷۰۰ هزار فقره چک در خردادماه ٩٩ در کل کشور وصول شد که از این تعداد بیش از ٧ میلیون فقره عادی و حدود ۷۰۰ هزار فقره رمزدار بوده است. بر این اساس در کل کشور ۹۱.۱ درصد از کل تعداد چک‌های وصولی، عادی و ۸.۹ درصد رمزدار بوده است.

در ماه مورد بررسی درکل کشور حدود ٢٥٢٧ هزار میلیارد ریال چک وصول شد که حدود ١٣٥٩ هزار میلیارد ریال چک عادی و بیش از ١١٦٨ هزار میلیارد ریال چک رمزدار است. به عبارتی در کل کشور ۵۳.۸ درصد از کل ارزش چک‌های وصولی، عادی و ۴۶.۲ درصد رمزدار بوده است.

پربیننده ترین فرهنگیان می‌توانند از بانک مهر ایران وام ۲۰۰میلیون ریالی دریافت کنند جزئیات طرح اعطای تسهیلات بانکی به مستأجران/ نرخ سود تسهیلات کمک ودیعه مسکن ۱۳درصد است آخرین جزییات پیگیری رفع تعهد ارزی/ معرفی صادرکنندگان متخلف به عنوان قاچاقچی ارز پرداخت بیمه بیکاری کرونا در چه مرحله‌ای است؟ ۲ عامل اصلی بی‌اعتبار شدن پول ملی

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بانک مرکزی چک برگشتی دسته چک چک رمزدار وصول چک قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت هزار فقره چک رمزدار هزار میلیارد ریال کل کشور وصول شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۷۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصالحه ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین؛ حجت الاسلام حیدری در این خصوص اظهار کرد: در حال حاضر ۱۷۳ شعبه شورای حل اختلاف در ۱۹ حوزه قضایی دایر می‌باشد که از این تعداد ۸۹ شعبه در شهر‌ها و ۸۴ شعبه نیز در روستا‌ها فعالیت دارند.
وی اضافه کرد: از ۹۷ هزار و ۲۵۳ فقره پرونده وارده در سال گذشته به شورا‌های حل اختلاف استان، تعداد ۹۶ هزار و ۸۶۱ فقره پرونده مختومه و مورد رسیدگی قرار گرفته شده است.
حجت الاسلام حیدری نسبت مصالحه در پرونده‌های قابل صلح و سازش شورا‌های حل اختلاف استان را ۵۱ درصد اعلام کرد و افزود: طی سال گذشته ۳۴ هزار و ۶۵۵ فقره پرونده با میانجیگری شورا‌های حل اختلاف منجر به صلح و سازش شده و از مراجعات افراد به محاکم و دادسرا‌ها جلوگیری بعمل آمده است.
این مقام قضایی بیان کرد: درسال ۱۴۰۲ بالغ بر ۹۴ درصد از اوراق قضایی شورا‌های حل اختلاف به صورت الکترونیکی به مخاطبین ابلاغ گردیده، که علاوه بر کاهش زمان رسیدگی باعث تسریع در انجام امور قضایی، صرفه جویی در وقت و هزینه و رضایتمندی مراجعین شده است.
رئیس مرکز توسعه حل اختلاف دادگستری استان قزوین گفت: تحقق صلح سازش در پرونده‌ها و کاهش اطاله دادرسی از مهم‌ترین اولویت‌های ما در سال جاری است.

دیگر خبرها

  • مرکز دولتی درمان سوءمصرف مواد بیمارستان امام حسین (ع) افتتاح شد
  • مبلغ محکومیت متخلفان اقتصادی استان ۲۱۸ میلیارد ریال است
  • کلینیک تخصصی خیر ساز بیمارستان امام حسین (ع) محمدشهر افتتاح شد
  • مصالحه ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • تا آخر خرداد چقدر بارندگی داریم؟
  • مختومه شدن ۹۶ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف قزوین
  • جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا خرداد + وضعیت بارش‌ها در کشور و ۴ استان کم‌ بارش
  • درآمدهای عمومی آذربایجان شرقی ۴۱ درصد افزایش یافت
  • پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • جریمه ۱۲ میلیاردی قاچاقچی سوخت در سیرجان وصول شد