Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مشاغل خانگی به شرط تأیید سازمان امور مالیاتی، مشمول بر مالیات خانه‌های خالی نمی‌شوند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(چهارشنبه، 15 مرداد 99) خانه ملت و در جریان بررسی طرح دوفوریتی مالیات بر خانه‌های خالی، گفت:‌اجرای این قانون، بنای ایجاد مشکل برای مردم ندارد، بلکه هدف اصلی آن است که عرضه مسکن در حوزه احتکار را بتوانیم مدیریت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه بنا نداریم با اجرای این طرح زندگی مردم را دچار مشکل کنیم، افزود: هدف از اجرای این طرح ایجاد مشکل برای بخش‌های دیگر جامعه نیست.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: بخش عمده‌ای از 2 میلیون و 500 هزار تا 2 میلیون و 700 هزار خانه احتکار شده به بازار با اجرای این طرح به مسیر حرکت بازمی‌گردد.

تشریح اهداف طرح مالیات بر خانه‌های خالی توسط قالیبافبررسی طرح مالیات بر خانه های خالی در دستور کار نمایندگانپورابراهیمی: اجرای طرح مالیات بر خانه‌های خالی موجب شفافیت اقتصادی می‌شودجزئیاتی از طرح مالیات بر خانه‌های خالی به روایت یک نماینده مجلس

پورابراهیمی تصریح کرد: یکی از شروط در این طرح، ایجاد نکردن مشکل برای کسب و کارها در کشور است، البته جرائمی را برای فردی که اطلاعات لازم را در سامانه مذکور وارد نکرده، در نظر گرفته شده و مالیات بر آن خانه اِعمال خواهد شد.

وی ادامه داد: قانونی به نام مشاغل خانگی در کشور وجود دارد که به همین جهت، چند نفر در یک کارگاه تولیدی کار می‌کنند، اگر این افراد در یک خانه مسکونی مستقر شدند، به شرط تأیید سازمان امور مالیاتی، مشمول بر مالیات خانه‌های خالی نمی‌شوند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: طبق این طرح، دانشجویانی که به هر دلیلی قصد دارند از یک خانه به غیر از شهر اصلی‌شان استفاده کنند، می‌توانند از ظرفیت اسکان در خانه‌های خالی بهره بگیرند و دچار مشکل نمی‌شوند.

انتهای پیام/

R1011202/P/S1,15/CT11 واژه های کاربردی مرتبط مالیات کمیسیون اقتصادی کمیسیون های مجلس محمدرضا پورابراهیمی نمایندگان مجلس مجلس بیشتر بخوانید... تشریح اهداف طرح مالیات بر خانه‌های خالی توسط قالیباف پورابراهیمی: اجرای طرح مالیات بر خانه‌های خالی موجب شفافیت اقتصادی می‌شود قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... تشریح اهداف طرح مالیات بر خانه‌های خالی توسط قالیباف پورابراهیمی: اجرای طرح مالیات بر خانه‌های خالی موجب شفافیت اقتصادی می‌شود واژه های کاربردی مرتبط مالیات کمیسیون اقتصادی کمیسیون های مجلس محمدرضا پورابراهیمی نمایندگان مجلس مجلس پربیننده‌ترین اخبار سیاسی ۱ بررسی ایده‌ها در میزگرد تسنیم| دست مجلس برای مقابله با کاهش ارزش پول ملی باز است/ خطر نابرابری در جامعه جدی است ۲ گزارش| بی بی سی و تداوم نقش تریبون برای ترور ۳ گفت‌و‌گو| ربیعی: افزایش حق مسکن کارگران مورد تایید کمیسیون اقتصادی دولت قرار گرفت ۴ شناسایی و انهدام شبکه اخلال‌گر بازار ارز ۵ سرلشکر سلامی: انتقام خون شهید سلیمانی به یک آرمان تبدیل شده است ۶ پاسخ‌ محکم مرندی به ادعای بی‌بی‌سی درباره آمار کرونا در ایران برنامه زنده را قطع کرد+فیلم ۷ گفتگو با عباس عبدی: مسئولان دولتی از ثبت‌نام فرزندانشان در مدارس غیرانتفاعی منع شوند/ تمام جامعه از نابرابری آموزشی ضربه شدید می‌خورد ۸ سوءاستفاده بانک‌ها از عدم نظارت بانک مرکزی در پرداخت وام ازدواج مهمترین اخبار سیاسی درخواست قالیباف از هلال احمر برای امدادرسانی به حادثه‌دیدگان بیروت/تسلیت به سیدحسن نصرالله اعلام آمادگی رحمانی فضلی برای هرگونه کمک و امدادرسانی به آسیب دیدگان لبنانی تشکیل کمیته مشترک مجلس و بانک مرکزی برای کنترل نرخ ارز قرارداد با چین متناسب با منافع ملی است/ قرارداد تهران ــ پکن به مجلس می‌آید مهمترین اخبار تسنیم گزارش|تأکید مراجع عظام تقلید بر اقامه عزای سیدالشهدا(ع) با رعایت کامل بهداشت/ ‌عزاداری امام حسین(ع) ‌هرگز نباید فراموش شود قرارداد با چین متناسب با منافع ملی است/ قرارداد تهران ــ پکن به مجلس می‌آید "علاج تحریم"|فولادگر: مشکل اقتصاد ایران این است که همیشه منتظر بوده، دیروز منتظر برجام و پسابرجام و امروز منتظر انتخابات آمریکا تناقض در آمارهای دادستانی تهران و بانک مرکزی/ چه‌مقدار ارز صادراتی به کشور بازگشته است؟ دیاب: ۲۷۵۰ تن نیترات آمونیوم در انفجار بیروت منفجر شد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مالیات کمیسیون اقتصادی کمیسیون های مجلس محمدرضا پورابراهیمی نمایندگان مجلس مجلس مالیات کمیسیون اقتصادی کمیسیون های مجلس محمدرضا پورابراهیمی نمایندگان مجلس مجلس طرح مالیات بر خانه های خالی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۷۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسلی: رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت را پیگیری می‌کند + فیلم

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : رفتار دولت در قبال صنعت خودرو توهین به مردم است زیرا برای خرید یک خودروی بی‌کیفیت با هزار بدبختی ثبت نام می‌کنند و بعد از ماه‌ها به آن‌ها گفته می‌شود که خودرو نداریم .

فتح‌الله توسلی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو با انتقاد از عملکرد دولت در زمینه صنعت خودرو اظهار داشت: رفتار دولت در قبال صنعت خودرو توهین به مردم است.

وی  با اشاره به مشکلات متعدد مردم در زمینه خرید خودرو گفت: مردم برای خرید یک خودروی بی‌کیفیت با هزار بدبختی ثبت نام می‌کنند و بعد از ماه‌ها به آن‌ها گفته می‌شود که خودرو نداریم و باید خودروی دیگری را انتخاب کنند.

توسلی اظهارداشت : در مقابل این بی‌نظمی، دولت هر چند وقت یکبار اعلام می‌کند که مثلاً باید ۲۰۰ میلیون تومان به حساب شرکت‌های خودروسازی واریز کنید تا خودرو تحویل بگیرید.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه این رفتار‌ها قابل قبول نیست، بیان کرد: دولت باید برای دو خودروساز بزرگ کشور چاره‌ای اساسی بیندیشد.

 توسلی در ادامه به مشکلات واردات خودرو اشاره کرد و اظهارداشت : مجلس تصویب کرده بود که خودرو وارد شود، اما دولت در این زمینه کوتاهی کرد.

وی با بیان اینکه عدم واردات خودرو به نفع خودروسازان و به ضرر مردم بوده است، گفت: اگر خودرو‌های مورد نیاز مردم وارد شده بود، قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کرد و خودروسازان مجبور بودند که خودشان را اصلاح کنند.

توسلی در مورد برنامه مجلس برای پیگیری مشکلات صنعت خودرو اظهارداشت : مجلس یازدهم در آستانه پایان کار خود است، اما وظیفه نظارتی خود را در قبال این موضوع به طور کامل انجام خواهد داد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه مجلس دوازدهم نیز پیگیر حقوق تضییع شده مردم در صنعت خودرو خواهد بود، گفت: حدود یک ماه آینده، مجلس دوازدهم شروع به کار می‌کند؛ قطعاً این موضوع در دستور کار مجلس است، و باید مجلس وظیفه نظارتی خودش را از طریق تذکر، سوال و حتی استیضاح موضوع صنعت خودرو را پیگیری کند، چون حق و حقوق مردم هست.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • راه اندازی بازارچه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • ضرب الأجل قالیباف به دولت رئیسی / فقط تا روز یکشنبه می‌مانیم /جلسه سومی وجود ندارد
  • بازارچه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی می‌شود
  • منتظر برنامۀ بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • قانون مهریه 2 الی 3 سال است که معطل مانده/ نماینده مجلس: منتظر هستیم؛ فعلا دست هیئت رئیسه است
  • توسلی: رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت را پیگیری می‌کند + فیلم
  • پرداخت بیش از یک هزار میلیارد ریال تسهیلات به فعالان مشاغل خانگی در همدان
  • مصوبه جدید مجلس درباره مالیات بر عایدی سرمایه | چه دارایی‌هایی شامل این نوع از مالیات می‌شوند؟
  • تلاش دانه‌درشتها برای جلوگیری از لغو رانت مالیاتی صندوق‌ها
  • طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی در دستور کار مجلس قرار گرفت