Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر مالیات برخانه های خالی تبدیل به قانون شود ما خواهیم توانست کاری کنیم که خانه‌های خالی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ یا به فروش برسانند یا این که به رهن و اجاره داده شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در جلسه علنی مجلس (چهارشنبه 15 مرداد  99) در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح دو فوریتی اصلاح ماده 54 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم، مجلس اظهار داشت: این طرح مربوط به شهرهای بالای 100 هزار نفر است بنابراین دغدغه‌ای که برخی از نمایندگان دارند را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شامل نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر این که داده، اطلاعات و آمار مبنای تصمیم سازی و تصمیم گیری در کشور است، افزود: افراد در شهرهای بالای 100 هزار نفر بروند و آنچه که به عنوان مالک هستند را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ثبت کنند. اگر این طرح تبدیل به قانون شود ما خواهیم توانست کاری کنیم که خانه‌های خالی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ یا به فروش برسانند یا این که به رهن و اجاره داده شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: افرادی که در شهرهای بالای صد هزار نفر زندگی می‌کنند باید املاک خود و واحدهای مسکونی خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ثبت کنند، اگر این اقدام را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ صورت ندادند، یک ابزار نظارتی جهت حفظ شان قانونی که مجلس می‌گذراند از طریق وزارت نیرو که در دنیا هم این موضوع تجربه شده، اعمال شود.

نیکزاد گفت: دغدغه دوستان بحث روستا نباشد بلکه شهرهای بالای صد هزار نفر جمعیت در این طرح مطرح است.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ک

منبع: دانا

کلیدواژه: شهرهای بالای هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۷۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمتر از نیم درصد مردم مشمول «قانون مالیات بر سوداگری» می‌شوند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی، اظهار کرد: قبلاً به اشتباه گفته می‌شد که مالیات بر سوداگری به دنبال گرفتن مالیات از ۹۰ درصد مردم است، در حالی که این مالیات، سوداگران را دنبال می‌کند.

وی بیان کرد: سوداگران کسانی هستند که با نیت سوءاستفاده وارد بازار می‌شوند و حجم وسیعی از ارز، طلا و خودرو را خریداری می‌کنند تا برای مثال، سه ماه بعد به چند برابر قیمت به فروش برسانند و سود ببرند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این قانون مانع از این کار می‌شود، گفت: در واقعیت تنها کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند، آن هم مربوط به کسانی است که مالیات نمی‌دهند و فقط سود هنگفت برده و از شرایط سخت تورمی سوء‌استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۷۰ هزار میلیاردی مالیات با دستکاری دولت و مجلس
  • فقط نیم درصد از مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
  • کمتر از نیم درصد مردم مشمول «قانون مالیات بر سوداگری» می‌شوند
  • قانون مالیات بر سوداگری منجر به تشویق بخش واقعی اقتصاد می‌شود
  • مانع تراشی در مسیر شفافیت بازار مسکن
  • آمادگی مجلس برای برخورد با خاطیان موضوع خانه‌های خالی
  • نامه به شورای نگهبان درباره معافیت مشمولان بالای ۳۵ سال
  • گفت‌وگو با چهره ماندگار معماری ایران به بهانه روز معماری/ حیاط‌های خالی از حیات
  • نشست مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس با مدیران هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری برگزار شد
  • نشست مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس و جمعی از مدیران عامل هلدینگ‌های سرمایه گذاری