Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@06:01:39 GMT

قیمت نفت برنت به کانال 45 دلار برگشت

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۷۶۴۸

قیمت نفت برنت به کانال 45 دلار برگشت

قیمت نفت، پس از وقوع انفجار در بیروت پایتخت لبنانی با افزایش مواجه شد. این رشد قیمت آنچنان بود که نفت برنت با رشد ۰.۴۹ درصدی در آستانه ورود به کانال ۴۵ دلاری قرار گرفت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ قیمت نفت، پس از وقوع انفجار در بیروت پایتخت لبنانی با افزایش مواجه  شد. این رشد قیمت آنچنان بود که نفت برنت با رشد ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴۹ درصدی در آستانه ورود به کانال ۴۵ دلاری قرار گرفت. قیمت هر بشکه نفت برنت هم‌اکنون ۴۴ دلار و ۳۸ سنت است.

نفت خام شاخص آمریکا نیز ۱.۵ درصد افزایش قیمت داشت و ۴۱دلار و ۶۳ سنت در هر بشکه معامله شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: نفت برنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۷۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریاض برای متعادل کردن بودجه به نفت بالای ۹۶ دلار نیاز دارد

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد که عربستان سعودی برای به تعادل رساندن بودجه خود به قیمت نفت بیش از ۹۶ دلار برای هر بشکه نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، صندوق بین‌المللی پول در چشم‌انداز اقتصادی منطقه‌ای خود اعلام کرد ریاض برای متعادل کردن بودجه خود به میانگین قیمت نفت ۹۶ دلار و ۲۰ سنت برای هر بشکه و نگه داشتن رقم تولید نفت خام در سطح روزانه ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در سال ۲۰۲۴ میلادی نیاز دارد.

بر اساس این گزارش، عربستان امسال به قیمت نفت بالاتر از آنچه پیش‌تر تصور می‌شد نیاز خواهد داشت، زیرا خود از پیشگامان برنامه کاهش عرضه نفت ائتلاف تولیدکنندگان عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و غیراوپک (اوپک‌پلاس) است.

برآورد صندوق بین‌المللی پول نسبت به برآورد پیشین در ماه اکتبر ۲۱ درصد افزایش نشان می‌دهد. این مؤسسه جهانی پیش‌تر پیش‌بینی کرده بود که عربستان در سال ۲۰۲۴ روزانه ۱۰ میلیون بشکه نفت تولید می‌کند.

رقم برآوردی این صندوق برای قیمت نفت با هدف به تعادل رساندن بودجه عربستان بالاتر از قیمت کنونی برنت است که نزدیک به ۸۹ دلار معامله می‌شود.

سعودی‌ها ائتلاف اوپک‌پلاس را در زمینه کاهش عرضه برای جلوگیری از مازاد عرضه و تقویت قیمت‌ها رهبری کرده‌اند و از ژوئیه گذشته کاهش تولید داوطلبانه روزانه یک میلیون بشکه‌ای را در دستورکار داشته‌اند.

اقدام‌های اوپک‌پلاس به بهبود بازارهای جهانی نفت خام کمک کرده است، اما از آنجا که ریاض کاهش عرضه داوطلبانه را در دستور کار دارد، برای جبران کمبودها در بودجه به قیمت‌های بالاتر نفت نیاز دارد.

ریاض برای تحقق اهداف جاه‌طلبانه محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان که شامل صرف صدها میلیارد دلار برای پروژه‌های مختلف از جمله طرح کلانشهر «نئوم» تا به خدمت گرفتن ستاره‌های فوتبالی جهان است، به درآمدهای نفتی بالای نیاز دارد.

دولت عربستان به‌عنوان راهی برای پر کردن شکاف‌ها به بدهی متوسل شده و در ژانویه امسال ۱۲ میلیارد دلار اوراق قرضه است که معادل بیش از نیمی از کسری مالی پیش‌بینی‌شده برای سال جاری میلادی می‌شود.

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ |برنت ۸۷ دلار و ۲۴ سنت شد
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ثبات دلار کوتاه‌مدت است؟
  • قیمت نفت نزولی شد
  • قیمت نفت کاهش یافت
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳ |برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • خرید و فروش دلار متوقف شد/ قیمت دلار تا چه کانالی تغییر می‌کند؟
  • خیز قیمت جهانی نفت پس از حمله بچه‌گانه رژیم صهیونیستی به اصفهان
  • ریاض برای متعادل کردن بودجه به نفت بالای ۹۶ دلار نیاز دارد