Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@19:33:58 GMT

تصاویر: پارک خانواده در روسیه

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۷۸۲۹

تصاویر: پارک خانواده در روسیه

تصاویر: پارک خانواده در روسیه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: فردا

کلیدواژه: پارک خانواده روسیه تصاویر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۷۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید دستگاه دمنده گاز CO۲ برای آندوسکوپی در ایران

یک مجموعه فناور در مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس توانسته است با تولید دستگاه دمنده گاز CO۲ برای دستگاه آندوسکوپی، ریسک و درد ناشی از این عمل‌ها را کاهش دهد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، آندوسکوپی دستگاهی است که توسط آن پزشک متخصص می‌تواند داخل دستگاه گوارش را مشاهده و جراحی‌های تشخیصی و درمانی را انجام دهد. شرکت پیشگامان فناوری طب توران از شرکت‌های مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس توانسته است با تولید دستگاه دمنده گاز CO2 ریسک و درد ناشی از آندوسکوپی را کاهش دهد.

زهرا تورانی؛ دانش آموخته مقطع دکتری دانشگاه صنعتی شریف هم‌بنیان‌گذار این شرکت با اشاره به اینکه امروزه آندوسکوپی علاوه بر تشخیص، فرایند درمان را هم انجام می‌دهد، گفت: برای بررسی دستگاه گوارش در آندوسکوپی، پزشک، لوله‌ای را از دهان و یا مقعد به بدن وارد می‌کند تا مجاری گوارش، مری و یا معده و روده را مورد بررسی قرار دهد.

داروی "ترمیم زخم پای دیابت" در پارک فناوری پردیس تولید شد

تزریق هوا به بدن در عملیات رایج آندوسکوپی

وی افزود: با توجه به پیچیدگی دستگاه گوارش انسان، معمولاً مقداری هوا به محل بررسی تزریق می‌شود تا چین و چروک‌های سیستم گوارشی باز شود و از این طریق لوله اندوسکوپی در مجاری بدن بتواند حرکت کند.

تورانی گفت: تزریق هوا ریسک‌هایی از جمله ایجاد درد، پارگی ارگان‌های داخلی و احتباس هوا به ناحیه شکمی را به همراه دارد. به همین دلیل ما به دنبال تولید دستگاهی رفتیم که به جای هوا، گاز CO2 به بدن تزریق شود. جذب این گاز از طریف عروق، 150 برابر هواست و به راحتی از طریق ریه ها از بدن خارج می‌شود. این امرریسک و درد ناشی از احتباس هوا در بدن را به طور قابل ملاحظه ای کاهش می‌دهد.

وی فعالیت بیش از 10 ساله در حوزه تجهیزات پزشکی و نیاز کشور به تولید این دستگاه را جرقه اولیه تأسیس این شرکت برشمرد و افزود: تلاش داریم با تولید دستگاه‌های مورد نیاز پزشکی در داخل کشور و کاهش هزینه‌های خرید و نگهداری، دسترسی بیماران به تشخیص و درمان تسهیل یابد.

تورانی همچنین از انجام تحقیقات برای ساخت سایر دستگاه‌های مورد نیاز سیستم‌های آندوسکوپی خبر داد و گفت: تلاش داریم با ساخت سایر سیستم‌های مورد نیاز آندوسکوپی، آنها را بومی‌سازی و تولید کنیم.

انجام مطالعات بین‌المللی در خصوص استفاده از CO2 در عملیات آندوسکوپی

علی محدث دیلمی؛ دیگر هم‌بنیان‌گذار شرکت پیشگامان فناوری طب توران نیز درباره محصول این شرکت گفت: از سال 2002 مطالعات بین‌المللی برای استفاده از گاز CO2 در فرایند آندوسکوپی آغاز شد و دستگاه‌هایی به عنوان دمنده گاز (Insufflator) تولید شده است. محصول تولیدی شرکت ما از ایده گرفتن از این دستگاه‌ها تولید شده است.

وی افزود: در حال حاضر، اصلی‌ترین روش درمان سرطان‌های سیستم گوارش، تشخیص به موقع است و پزشکان در هنگام بررسی، در صورت مشاهده سلول‌های سرطانی، به وسیله دستگاه آندوسکوپ به درمان نیز اقدام می‌کنند. لذا زمان این عمل‌ها افزایش یافته است و تزریق هوا می‌تواند خطراتی را داشته باشد.

هم‌بنیان‌گذار شرکت توسعه طب توران افزود: در مقایسه با نمونه‌های مشابه خارجی، دستگاه تولیدی این شرکت دانش‌بنیان علاوه بر قیمت پایین‌تر به میزان یک‌سوم نمونه خارجی، میزان گاز مصرفی CO2 آن نیز به میزان یک‌سوم نمونه خارجی است که این موضوع به اهمیت بیشتر این دستگاه کمک کرده است.

مزایای حضور در مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس

محدث دیلمی حضور در مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس را مثبت ارزیابی کرد و گفت: ما از دانشگاه 10 سال هست که وارد صنعت شده‌ایم و حضور مستقل در مرکز رشد پارک و دوره‌های مسیر این امکان را فراهم کرد که نگاه سنتی ما به کسب و کار به دیدگاه مدرن در این حوزه تغییر پیدا کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عملیات اجرایی میدان ورودی رزن آغاز شد
  • ببینید | رقص جالب عموپورنگ به همراه امیرمحمد در پارک؛ این کمره یا؟
  • افزایش جمعیت گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دریاچه ارومیه
  • پارک بانوان ولی‌عصر در اهواز بازگشایی شد
  • بازگشایی و بهسازی پارک بانوان ولی‌عصر در اهواز
  • راه رفتن وارونه!
  • پارک بانوان ولی‌عصر(عج) پس از سال‌ها بهسازی و بازگشایی شد
  • پارک بانوان ولیعصر(عج) پس از سال‌ها بهسازی و بازگشایی شد
  • معرفی 3 پارک آبی کوش آداسی و نحوه دسترسی به آنها
  • تولید دستگاه دمنده گاز CO۲ برای آندوسکوپی در ایران