Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آخرین نیوز»
2024-04-25@09:39:13 GMT

حُکم قصاص قاتل شهید مدافع امنیت اجرا شد

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۷۸۹۴

حُکم قصاص قاتل شهید مدافع امنیت اجرا شد

وی از عوامل اصلی اغتشاشات دی ماه سال ۹۶ در کهریزسنگ نجف‌آباد بود که پس از چندین جلسه دادگاه به اتهام قتل پاسدار شهید سجاد شاه‌سنایی به اعدام محکوم شد. ضرب و جرح ٦ نفر دیگر نیز در پرونده وی وجود دارد.




به گزارش فارس، در اغتشاشات دی ماه ۹۶ آشوبگران در برخی شهرهای استان اصفهان از جمله کهریزسنگ نجف‌آباد، اغتشاشگران اقدام به تخریب اموال عمومی و تیراندازی به سمت مردم کردند که در جریان این درگیری‌ها، شهید سجاد شاه‌سنایی از حافظان امنیت مردم در حالی که بدون سلاح در یک کوچه محاصره شده بود، به شهادت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این شهید دو فرزند ۵ و ۸ ساله به یادگار مانده است.

«مصطفی فتل» یکی از اغتشاشگران مسلح این جریان بود که با شلیک گلوله مستقیم او را در تاریخ ۱۱ دی ماه ۹۶ به شهادت رساند. ۴ مهر ماه سال ۹۷ دادستان نجف‌آباد خبر دستگیری قاتل و همدستان او را اعلام کرد و در ۲۸ بهمن ماه ۹۷ اولین جلسه دادگاه او به صوت علنی برگزار شد.

به گفته قاضی پرونده، قاتل، متهم به قتل شهید شاه‌سنایی و ضرب و جرح ۶ نفر از همکاران وی بوده است و این حکم مجازات ۹۴۴ روز پس از زمان شهادت شهید شاه‌سنایی بامداد امروز اجرا شد.

منبع: فارس

منبع: آخرین نیوز

کلیدواژه: شاه سنایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۷۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۶۰ بسته‌ معیشتی در رشت

فاطمه علیزاده همسر شهید حسین دیبایی گفت: در آستانه دوازدهمین سالگرد شهادت شهید بزرگوار ۶۰ بسته معیشتی تهیه و در میان اقشار نیازمند شهر رشت توزیع کردیم.
وی با بیان اینکه ادامه راه شهدا و حفاظت از خون شهدا نیازمند نگاه ویژه است افزود: امروز کمک به خانواده‌های نیازمند به معنی ادامه دادن راه شهداست.
همسر شهید دیبایی به خصوصیات اخلاقی این شهید بزرگوار اشاره کرد و افزود: کمک به همنوع و دست گیری از نیازمندان یکی از خصوصیات بارز این شهید بزرگوار بود.
این بسته‌های توزیع شده شامل ماکارونی، رب گوجه فرنگی، بسته چای، صابون، شامپو و دستمال کاغذی بود.
شهید حسین دیبایی سال ۱۳۶۷ در عملیات بیت المقدس ۵ در منطقه مریوان بر اثر برخورد خمپاره در نزدیکی اش از ناحیه کمر قطع نخاع و جانباز شد و در سال ۱۳۹۱ پس از تحمل و رنج فراوان ناشی از آن به درجه‌ی رفیع شهادت نائل آمد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • مراسم گرامیداشت شهید منتظر قائم و شهدای مدافع امنیت در یزد
  • توزیع ۶۰ بسته‌ معیشتی در رشت
  • بیانیۀ جمعی از شاعران و نویسندگان تبریز درباره شهادت مدافع حرم حاج طالع یوسف‌اف در باکو
  • زندگی قاتل با جسد زن گمشده به‌ مدت ۲ شبانه‌ روز در تهران!
  • رهایی ۶۱۳ نفر از قصاص در سال گذشته
  • رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه: ۸۵ پرونده قصاص در کشور به سازش انجامید
  • قاتل ایلامی متواری بعد از پنج ماه دستگیر شد
  • ۸۵ پرونده قصاص در سراسر کشور منجر به سازش شد
  • یا سرم می‌رود یا سر صدام را می‌آورم!
  • دستگیری قاتل فراری پس از ۵ روز در بردسکن