Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور افغانستان طی حکمی نمایندگان پارلمان و سنای این کشور را برای شرکت در لویه‌جرگه مشورتی صلح به کابل فراخواند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان در یک نشست مشورتی با «فضل الهادی مسلمیار» رئیس سنای افغانستان و هیئت اداری این نهاد درخصوص برگزاری برگزاری لویه‌جرگه صحبت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست که در ارگ ریاست جمهوری برگزار شد و معاونان ریاست جمهوری، رئیس تیم مذاکره کننده صلح و وزیر دولت در امور پارلمانی نیز حضور داشتند، اشرف غنی بر ضرورت برگزاری لویه جرگه مشورتی صلح جهت تعیین سرنوشت 400 نفر از زندانیان طالبان از طریق اجماع ملی با هدف آغاز مذاکرات بین الافغانی صحبت کرد.

براساس بیانیه منتشر شده توسط ارگ ریاست جمهوری افغانستان، مسلمیار و هیئت اداری سنای افغانستان از همکاری این نهاد درباره موضوعات مرتبط به صلح اطمینان کامل دادند.

اشرف غنی امروز همچنین با صدور فرمانی اعضای پارلمان و سنای افغانستان را که به مرخصی رفته بودند برای شرکت در لویه‌جرگه مشورتی صلح به کابل فراخواند.

لویه‌جرگه مشورتی صلح در حالی قرار است روز جمعه (17 خرداد) برگزار شود که برپایی این نشست با انتقادات زیادی همراه است.

مصاحبه| دیپلمات سابق افغان: برگزاری لویه جرگه خلاف قانون اساسی افغانستان استمخالفت‌ها با برگزاری لویه‌جرگه؛ آمریکا نتیجه را مشخص می‌کندزمان برگزاری لویه‌ جرگه برای ادامه آزادی زندانیان طالبان مشخص شد

برخی کارشناسان بر این باورند که آمریکا نتیجه لویه‌جرگه را تعیین خواهد کرد و تاکید می‌کنند که برگزاری این نشست تنها سبب تاخیر در آغاز مذاکرات بین‌الافغانی و پیچیده کردن روند صلح می‌شود.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط شورای ملی افغانستان اخبار "افغانستان" بیشتر بخوانید... دیپلمات‌های غربی در کابل: دستاوردهای ۱۹ سال اخیر در مذاکره با طالبان حفظ شود قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... دیپلمات‌های غربی در کابل: دستاوردهای ۱۹ سال اخیر در مذاکره با طالبان حفظ شود واژه های کاربردی مرتبط شورای ملی افغانستان اخبار "افغانستان" پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ ۷۳ کشته و بیش از ۳۷۰۰ زخمی در انفجار مهیب بیروت/ اعلام حالت فوق العاده دو هفته‌ای در لبنان+فیلم و عکس ۲ اولین بیانیه حزب الله لبنان پس از انفجار مهیب بیروت ۳ کارکنان کدام سفارتخانه‌ها در انفجار بیروت کشته یا زخمی شدند؟ ۴ چرا سران صهیونیست به تهدید مجدد ترور سید حسن نصرالله روی آوردند؟ ۵ دیاب: ۲۷۵۰ تن نیترات آمونیوم در انفجار بیروت منفجر شد ۶ آخرین آمار و ارقام رسمی لبنان درباره تلفات انفجار بیروت ۷ چرایی وحشت حکام عرب حاشیه خلیج فارس از شکست احتمالی ترامپ ۸ گزارش| آن سوی تقابل آمریکا با فناوری چین؛ پایان قرن آمریکایی،‌ آغاز قرن آسیایی مهمترین اخبار بین الملل ۷۳ کشته و بیش از ۳۷۰۰ زخمی در انفجار مهیب بیروت/ اعلام حالت فوق العاده دو هفته‌ای در لبنان+فیلم و عکس کارکنان کدام سفارتخانه‌ها در انفجار بیروت کشته یا زخمی شدند؟ آخرین آمار و ارقام رسمی لبنان درباره تلفات انفجار بیروت آمریکا پیش نویس قطعنامه جدیدی برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران ارائه کرد مهمترین اخبار تسنیم گزارش|تأکید مراجع عظام تقلید بر اقامه عزای سیدالشهدا(ع) با رعایت کامل بهداشت / ‌عزاداری امام حسین(ع) ‌هرگز نباید فراموش شود قرارداد با چین متناسب با منافع ملی است/ قرارداد تهران ــ پکن به مجلس می‌آید "علاج تحریم"|فولادگر: مشکل اقتصاد ایران این است که همیشه منتظر بوده، دیروز منتظر برجام و پسابرجام و امروز منتظر انتخابات آمریکا تناقض در آمارهای دادستانی تهران و بانک مرکزی/ چه‌مقدار ارز صادراتی به کشور بازگشته است؟ دیاب: ۲۷۵۰ تن نیترات آمونیوم در انفجار بیروت منفجر شد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای ملی افغانستان اخبار افغانستان شورای ملی افغانستان اخبار افغانستان لویه جرگه مشورتی صلح برگزاری لویه جرگه انفجار بیروت اشرف غنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۷۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کابل: پاکستان با اتهام‌زنی ناکامی‌های خود را توجیه می‌کند

حکومت افغانستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد مقامات پاکستانی با اتهام زنی ناکامی‌های خود را در تامین امنیت این کشور توجیه می‌کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «خواجه محمد آصف» وزیر دفاع پاکستان روز گذشته در شبکه اجتماعی ایکس تاکید کرد افغانستان منبع تروریسم در پاکستان است.

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی حکومت طالبان در واکنش به این اظهارات گفت وزیر دفاع پاکستان با متهم کردن افغانستان از مسئولیت خود در راستای تامین امنیت فرار می‌کند.

وی اظهار داشت مقامات پاکستانی با متهم کردن افغانستان، ناکامی‌های خود را در تامین امنیت توجیه می‌کنند.

سخنگوی حکومت طالبان گفت «افغانستان قربانی 40 سال جنگ بود، رنج‌های بسیاری متحمل شده است و حالا که این کشور از سوی پاکستان عامل ناامنی شناخته می‌شود این فرار از مسئولیت و توجیه ناکامی پاکستان است».

جیلانی: حملات «تی‌تی‌پی» به دشمنی بین پاکستان و افغانستان دامن می‌زندنگرانی چین از افزایش تنش‌ها بین افغانستان و پاکستانرئیس جماعت اسلامی پاکستان: آمریکا مقصر ترویج نا‌امنی در افغانستان و پاکستان است

مجاهد پیش از این نیز در واکنش به اتهامات اسلام‌آباد مبنی حمایت کابل از شبه‎‌نظامیان علیه پاکستان تصریح کرده بود: ما به هیچکس اجازه نخواهیم داد از خاک افغانستان علیه کشور دیگری استفاده کند و مخفیگاه داشته باشد.

وی در گفتگو با «رادیو ملی افغانستان» تاکید کرده بود پاکستان به‌جای جنگ رسانه‌‌ای، باید مدارک و اطلاعات خود را دراین‌باره با کابل در میان بگذارد.

انتهای پیام/.

 

دیگر خبرها

  • کابل: پاکستان با اتهام‌زنی ناکامی‌های خود را توجیه می‌کند
  • وقوع انفجار در کابل
  • سفر هیئت پاکستانی به کابل موفق بود
  • بازداشت افراد مرتبط با داعش در افغانستان
  • کاردار پاکستان: سفر هیئت پاکستانی به کابل موفق بود
  • وقوع زمین لرزه در کابل
  • سفر معاون راه آهن روسیه به کابل
  • معاون اداره راه‌آهن روسیه وارد کابل شد
  • توافق تجاری افغانستان و پاکستان
  • کنفرانس بین‌المللی مهار آب در افغانستان