Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@09:53:31 GMT

رویدادهای استان تهران در ۱۴ مرداد

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۷۹۸۸

رویدادهای استان تهران در ۱۴ مرداد

به گزارش ایرنا کیفیت هوای پایتخت نیز روز گذشته، ۱۴ مردادماه از لحاظ غلظت آلاینده ازن با شاخص ۱۲۰ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس از جمله زنان باردار، بیماران قلبی و ریوی و کودکان قرار داشت.

بهره‌برداری از نخستین هایپر پسماند خشک 

نخستین هایپر پسماند خشک کشور جنب پایانه اتوبوسرانی شهیدسروری منطقه ۱۹ پایتخت به بهره‌برداری رسید؛ در این هایپر پسماندهای خشک شهروندان از جمله دورریختنی‌های پلاستیک، شیشه، الکترونیک و فلز بر اساس قیمت‌های مصوب سازمان پسماند شهر تهران خریداری و معادل آن کالاهای مورد نیاز شهروندان از جمله اقلام خوراکی تحویل داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راه‌اندازی سامانه پیشخوان ارباب رجوع در استانداری تهران

نخستین جلسه کارگروه توسعه مدیریت استانداری تهران روز گذشته به ریاست معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار تهران برگزار شد و در این جلسه تشکیل گروه بررسی شایستگی گزینه‌های پیشنهادی مدیران پایه و میانی پیش از انتصاب و پیاده‌سازی سامانه پیشخوان ارباب رجوع در راستای صیانت از حقوق شهروندان در نظام اداری، توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی اداری با هدف ثبت درخواست‌های ارباب رجوع در پورتال استانداری به صورت مجازی و بدون نیاز به مراجعه حضوری با رویکرد رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در شرایط کرونا مورد تاکید قرار گرفت.

برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مدیران ستاد استانداری و واحدهای تابعه از طریق نیازسنجی آموزشی و اجرای حداقل سه دوره با همکاری مرکز آموزش مدیریت دولتی و مراجع ذی صلاح از دیگر مصوبه‌های این جلسه بود.

آتش‌سوزی در بافت صنعتی «کمرد» پردیس

استان تهران روز گذشته شاهد آتش‌سوزی در بافت صنعتی «کمرد» و بوستان خوارزمی بود و به گفته سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران سه باب سوله به وسعت بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع و یک ساختمان دو طبقه در بافت صنعتی «کمرد» شهرستان پردیس در این حادثه طعمه حریق شد؛ وجود چرم، چسب، چوب و «ام دی اف» در داخل این سوله‌ها مورد گسترش سریع آتش شده بود اما آتش‌نشانان تهران، پردیس و بومهن به سرعت وارد عمل شدند و آن را مهار کردند.

معاون فنی و عملیات اورژانس تهران نیز اعلام کرد: در این حادثه هشت آتش‌نشان دچار مصدومیت شدند که همگی توسط تکنسین‌های اورژانس در محل مورد درمان قرار گرفتند.

مرگ راکب موتورسیکلت در آزادراه تهران ـ شمال

جانشین پلیس راه تهران بزرگ اعلام کرد: در محور آزادراه تهران ـ شمال راکب موتورسیکلت سنگین به دلیل رعایت نکردن سرعت مطمئنه و عدم توانایی در کنترل وسیله ‌نقلیه پس از برخورد با دیواره سمت راست تونل ۱۶ (جنوب به شمال) به علت شدت ضربه وارده در صحنه تصادف قبل از رسیدن عوامل امدادی فوت کرد.

دستگیری ۲۴۴ سارق حرفه‌ای در سومین طرح کاشف پایتخت

فرماندهی انتظامی نیز خبرهای دیگری از دستگیری سارقان حرفه‌ای و کشف مواد مخدر و کالاهای قاچاق داشت و اعلام کرد: در سومین مرحله از طرح کاشف ۲۴۴ سارق که دارای سوابق متعدد جرم بودند، دستگیر و ۴۹ باند سرقت نیز شناسایی و متلاشی شد؛ این افراد جرایمی مثل قتل، سرقت مسلحانه، آدم ربایی و تجاوز در پرونده‌های خود داشتند.

۵۳ نفر از محکومان فراری که سال‌های سال خود را معرفی نکرده بودند، دستگیر شدند که هشت قبضه سلاح گرم و جنگی از آنها کشف شد؛ حدود ۷۰ درصد از این متهمان سابقه‌دار هستند و تاکنون از افراد دستگیرشده چهار هزار و ۲۵۵ فقره سرقت کشف شده است.

همچنین چهار باند کلاهبرداری که اعضایش مرتکب بیش از یکهزار و ۶۰۰ فقره کلاهبرداری شده بودند، نیز دستگیر شدند؛ باند سازنده طلاهای کم‌عیار که سال‌های سال فعالیت داشتند شناسایی شدند؛ این افراد بیش از ۴۰۰ کیلوگرم مس را در طلاها مخلوط می‌کردند.

۲۰ نفر از قاچاقچیان عمده کالا دستگیر و بیش از پنج هزار قلم لوازم خانگی، صنعتی و تجهیزات چاپ قاچاق به ارزش ۱۲ میلیارد تومان کشف شد.

شناسایی ۴ شرکت لیزینگ خودرو

رئیس پلیس تهران بزرگ از شناسایی چهار شرکت لیزینگ خودرو و دستگیری ۱۵ نفر در سومین مرحله از طرح کاشف خبر داد؛ این شرکت‌ها دارای یکهزار و ۵۰۰ تا ۲هزار نفر شاکی هستند.

متلاشی شدن ۴ تیم پولشویی

رئیس پلیس فتا تهران اعلام کرد: چهار تیم اصلی پولشویی و طراحی سایت‌های قمار و شرط‌بندی که معمولا شبکه‌های آنها در خارج از کشور است، شناسایی و متلاشی شد، با توجه به اینکه پلیس فتا همکاری بسیار خوبی با پلیس اینترپل در خصوص تحت تعقیب قرار دادن این مجرمان دارد، تاکنون افراد مختلفی در این زمینه دستگیر شده‌اند.

کشف ۱۱۸ کیلو تریاک

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران از کشف ۱۱۸ کیلو و ۲۰۰ گرم تریاک در عملیات مشترک با پلیس استان چهارمحال و بختیاری خبر داد؛ یکی از مجرمان حرفه‌ای قصد داشت با سفر به استان‌های جنوبی کشور با استفاده از یک دستگاه خودروسواری پژو مقداری مواد مخدر تهیه و به تهران انتقال دهد؛ با پیگیری‌های شبانه‌روزی و انجام چندین مرحله تحقیقات گسترده پلیسی مشخص شد که متهم قصد دارد محموله مواد مخدر را به یکی از استان‌های مرکزی کشور انتقال و پس از مدتی در فرصت مناسبی به تهران انتقال دهد.

با هماهنگی مقام قضایی تیمی از ماموران پایگاه دهم پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ با اخذ نیابت قضایی به استان چهارمحال و بختیاری اعزام در یک عملیات مشترک متهم را در محور مواصلاتی به آن استان دستگیر کردند؛ متهم به همراه مواد مخدر کشف شده به مقر پلیس انتقال و پس از تحقیقات تکمیلی به دادسرا معرفی شد.

دستگیری ۲ موبایل‌قاپ حرفه‌ای

سرکلانتر هفتم پایتخت از دستگیری ۲ موتورسوار جوان حرفه‌ای با ۳۵ فقره سرقت تلفن همراه خبر داد؛ متهمان با استفاده از یک دستگاه موتورسیکلت قرمزرنگ با پلاک مخدوش در حالی که مال‌باختگان مشغول مکالمه تلفنی بودند موبایلشان را سرقت و از محل متواری می‌شدند، در عملیاتی دستگیر شدند؛ در بررسی‌های بیشتر از متهمان ۹ دستگاه گوشی سرقتی کشف شد.

کشف کالای قاچاق ۵۵ میلیاردی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران از کشف ۲۵۰ حلقه چسب دستگاه چاپ و ۳۱۱ تسمه و گیره مخصوص دستگاه چاپ قاچاق از انباری در جنوب پایتخت به ارزش ۵۵ میلیارد ریال در جنوب تهران خبر داد؛ با دستور قضایی اموال کشف شده به سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی تحویل شد و یک متهم برای سیر مراحل قانونی در اختیار مراجع قضایی قرار گرفت.

کشف ۲۱۲ طاقه پارچه قاچاق در جنوب تهران

رئیس پلیس مبارزه با امنیت اقتصادی تهران از کشف ۲۸ هزار و ۲۴۰ کیلو گردو و ۲۱۲ طاقه پارچه قاچاق از انباری در جنوب تهران به ارزش بیش از ۱۵ میلیارد ریال خبر داد؛ در این رابطه سه متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند و با دستور قضایی اموال کشف شده تحویل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی شد.

کشف ۱۰ میلیاردی لوازم آرایشی و بهداشتی تاریخ مصرف گذشته

رئیس پایگاه چهارم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ از کشف ۱۵۰هزار عدد انواع لوازم آرایشی و بهداشتی فاقد برچسب و تاریخ مصرف گذشته در یک کارگاه در شرق پایتخت به ارزش ۱۰ میلیارد ریال خبر داد؛ این کارگاه با دستور قضایی پلمب و مالک آن برای سیر مراحل قضایی به دادسرا معرفی شد.

جمع‌آوری و غربالگری ۱۷۶معتاد متجاهر شرق استان تهران

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شرق استان تهران بیان کرد: در جریان اجرای طرح غربالگری کرونای معتادان متجاهر با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در جامعه و ساماندهی آنان، ۱۷۶ نفر از این افراد جمع‌آوری و با انجام تست کرونا، در مراکز ترک اعتیاد ساماندهی شدند.

۱۰۱ نفر از معتادان متجاهر بومهن، دماوند و جاجرود پس از تست کرونا، در مراکز زندگی دوباره پاکدشت و سفیران سلامت قرچک و ۷۵ نفر از معتادان متجاهر سطح شهرستان پاکدشت پس از انجام تست کرونا، با توجه به مجوز صادر شده در مراکز کمپ ترک اعتیاد ماده ۱۵ (خویش معرف) ساماندهی شدند.

آغاز عملیات احداث مسیر دوچرخه‌سواری در شمال‌شرق تهران

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه چهار تهران بیان کرد: عملیات احداث مسیر دوچرخه‌سواری با هدف تامین ایمنی تردد دوچرخه‌سواران و عابران پیاده در معابر شریانی و پرتردد نواحی یک، چهار، پنج، ۶، هفت و هشت این منطقه در محلات مهران، نارمک، تهرانپارس غربی، حکیمیه، جوادیه و قاسم‌آباد ده نارمک به طول تقریبی پنج هزار متر آغاز شد.

رونمایی از سردیس «آیت‌الله فیروزآبادی» در شهرری

سردیس آیت‌الله فیروزآبادی روحانی نیکوکار، سیاستمدار، نماینده مجلس و بنیانگذار بیمارستان فیروزآبادی شهرری همزمان با سالروز تولد وی با حضور جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، ری و شمیرانات، مسئولان شهری و خانواده مرحوم در مسجد فیروزآبادی شهرری بر سرمزار این عالم رونمایی شد.

سردیس آیت الله فیروزآبادی توسط «حمید رحیمی بافرانی» با تکنولوژی پرینت سه بعدی و در ارتفاع ۶۰ سانتیمتر ساخته شده است؛ تمام مراحل ایده‌پردازی و پرداخت این اثر با دست انجام شده و جنس آن نیز از رزین است؛ تمام جنبه‌های زیبایی شناسی بصری این اثر ماندگار با رعایت اصل وفاداری به عکس اصلی لحاظ شده است.

رونمایی از دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج)

جدیدترین دیوارنگاره میدان حضرت ولی‌عصر (عج) به مناسبت عید سعید غدیر خم با عنوان «به غایبان برسانید» به همت خانه طراحان انقلاب اسلامی طراحی، اجرا و رونمایی شد؛ تصویرسازی آن در کارگاه طراحی سه در چهار، شعر از پویا سرابی و نوشتار از مجتبی حسن‌زاده است.

روی این دیوارنگاره که به مناسبت عید غدیر خم نصب شده، نوشته شده است: «السلام علیک یا امیرالمومنین. آنچه را دیدی رِسان بر غایبان، او امام است و امیرمومنان»

دیدار با خانواده شهید مدافع سلامت علی فراهانی

فرماندار اسلامشهر به همراه رئیس مرکز اورژانس شهرستان با خانواده شهید مدافع سلامت علی فراهانی دیدار و برای آنان طلب صبر کرد؛ شهید «علی فراهانی» یکی از اعضای کادر درمان اورژانس ۱۱۵ ناحیه اسلامشهر، پایگاه احمدآباد مستوفی است که در راه خدمت به مردم و در خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا به علت ابتلا به این بیماری به خیل شهدای مدافع سلامت پیوست.

برگزاری مراسم سوگواره خادمین شهر ویژه کارکنان جان‌باخته شهرداری تهران ناشی از ویروس کرونا با عرض تسلیت به خانواده‌های آنان با حضور شهردار و محسن رییس شورای اسلامی شهر تهران، رزمایش کمک مومنانه جامعه کارگری و کارفرمایی همزمان با سراسر کشور با عنوان «شیفت ایثار کارگران و دست یاریگر کارفرمایان» در کارخانه سایپا پرس شهرری و توزیع یکهزار بسته معیشتی و یکهزار و ۵۰۰ بسته نوشت افزار بین کارگران کم‌بضاعت بخش کهریزک از دیگر خبرهای مهم استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

برچسب‌ها استانداری تهران شهرداری تهران پلیس تهران بزرگ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری تهران شهرداری تهران پلیس تهران بزرگ استانداری تهران شهرداری تهران پلیس تهران بزرگ استان تهران تهران بزرگ جمع آوری رئیس پلیس مواد مخدر کشف شده حرفه ای کشف شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۷۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هکر حرفه ای حساب‌های بانکی اشنویه دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان اشنویه از دستگیری هکر حرفه‌ای حساب‌های بانکی با همکاری پلیس فتا استان خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس آذربایجان‌غربی، علی توکلی اظهار کرد: در طرح امنیت فضای سایبر، با اشراف اطلاعاتی مأموران پلیس فتا شهرستان اشنویه در یک عملیاتی ضربتی و مشترک با پلیس فتا استان خوزستان، یک نفر هکر حرفه‌ای حساب‌های بانکی دستگیر شد

وی افزود: در تحقیقات فنی به عمل آمده مشخص گردید اقدام به برداشت مبالغ بیش از ۳۰۰ میلیون تومان از حساب‌های بانکی اشخاص می‌نمود.

فرمانده انتظامی شهرستان اشنویه گفت: متهم پس از تشکیل پرونده تحویل دستگاه محترم قضائی گردیده و روانه زندان شد.

توکلی تصریح کرد: از شهروندان درخواست می‌شود هرگونه پیام دریافتی حاوی لینک اینترنتی و دارای فایل با پسوند APK در پیام رسان های موبایلی و یا پیامکی با سرشماره های شخصی با عناوین واریز کالا برگ الکترونیکی مرحله اول و دوم آغاز شد، سهام عدالت، شکایت علیه شما، حکم جلب، یارانه و… جعلی بوده و دامی از سوی افراد کلاهبردار است، دقت کنید با کلیک بر روی لینک یا نصب این برنامه‌ها و با هدایت برنامه جهت انجام عملیات بانکی برابر هک شدن گوشی و خالی شدن حساب بانکی شماست. به این پیام‌ها اعتماد نکرده و بر روی آدرس و یا لینک اینترنتی کلیک نکنید.

کد خبر 747619

دیگر خبرها

  • تیم ملی هاکی روی یخ بانوان ایران، برترین تیم سال ۱۴۰۲ از نگاه کارشناسان و داوران
  • سارق مامورنما در «سبزدشت» بهارستان دستگیر شد
  • زورگیران دهه هشتادی دستگیر شدند | قمه ۶۰ سانتیمتری زورگیران را ببینید
  • هکر حرفه ای حساب‌های بانکی اشنویه دستگیر شد
  • کشف بیش از ۵۰۰ موبایل سرقتی در عملیات پلیس آگاهی پایتخت / کاهش آمار وقوع سرقت مسلحانه
  • کشف جسد زن ۵۹ ساله در تالش
  • سرقت با پابند الکترونیکی؛ پلیس از راه رسید
  • قاتل فراری در مرکز شهر ایلام دستگیر شد
  • قاتل فراری قتل در مرکز شهر ایلام دستگیر شد
  • دو روایت عجیب از آدم‌ربایی ۱۰ میلیاردی