Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با بیان اینکه عزاداری های یزد با رعایت کامل پروتکل ها و فاصله گذاری اجتماعی برگزار می شود، گفت: حرکت دسته های عزاداری در ماه محرم یزد نداریم.

به گزارش قدس آنلاین  به نقل از دفترنماینده ولی فقیه در استان ، حجت الاسلام نجیمی در نشست هماهنگی و بررسی نحوه برگزاری مراسم های عزاداری ماه محرم یزد اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا و ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی، جلسات مختلفی در ارتباط با عزاداری های ماه محرم در یزد انجام شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود : در این راستا، دستورالعمل هایی بر اساس زیست بوم یزد در نظر گرفته شده که در آن به مباحث مختلف توجه ویژه صورت گرفته که مشکلی در زمینه شیوع کرونا به وجود نیاید.

نجیمی  با بیان اینکه اصل موضوع بر برگزاری و اقامه عزای سیدالشهدا(ع) است و به همین دلیل، این دستورالعمل بر سه محور پایه گذاری شده تصریح کرد: نخستین دستورالعملی که در این زمینه در نظر گرفته شده، بحث برگزاری مجالس روضه، چگونگی، ساعت برگزاری و شرایط مکان آن است.

این مسئول افزود: دستورالعمل عزاداری و سینه زنی هم موضوع دیگری است که در این باره دیده شده و قطعا امسال ما حرکت هیئت عزاداری از محله ای به محله دیگر را نداریم اما در حسینیه ها و مساجد با شیوه های ارائه شده که در این دستورالعمل هم دیده شده می توان عزاداری اقامه کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد افزود: با توجه به اینکه ممکن است تعدادی از هیئت ها بخواهند بر اساس شیوه نامه جدید سینه زنی داشته باشند، هیئات مذهبی شهرستان یزد مصوب کردند که ما حرکت دسته عزا نداریم و ممکن است بخواهند در محل خودشان روضه خوانی در محل هیئت خود و با رعایت موارد بهداشتی داشته باشند.

.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: پروتکل های بهداشتی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۸۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی کامل اورژانس برای برگزاری باشکوه یادواره عملیات بازی دراز

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود قلعه سفیدی صبح چهارشنبه در نشست کمیته بهداشت و درمان ستاد بزرگداشت شهدای عملیات غرور آفرین بازی دراز و یادواره شهید شیرودی، اظهار کرد: اقدامات و هماهنگی‌های لازم در خصوص ارائه خدمات امداد و نجات، اورژانس و مدیریت و انتقال مصدومین و بیماران در همایش سالگرد عملیات غرور آفرین بازی دراز توسط اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه صورت گرفته است.

وی افزود: علاوه بر آمبولانس‌ها و موتورلانس های در نظر گرفته شده ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد اورژانس هوایی جهت اعزام و انتقال مصدومین احتمالی مستقر خواهند شد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: در طول مسیر از ورودی شهرستان کنگاور تا محل یادمان در محل‌های مشخص شده آمبولانس‌ها استقرار خواهند داشت.

کد خبر 6080556

دیگر خبرها

  • تصویر عزاداری زن فلسطینی، عکس خبری برگزیده سال شد
  • برگزاری نخستین همایش روز ملی گندم و نان در گرگان
  • کنکوری‌ها مطمئن باشند امنیت آزمون به طور کامل برقرار می‌شود
  • تقلب در سرجلسه کنکور با کنترل فضای سایبری به صفر می‌رسد
  • تشویق بی‌امان محرم نویدکیا از سوی هواداران سپاهان + فیلم
  • محرم تنها مربی بدون باخت؛ جواد نکونام به یحیی رسید!
  • ۸ شوال سالروز تخریب قبرستان بقیع و علم‌کشی در شمیران + فیلم و عکس
  • مجوز برگزاری دومین همایش ملی «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت» صادر شد
  • آمادگی کامل اورژانس برای برگزاری باشکوه یادواره عملیات بازی دراز
  • آیین تکیه خوانی، سنت عزاداری و علم کشی