Web Analytics Made Easy - Statcounter

با حمایت ستاد نانو و با همکاری شرکت‌های فناوری نانو و دانش‌بنیان وبینار کاربردهای صنعتی فناوری نانو در صنعت آب، پساب و محیط‌زیست برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، در راستای ترویج صنعتی فناوری نانو، وبینار کاربردهای صنعتی فناوری نانو «صنعت آب، پساب و محیط زیست»، با هدف معرفی توانمندی‌های فناوری نانو ایران و جهان در صنعت آب، پساب و محیط‌زیست به شرکت‌ها، سازمان‌ها، جامعه صنعتی کشور با حمایت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، همکاری شرکت‌های فناوری نانو و شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معرفی محصولات، تجهیزات و شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان موفق در صنعت آب، پساب و محیط‌زیست، معرفی سیاست‌ها و الگوهای حمایتی ستادنانو، تبیین چالش‌ها و نیازهای صنعتی و پژوهشی مورد نیاز برای حل مشکلات شرکت‌ها، سازمان‌ها و صنایع در صنعت آب، پساب و محیط‌زیست، ایجاد بستر تبادل دانش و فناوری بین دانشگاهیان، پژوهشگران، فناوران و جامعه صنعتی کشور و ایجاد زمینه‌های مناسب همکاری علاقه‌مندان با شرکت‌های فناور در زمینه‌های تحقیقاتی، صنعتی، بازاریابی و فروش از اهداف برگزاری این وبینار است.

در این وبینار در خصوص موضوعاتی چون "توسعه بازار و نقش شتابدهنده‌ها در صنعت آب، پساب و محیط زیست"، "کاربردها و چالش‌های غشاها"، "تصفیه و بازچرخانی پساب‌های صنعتی و خاکستری با استفاده از غشاهای سرامیکی"، "معرفی فرآیندهای اکسیداسیون پیشرفته و کاربردهای آن در صنعت آب و فاضلاب"، "معرفی فرآیندهای اکسیداسیون پیشرفته و کاربردهای آن در صنعت آب و فاضلاب"، "کاربرد روش‌های نوین در گندزدایی آب و فاضلاب"، "ژنراتور نانو حباب واتوکس در فرآیند تصفیه آب و فاضلاب"، "کاربرد فناوری اولترافیلتراسیون در تصفیه آب و پساب"، "استفاده از نانوکاتالیست در تصفیه فاضلاب‌های صنعتی"، فناوری پلاسما و کاربردهای آن در تصفیه آب و پساب" و "به‌کارگیری فتوکاتالیست‌ها در تصفیه آب‌های آلوده" بحث و تبادل نظر می‌شود.

"روش‌های الکتروشیمیایی تصفیه فاضلاب"، "معرفی دستگاه‌های تصفیه پساب‌های صنعتی ECF" دستگاه آب شیرین‌کن EDR"، "حذف بوی نامطبوع از تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهری" و "نانو و تصفیه پساب صنعتی" از دیگر سرفصل‌های این وبینار به شمار می‌روند.

این دوره به مدت ۱۸ ساعت در چهار بخش در 3 پنج‌شنبه به تاریخ‌های 6، 13، 20 و 27 شهریورماه از ساعت 8 تا 13 به صورت آنلاین برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان برای حضور در این وبینار تا روز چهارشنبه 5 شهریورماه فرصت دارند نسبت به ثبت‌نام در این دوره از طریق صفحه ثبت‌نام دوره در سایت رواندید یا ایوند اقدام کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تصفیه آب فناوري نانو پساب ستاد نانو صنعتی فناوری نانو پساب و محیط زیست آب و فاضلاب صنعت آب تصفیه آب شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۸۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح های آبفا درمازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، ذوالفقار مهدی زاده با اشاره به برنامه‌هایی که وزارت نیرو به مجلس ارائه داد،افزود: اجرای طرح‌های اولویت‌دار در سطح کشور بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب در شبانه روز طرح‌های تصفیه فاضلاب به عنوان برنامه این وزارتخانه به مجلس اعلام شد.

وی در بازدید از طرح‌های نیمه کاره تصفیه خانه فاضلاب شهر‌های نوشهر، چالوس و بابل اظهار داشت: این طرح‌ها به صورت مستمر و هفتگی در سطح وزارتخانه رصد وکنترل می شود که تعدادی از این طرح‌های ما در استان مازندران هستند از جمله تصفیه خانه فاضلاب شهر‌های چالوس نوشهر است.

مهدی زاده در باره بازدید از تصفیه خانه نوشهرو چالوس گفت: ما در این تصفیه خانه ۱۲ هزار متر مکعب در شبانه روز برنامه  توسعه تصفیه خانه داریم که مقرر شده تا شهریور ماه امسال این پروژه آماده آبگیری و وارد مدار بهره‌برداری شود.

وی همچنین در ادامه بازدید از تصفیه خانه نیمه کاره و ایستگاه پمپاژ کاظم بیگی شهربابل گفت: درمحله شهید کاظم بیگی تصفیه خانه فاضلاب بابل و طرح‌های متنوعی در این شهر تعریف شده است که قرار شد در جریان این بازدید ما اقدامات لازم را در خصوص تامین اعتبار طرح‌ها ارزیابی شودکه  پروژه‌ها،طرح های با کیفیتی هستند.

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در ادامه بیان داشت: در طرح‌های اجرا شده بایستی ما به لحاظ مالی و تامین نقدینگی در مجموعه وزارت نیرو کمک کنیم و در طرح‌های توسعه ای آبفا به ویژه طرح‌های آبرسانی و همچنین مجتمع‌های روستایی و طرح‌های جهاد آبرسانی هم نگاه ویژه داریم.

مهدی زاده از طرح جهاد آبرسانی روستایی خبر داد: وگفت: طراحی آبرسان روستایی برنامه وزارتخانه ۱۰ هزار روستا در قالب طرح جهاد آبرسانی قرار دارند که تا انتهای سال ۱۴۰۲تعداد ۵۰۰۰ روستا‌ها وارد مدار بهره‌برداری شده مقرر شده امسال هم ۵۰۰۰ روستای دیگر را در سطح کشور و در سطح استان‌ها و حمایت‌های دولت وارد مدار بهره‌برداری کنیم.

وی در ادامه افزود: فعالیت‌های بسیار خوب و ارزشمندی در سطح استان چه در پروژه‌های آبرسانی روستایی چه در پروژه‌های فاضلاب چه در پروژه‌های آبرسان شهری صورت پذیرفته با فعالیت خوبی که انجام دادن امسال با کمترین تنش آبی پشت سر گذاشته که نتیجه زحمات همکاران مان هست.

وی از اعتبار به پایان رساندن پروژه‌های نیمه کاره استان مازندران گفت: چیزی در حدود ۶۰۰ میلیارد تومان هم اعتبار امسال در سال ۱۴۰۳ برای طرح‌های فاضلاب پیش بینی شده که امیدواریم از سایر ردیف‌های قانونی از محل اعتبارات ماده ۵۶ هم بتوانیم منابع مالی بیشتری را برای تسریع در اجرای طرح ایجاد کنیم ما هفت طرح راکه اعتبار برایشان پیش بینی شده بوده چیز در حدود ۶۰۰ میلیارد اعتبار فقط در پیوست قانون داریم که البته با ابلاغیه‌های طی سال همچنین سایر ردیف‌های قانونی کمک خواهیم کرد

دیگر خبرها

  • دستگاهی ایرانی که پساب‌ها را آنلاین و سریع بررسی می‌کند
  • مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح های آبفا درمازندران
  • بررسی روند خدمات‌رسانی آبفا به مناطق سیل‌زده بلوچستان
  • آغاز اجرای طرح تکمیل فاضلاب شهرستان کاشان
  • تصفیه روزانه ۲۸ هزار متر مکعب فاضلاب در شهر خوی
  • ساماندهی منابع و تسهیلات با هدف تقویت زیست بوم علم و فناوری
  • روزنامه‌نگاران رکن اصلی جهاد تبیین هستند
  • بررسي تخصصي طرح هوشمند سازي كنتورهاي آب مشتركين آذربایجان غربی
  • راهیابی ۴۰ نفر به مرحله نهایی المپیاد دانش‌آموزی نانو
  • نانو و تجهیزات پزشکی از حوزه‌های شاخص فناوری در ایران است