Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر استرالیا امروز چهارشنبه اعلام کرد دیدگاه های دولت او در قبال تنش های استراتژیک میان آمریکا و چین نسبت به دیدگاه‌های نخست وزیر قبلیکه درباره بروز یک "جنگ داغ" بالقوه بین دو طرف قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هشدار داده، کمتر حالت دراماتیک دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، اخیراً کوین رود، نخست وزیر سابق استرالیا و یک کارشناس امور چین در مطلبی در نشریه فارن افرز نوشت، ریسک یک درگیری مسلحانه میان آمریکا و چین در سه ماه آینده به طور ویژه‌ای بالا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا گفت، دولت او در به روزرسانی سند بودجه و سیاستگذاری نظامی در ماه گذشته میلادی دیدگاه های مشابهی را مطرح کرده است. او به موجب این سند یک بودجه با ارزش ۲۷۰ میلیارد دلار استرالیا را برای حوزه قابلیت‌های جنگی جدید از جمله حوزه موشک‌های با برد بیشتر اعلام کرد.

موریسون خطاب به مجمع امنیتی آسپن در یک سخنرانی آنلاین از محل شهر کانبرا پایتخت استرالیا گفت: سند به روز رسانی سیاست نظامی ما به شکلی متفاوت از مواضع کوین، آن را بیان داشته و مطمئناً به اندازه مواضع او حالت دراماتیک نداشته است. وی افزود: در به روزرسانی سند سیاست نظامی ما تصدیق کرده ایم نتایجی که قبلاً غیرقابل تصور و حتی غیرممکن و نامحتمل به نظر می‌رسیدند دیگر با این پیش زمینه ها این گونه در نظر گرفته نمی‌شوند.

موریسون با نظرات بسیاری چهره ها در واشنگتن، مبنی بر اینکه آمریکا یک جنگ سرد جدید را با چین پیدا کرده است مخالفت کرده و گفت: شرایط نسبتاً متفاوت هستند.

او پاسخی برای اینکه چطور باید "قدرت طلبی" چین در دریای چین جنوبی، در مرز هند و در هنگ کنگ را مدیریت کرد نداشت.

وی عنوان کرد: من یک خوشبین هستم. استرالیایی‌ها خوشبین هایی خستگی ناپذیر در خصوص این مسائل هستند.

موریسون ادامه داد: ما باید نگرش خوشبینانه داشته باشیم اما در عین حال نباید نگرشی غیرواقع بینانه یا ساده‌لوحانه داشته باشیم. ما باید اهدافمان را در اینجا مشخص کرده و به آنها پایبند باشیم و این اهداف شامل سرکوب یا مهار هیچ کشوری نیست بلکه درباره این است که بتوانیم به توازنی راهبردی و مفید دست پیدا کنیم.

موریسون همچنین تاکید کرد، از زمانی که با شی جینپینگ، رئیس جمهور چین در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ در ژاپن در ژوئن سال گذشته میلادی صحبت داشته دیگر با این رهبر چین ملاقات نکرده است. این در حالی است که استرالیا چین را دعوت به مذاکرات بیشتر کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استراليا چین اسکات موریسون نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۸۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟

یک منبع آگاه ضمن رد ادعای مذاکرات مستقیم بین ایران و آمریکا گفت: تبادل پیام‌ها صرفا در چهارچوب تعریف شده در جریان است.   یک منبع آگاه در گفت‌وگو با ایرنا ضمن اشاره به برخی ادعاها درخصوص مذاکرات مستقیم نمایندگان ایران و آمریکا گفت: هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست و تبادل پیام‌ها صرفا در چهارچوب تعریف شده در جریان می‌باشد.   وی تاکید کرد: مذاکرات رفع تحریم با کشورهای عضو برجام توسط علی باقری کنی به عنوان مذاکره کننده ارشد هسته ای جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌شود.   اخیرا برخی رسانه‌ها با انتشار اخباری مدعی مذاکره مستقیم مقامات کشورمان با طرف آمریکایی و برخی تغییرات در سازوکارهای مذاکراتی شدند. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خاطره وزیر خارجه اسبق: رهبری اجازه مذاکره مستقیم با آمریکا را دادند ولی احمدی نژاد مانع شد (فیلم) با ترامپ چه کنیم؟ / مذاکرات موازی قبل از انتخابات آمریکا آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم

دیگر خبرها

  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • بانک‌های چینی به دردسر افتادند؛ پای تحریم آمریکا در میان است
  • آیا مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟
  • شکاف بین دولتمردان صهیونیست‌زده با افکار عمومی در غرب غیرقابل‌انکار است
  • حمله نخست‌وزیر استرالیا به ایلان ماسک: او یک «میلیاردر متکبر» است
  • کتاب در فروردین؛ رشد ۱۵ درصدی تولید و انتشار ۲۸۲۵ عنوان جدید
  • رشد ۱۵ درصدی تولید و انتشار ۲۸۲۵ کتاب جدید در فروردین ۱۴۰۳
  • امضای یادداشت تفاهم راه توسعه میان ترکیه، عراق، قطر و امارات
  • گینه نو: سزاوار برچسب «آدمخوار» از سوی بایدن نیستیم
  • اسناد همکاری میان هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و پاکستان امضا شد