Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار مهر با اعلام اطفا حریق در مراتع «نماگرد» شهرستان فریدن به وسعت ۲.۵ هکتار اظهار داشت: در هفته‌های گذشته حریقی مشابه به وسعت چهار هکتار در مراتع «نماگرد» رخ دارد که در تلاش دوساعته تیم‌های امدادی و آتش نشانی یگان حفاظت منابع طبیعی و نیز تیم‌های محلی و دهیاری‌ها اطفا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حریق اخیر در مراتع «نماگرد» شهرستان فریدن با تلاش عوامل امدادی به مدت یک ساعت مهارشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به وقوع ۵۵ مورد حریق از ابتدای سال تاکنون در ۱۳۸ هکتار از مراتع استان اصفهان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۵ حریق در مراتع و عرصه‌های محیط زیستی به ویژه در غرب و جنوب استان اصفهان رخ داده است که عامل حریق اخیر هم خطای انسانی گزارش شده است.

وی با اشاره به گرم شدن دو تا سه درجه‌ای در مردادماه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته تصریح کرد: با توجه به بارش‌های فروردین ماه، بستر رشد گیاهان علوفه‌ای فراهم شد و انداختن یک بطری براق در مراتع می‌تواند زمینه بروز حریق گسترده را فراهم کند.

شیشه فروش بیان کرد: شناسایی عرصه‌های اولویت دار و گشت و مراقبت ۷۰ تیم عملیاتی و هرس علف‌های خشک توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، از اقدامات پیشگیرانه برای بروز حریق است.

وی از سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور درخواست کرد که بالگرد مجهز به سبد آبپاش در استان اصفهان مستقر کند و افزود: مناطق چادگان و سمیرم به علت عشایر خیز بودن و مراتع وسیع نیاز به دو پایگاه اطفای حریق دارد که لازم است سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور اعتبارات آن را تخصیص دهد.

کد خبر 4991327

منبع: مهر

کلیدواژه: آتش سوزی اطفای حریق ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا عید سعید قربان گرگان قزوین شهرکرد ستاد ملی مقابله با کرونا ماه محرم بیرجند شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بارش باران استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۸۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از ورود دام مازاد به مراتع همدان

به گزارش جام جم آنلاین همدان، اسفندیار خزائی در جلسه ارزیابی اقدامات مدیریت چرا و ساماندهی کوچ عشایر که با حضور کارشناسان دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی کشور در استان همدان برگزار شد، اظهار داشت: استان همدان به دلیل وجود  ۶۶۵ هزار هکتار مرتع، استانی مرتعی به حساب می آید که این مراتع بعنوان بستر بهره برداری توسط بهره برداران روستایی و عشایری مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی استان همدان افزود: توجه به شرایط مراتع استان همدان و لزوم بهره برداری اصولی از آن؛ مدیریت چرا، رعایت تقویم کوچ، جلوگیری از ورود دام مازاد به مراتع می تواند این بستر را حفظ و حتی به بهبود شرایط مرتع کمک کند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه در استان همدان سطح اراضی ملی از اراضی مستثنیات کمتر است، استفاده از پسماندهای کشاورزی می بایست در امر چرای دام مورد استفاده قرار گیرند تا فشار کمتری به مراتع استان وارد شود.

خزائی با اشاره به اینکه هماهنگی خوبی در سطح استان بین بخش ها و دستگاه های مختلف از جمله فرمانداری ها ، منابع طبیعی به امور عشایری و ادارات کل منابع طبیعی استان های قشلاقی وجود دارد، عنوان کرد: جزیره ای عمل کردن در این موضوع موجب عدم دستیابی به اهداف مورد نظر است.

مدیرکل منابع طبیعی استان همدان ادامه داد: آموزش، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در افزایش همراهی و مشارکت در حفظ مراتع بسیار مهم است و کارشناسان با زبان قابل درک باعشایر با آنان ارتباط برقرار کنند و آموزش های لازم برای آنان از طرق مختلف ارائه گردد.

وی اظهار داشت: هماهنگی موجود در بخش های مرتبط با این موضوع در اداره کل شامل معاون فنی یگان حفاظت، اداره امورمراتع، آموزش و ترویج در رعایت دستورالعمل های دفتر امور مراتع بسیار خوب است و تاثیر مثبتی در رعایت تقویم کوچ داشته است.

گفتنی است؛ دکتر طهماسبیان از دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی کشوردرادامه افزود: اقدامات اداره کل منابع طبیعی استان همدان در این خصوص بسیار خوب بوده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اداره کل منابع طبیعی استان با بازدیدهای بعمل آمده و بررسی اقدامات صورت گرفته، شرایط مناسبی را در مبادی ورودی و مراتع استان همدان بوجود آورده که نشان از هماهنگی در داخل استان و همچنین با سایر استان های مرتبط دارد و استان همدان از استان های موفق در این زمینه است.

دیگر خبرها

  • آغاز کوچ عشایر و ممنوعیت ورود دام به مناطق ییلاقی
  • رفع تصرف ۳۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی کرمانشاه
  • (تصاویر) هشت حقیقت جالب در مورد اژد‌های کومودو
  • خسارت بارش‌های بهاره به ۶ هزار هکتار از مزارع استان
  • مبارزه با «سِن گندم» در ۱۲ هزار هکتار از اراضی استان
  • جلوگیری از ورود دام مازاد به مراتع همدان
  • افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان
  • دامداران ضوابط قرق مراتع را رعایت کنند
  • ببینید | ماجراهای تورو و پانچو
  • رشد ۲۰۰ هکتاری سالانه مزارع طلای سرخ در اصفهان