Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاضی دادسرای ویژه فضای مجازی و شهرسازی مشهد گفت:بعضی از بنگاه‌های املاک در ایجاد باغ ویلاهای غیرمجاز نقش دارند که از سوی دستگاه‌های مسئول در حال رصد است.

به گزارش قدس آنلاین، مهدی غلامی قاضی دادسرای ویژه فضای مجازی و شهرسازی مشهد گفت: این بنگاه‌های غیر مجاز تحت نظر اداره اماکن، اتحادیه املاک و دستگاه قضایی در حال رصد هستند که به زودی برای پلمب و برخوردهای شدید و قانونی با آن‌ها اقدام خواهد شد، زیرا بخشی از این ضرری که به افراد وارد می‌شود، نتیجه فعالیت همین بنگاه‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: همچنین صبح دیروز ۱۰۰ هکتار از اراضی مشهد و طرقبه با تخریب ۱۳۰ باغ ویلای غیر مجاز در اراضی «لنگر» واقع در جاده قوچان جنب نیروگاه توس، رفع تصرف شد که با توجه به اختلافی بودن اراضی لنگر بین مشهد و طرقبه_شاندیز و نبود نظارت، برخی افراد سودجو اراضی این منطقه را تغییر کاربری دادند.

تاکید بر ضرورت تدوین هر چه سریع‌تر طرح پهنه‌بندی حریم شهر مشهد

جلیل یاوری دبیر کمیته صیانت از حریم شهر مشهد نیز گفت: دامنه تغییر کاربری‌های غیرمجاز در اراضی لنگر علاوه بر اراضی کشاورزی شامل بعضی زمین‌های متعلق به فضای سبز نیز شده بود و متخلفان با تخریب فضای سبز و قطع درختان اقدام به ساخت باغ ویلا کرده بودند.
او افزود: در طرح جامع سوم شهر مشهد، اراضی لنگر جزو حریم مشهد محسوب می‌شود، اما به خاطر تقسیمات سیاسی جزو محدوده شهرستان طرقبه شاندیز و به اصطلاح جزو محدوده اختلافی این دو شهر است. با توجه به موضوعاتی مثل تغییر کاربری گسترده اراضی کشاورزی در این محدوده اختلافی، ضروری است هر چه زودتر این محدوده تعیین تکلیف شود تا مردم و دستگاه‌های متولی هم سردرگم نباشند.
دبیر کمیته صیانت از حریم شهر مشهد ادامه داد: زمانی که طرح جامع سوم مشهد تصویب و ابلاغ شد ذیل آن نکاتی وجود داشت که از جمله آن‌ها می‌توان به مهلت سه ماهه برای تهیه طرح پهنه‌بندی حریم مشهد اشاره کرد، اما متاسفانه پس از گذشت چند سال از این موضوع، مشهد همچنان طرح پهنه‌بندی ندارد و این در حالی است که تهیه و تصویب طرح پهنه‌بندی حریم مشهد بخش زیادی از مشکلات حریم مانند تغییر کاربری‌های غیر مجاز را حل می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: طرح پهنه بندی شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۸۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلع و قمع ساخت و ساز غیر مجاز در صومعه بخش مرکزی شهرستان نیشابور

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی نیشابور، علی مبارکی از قلع و قمع یک مورد ساخت و ساز غیر مجاز واقع در اراضی باغی روستای صومعه بخش مرکزی شهرستان خبرداد.

مدیر جهادکشاورزی نیشابور گفت: این قلع و قمع که ۱۳۰ متر مربع از طریق ساخت غیرمجاز بنا، محوطه، تراس و دیوار بود درفرودین ماه ۱۴۰۳ در محدوده اراضی باغی روستای صومعه با حضور کارشناسان، یگان حفاظت امور اراضی و نیروی انتظامی و با همکاری مالک به استناد رأی صادره انجام شد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تعداد ۶۴ فقره اخطار ساخت و ساز غیرمجاز در سطح شهرستان صادر شده است.

مبارکی بیان کرد: هر گونه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی ممنوع بوده و متقاضیان باید قبل از فعالیت نسبت به اخذ مجوزهای لازم از جهادکشاورزی و دستگاه‌های صادرکننده موافقت اصولی اقدام کنند.

شهاب جهانداری، رئیس اداره امور اراضی جهاد کشاورزی افزود: محدودیت اراضی مرغوب و مستعد کشاورزی و لزوم حفظ و حراست از اراضی کشاورزی و همچنین نظارت و پیشگیری از تغییر کاربری‌های گسترده به استناد مواد ۳، ۸ و ۱۰ قانون اصلاحی قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها از جمله وظایف امور اراضی جهادکشاورزی شهرستان است.

رئیس اداره امور اراضی جهادکشاورزی بیان کرد: طبق قانون با هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی و باغی برخورد خواهد شد و شهروندان می‌توانند مشاهدات خود را از طریق سامانه تلفنی رایگان و۲۴ساعته ۱۳۱با ما در میان بگذارند.

دیگر خبرها

  • ۵۶ فقره ساخت و ساز غیرمجاز در پیشوا تخریب شد
  • قلع و قمع ساخت و ساز غیر مجاز در صومعه بخش مرکزی شهرستان نیشابور
  • ساخت وساز در حریم رودخانه سوادکوه نگران کننده است
  • شناسایی ۱۸ تغییر کاربری غیرمجاز در بهشهر
  • ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز قلع و قمع شد
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۱۳ هزار هکتار از اراضی دولتی در البرز
  • قلع و قمع ساخت و ساز غیرمجاز در روستای صومعه نیشابور
  • افزایش ۲۷۰ درصدی شناسایی تغییر کاربری‌های غیرمجاز در ایام نوروزی لرستان
  • مقابله با تغییر کاربری ۱۲۸۷۰ هکتار اراضی کشاورزی البرز
  • ۱۴۶ فقره ساخت‌وساز غیرمجاز در اراضی بخش رودهن تخریب شد