Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو پارلمان افغانستان گفت که در پی حمله گروه تروریستی داعش به زندان ننگرهار همه زندانیان این گروه تروریستی فرار کرده‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، منابع خبری می‌گویند که در زمان حمله داعش به زندان ننگرهار 1800 زندانی در این زندان حضور داشتند و یکهزار و 25 زندانی پس از فرار دوباره دستگیر شدند، 430 زندانی موفق به فرار نشدند اما حدود 300 زندانی از این زندان گریخته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«عبدالرئوف شپون» عضو پارلمان افغانستان درباره این حمله به «طلوع نیوز» گفت که بخش مربوط به زندانیان داعش کاملاً خالی است و در این حمله همه اعضای این گروه تروریستی از زندان فرار کرده‌اند.

«ابرارالله مراد» عضو دیگر پارلمان نیز اظهارداشت که نزدیک به 300 زندانی فرار کرده‌اند که بیشتر آنها از اعضای گروه تروریستی داعش هستند.

از سوی دیگر نیز پخش تصاویر مراسم تودیع «عبدالولی حصارک» رئیس این زندان که در پشت سرش نقشه زندان دیده می‌شود بازتاب گسترده‌ای بین کاربران افغان در شبکه‌های اجتماعی داشته است و برخی انتشار نقشه زندان را عامدانه می‌دانند.

یکی از نمایندگان ننگرهار در شورای ملی نیز مدعی شد که حصارک 3 بار از ریاست این زندان برکنار شده بود اما به پشتیبانی «فضل‌هادی مسلم‌یار» رئیس سنای افغانستان در سمتش ابقا شد.

این اتهامات در حالی مطرح می‌شود که پیش از این کمیسیون امنیت پارلمان افغانستان مسلمیار را به حمایت از گروه تروریستی داعش و تلاش برای سازماندهی حملات انتحاری در پارلمان متهم کرده بود.

افغانستان| بیش از 200 زندانی در حمله داعش گریخته‌اندحمله مهاجمان برای آزادی زندانیان داعشی پس از 18 ساعت درگیری پایان یافتبازداشت مشاور رئیس سنای افغانستان به اتهام طراحی حملات تروریستی

از سوی دیگر نیز یک جنگجوی داعشی اسیر طالبان در ویدئویی اعتراف کرده بود که این گروه از سوی رئیس سنای افغانستان حمایت مالی و تجهیزاتی می‌شود.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط داعش شورای ملی افغانستان اخبار "افغانستان" بیشتر بخوانید... سایه اتهام همکاری با داعش بر سر رئیس سنای افغانستان؛ جنجال در «شورای ملی» ادامه دارد داعش پروژه آمریکایی است؛ رئیس سنای افغانستان با داعش همکاری می‌کند +فیلم قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... سایه اتهام همکاری با داعش بر سر رئیس سنای افغانستان؛ جنجال در «شورای ملی» ادامه دارد داعش پروژه آمریکایی است؛ رئیس سنای افغانستان با داعش همکاری می‌کند +فیلم واژه های کاربردی مرتبط داعش شورای ملی افغانستان اخبار "افغانستان" پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ لبنان|آخرین آمار تلفات انفجار مهیب بیروت؛ ۱۰۰ کشته، بیش از ۴ هزار زخمی/ اعلام حالت فوق العاده دو هفته‌ای +فیلم و عکس ۲ اولین بیانیه حزب الله لبنان پس از انفجار مهیب بیروت ۳ کارکنان کدام سفارتخانه‌ها در انفجار بیروت کشته یا زخمی شدند؟ ۴ دیاب: ۲۷۵۰ تن نیترات آمونیوم در انفجار بیروت منفجر شد ۵ چرا سران صهیونیست به تهدید مجدد ترور سید حسن نصرالله روی آوردند؟ ۶ آخرین آمار و ارقام رسمی لبنان درباره تلفات انفجار بیروت ۷ چرایی وحشت حکام عرب حاشیه خلیج فارس از شکست احتمالی ترامپ ۸ واکنش ترامپ به انفجار بیروت مهمترین اخبار بین الملل لبنان|آخرین آمار تلفات انفجار مهیب بیروت؛ ۱۰۰ کشته، بیش از ۴ هزار زخمی/ اعلام حالت فوق العاده دو هفته‌ای +فیلم و عکس کارکنان کدام سفارتخانه‌ها در انفجار بیروت کشته یا زخمی شدند؟ آخرین آمار و ارقام رسمی لبنان درباره تلفات انفجار بیروت آمریکا پیش نویس قطعنامه جدیدی برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران ارائه کرد مهمترین اخبار تسنیم پیام روحانی به «میشل عون» در پی انفجار بیروت: ایران آماده ارسال کمک‌های پزشکی و مداوای مجروحان است ابهامات جدی در خصوص محدودیت ارائه سهام عدالت به جاماندگان/ آقای دژپسند، دارایی ۲۰۰هزارمیلیاردی «ای‌تی‌اف» از کجا آمد؟ نامه معرفی «مدرس خیابانی» وزیر پیشنهادی صنعت اعلام وصول شد گزارش|تأکید مراجع عظام تقلید بر اقامه عزای سیدالشهدا(ع) با رعایت کامل بهداشت / ‌عزاداری امام حسین(ع) ‌هرگز نباید فراموش شود قرارداد با چین متناسب با منافع ملی است/ قرارداد تهران ــ پکن به مجلس می‌آید درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: داعش شورای ملی افغانستان اخبار افغانستان داعش شورای ملی افغانستان اخبار افغانستان رئیس سنای افغانستان پارلمان افغانستان گروه تروریستی فرار کرده اند انفجار بیروت تلفات انفجار آخرین آمار شورای ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۸۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیویورک تایمز: تمرکز داعش بر یارگیری از تاجیک‌ها

آفتاب‌‌نیوز :

جناحی که گمان می‌رود پشت حمله مسکو باشد، دولت اسلامی خراسان یا داعش خراسان مستقر در پاکستان و افغانستان است. داعش خراسان مدت‌ها است که از مهاجران و شبه نظامیان کشور‌های آسیای مرکزی یارگیری کرده و آن‌ها را برای حمله در خاک روسیه آموزش داده است.

روسیه به دلیل فعالیت‌های خشن علیه نیرو‌های شبه نظامی در چچن و البته حمایت از بشار اسد در سوریه مورد انتقاد این گروه‌های تندرو قرار دارد.

برخی از کارشناسان معتقدند که داعش خراسان اکنون مسئولیت گرفتن انتقام را برعهده گرفته است. در سپتامبر ۲۰۲۲، داعش خراسان مسئولیت یک حمله در خارج از سفارت روسیه در کابل را بر عهده گرفت که در آن دو کارمند و سه نفر دیگر کشته شدند. سال گذشته، داعش خراسان یک شبکه تبلیغاتی به زبان تاجیکی راه‌اندازی کرد و تلاش‌ها را برای عضوگیری در کشور‌های آسیای مرکزی که این گروه آن‌ها را دست نشاندگان مسکو معرفی می‌کند، افزایش داد.

کانال‌های تلگرامی متعدد به زبان‌های تاجیک، ازبکستان و روسی، تبلیغات داعش را مخابره می‌کنند و از شبه‌نظامیان تاجیک که در حملات در افغانستان، ایران، تاجیکستان و ازبکستان شرکت کرده‌اند، تعریف و تمجید می‌کنند.

علاوه بر این، گروه‌های مرتبط با داعش مسئولیت بیش از ۱۱۰۰ حمله را بر عهده گرفته اند که تنها در ۱۲ ماه گذشته نزدیک به ۵۰۰۰ نفر را در سراسر جهان کشته یا زخمی کرده اند. حمله این حملات در حقیقت به ما گسترش و تهدید مستمر این گروه تروریستی را یادآوری می‌کند که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا ادعا کرد در سال ۲۰۱۹ ادعا کرد به طور کامل شکست خورده است.

کبیر تانجا از بنیاد تحقیقات آبزرور، یک اندیشکده برجسته هندی، در این باره می‌گوید که داعش «در سایر نقاط جهان به رشد خود ادامه داده است، مناطقی که شاید بیشتر مردم به آن اهمیت زیادی نمی‌دهند». او افزود که ممکن است امروز تهدید داعش کمتر یا کم رمق‌تر به نظر برسد، اما شاخه‌های این گروه در افغانستان، ساحل آفریقا، موزامبیک، و حتی در سوریه به فعالیت‌های خود ادامه داده و حتی در بخش‌هایی از جهان بر عمق این فعالیت افزوده اند.

در روسیه وضع برای مهاجران آمده از کشور‌های آسیای مرکزی در چندماه اخیر بسیار تیره و تار بوده است. بسیاری از مهاجران آسیای مرکزی ماه هاست که با ارعاب پلیس و خطر تحت فشار قرار گرفتن از سوی دولت مرکزی برای پیوستن به جنگ در اوکراین مواجه بوده اند. موقعیت آن‌ها پس از حمله تروریستی بیش از پیش متزلزل شده است.

یک مهاجر تاجیک در مسکو به وب سایت خبری اوراسیا نت گفت: «در طول سال گذشته، وضعیت در روسیه دشوار بوده است. حمله‌های مداوم پلیس به مهاجران ادامه دارد. با شما طوری رفتار می‌کنند که انگار یک جنایتکار هستید. اکنون راه رفتن در خیابان غیرممکن است، همه مراقب شما هستند و از شما دوری می‌کنند. برخی با شما مانند یک سگ رفتار می‌کنند.

مقامات کرملین قول داده اند که مجازات‌های گسترده‌ای را علیه عاملان این حمله تروریستی اعمال کنند. دیمیتری مدودف، رئیس‌جمهور سابق، که اکنون معاون رئیس شورای امنیت روسیه است، در این باره گفته است: «مظنونان بازداشت شده احتمالا اعدام خواهند شد. اما کشتن همه کسانی که درگیر این جنایت بودند، مهم‌تر است. چه کسی به آن‌ها پول داد، چه کسی با آن‌ها همدردی کرد، چه کسی به آن‌ها کمک کرد. همه را باید مجازات کرد.»

منبع: سایت جماران

دیگر خبرها

  • طالبان: برخی افراد داعش را تبلیغ می‌‌کنند
  • شورش در زندانی در اکوادور که سرکرده یک باند تبهکار از آن فرار کرده است
  • مک‌کال:بایدن برای آزادی زندانیان از افغانستان کاری نکرده است
  • نروژ: داعش توانایی خود را در افغانستان از دست داده است
  • نیویورک تایمز: تمرکز داعش بر یارگیری از تاجیک‌ها
  • آمریکا: مبارزه با گروه‌های تروریستی به نفع حکومت طالبان است
  • جولان داعشی‌ها در ترکیه
  • بازگشت جهانی داعش
  • بازداشت ۱۴۷ مظنون داعشی در ترکیه
  • گراهام: باید در افغانستان داعش را هدف قرار دهیم