Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@17:30:52 GMT

اولویت، برگزاری کنکور در فضای باز باشد

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۸۸۰۷

اولویت، برگزاری کنکور در فضای باز باشد

ایسنا/اصفهان نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی گفت: اولویت، برگزاری کنکور در فضای باز است و اگر این مهم را نمی‌توانند محقق کنند باید با رعایت فاصله های اجتماعی در فضای بسته برگزار شود.

رحمت‌الله فیروزی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص نحوه برگزاری کنکور سراسری به منظور به حداقل رسیدن احتمال ابتلای داوطلبان به کرونا، اظهار کرد: یک اختلاف نظر در برگزاری یا لغو کنکور امسال وجود داشت که در نهایت تصمیم به برگزاری آن گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معتقدم سیاست دولت در برگزاری کنکور باید به گونه‌ای باشد که دستورالعمل‌های بهداشتی به طور کامل رعایت شود و در حد امکان کنکور در فضای باز برگزار شود. عده بسیاری از مردم در تماس با نمایندگان خواهان تعویق کنکور بودند.

وی افزود: صندلی‌ها باید با فاصله زیاد چیده شود و داوطلبان با ماسک در جلسه امتحان حاضر شوند. پسران باید تکلیف سربازی شان را مشخص کنند چراکه به زودی مشمول خدمت می‌شوند. بنابراین دولت قصد دارد امور داوطلبان کنکور به روال باشد تا مشکلاتشان حل شود هرچند که بنده معتقد بودم کنکور باید دو یا سه ماه به تعویق می‌افتاد.

نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته بر فرض که سه ماه هم کنکور به تعویق می‌افتاد معلوم نبود شرایط کنونی کرونا در آن زمان حاکم نباشد. امکانات باید به گونه‌ای در نظر گرفته شود که داوطلبان با حداقل مشکل مواجه باشند و سلامتی شان که از هر چیزی مهمتر است حفظ شود.

فیروزی گفت: اولویت، برگزاری کنکور در فضای باز است و اگر این مهم را نمی‌توانند محقق کنند باید با رعایت فاصله های اجتماعی در فضای بسته برگزار شود.. عده‌ای هم پیام دادند که اگر کنکور برگزار نشود به ضرر ما است چون یک سال خودمان را برای این روز آماده کرده‌ایم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کنکور سراسری استانی سیاسی کروناویروس کنکور در فضای باز برگزاری کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۸۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح «شهید محمودوند» برای جذب بازماندگان از تحصیل در سقز اجرا شود

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر توان صبح پنجشنبه در آئین تکریم و معارفه رئیس آموزش و پرورش منطقه زیویه اظهار کرد: معلمی یک توفیق الهی و فرصتی بی نظیر برای هر انسانی است که در تربیت انسان‌های دیگر دخیل است و البته می‌تواند در آینده یک نسل تأثیرگذار باشد.

وی افزود: حاصلخیزی آینده کشور وابسته به بذری است که اکنون در آموزش و پرورش کاشته می‌شود.

توان خواستار اجرای مناسب طرح‌های شهید همت برای توانمندسازی معلمان دوره ابتدایی و طرح شهید محمودوند در حوزه جذب بازماندگان از تحصیل شد.

فرماندار سقز همچنین بر برگزاری کلاس‌های آموزشی برای دانش آموزان پشت کنکور، توجه به مهارت آموزی در مدارس، دوری نمودن دانش آموزان و معلمان از حافظه محوری، کمک والدین و شوراهای آموزش و پرورش به مدارس، توجه به تحقق شعار سال در حوزه آموزش و پرورش تاکید کرد.

وی یادآور شد: از وظایف وزارت کشور و به تبع آن فرمانداری، حمایت، پشتیبانی، هدایت و نظارت است که خروجی آن خدمت به مردم است که امیدواریم با تلاش مجموعه بزرگ آموزش و پرورش، والدین و سعی دانش آموزان شاهد تربیت شهروند مطلوب و کسب رتبه‌های مناسب در کنکور توسط آینده سازان باشیم.

فرماندار سقز بر لزوم برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه داوطلبان کنکور تاکید کرد و بیان داشت: برگزاری کلاس‌های آموزشی در سطح روستاها برای آماده ساختن دانش آموزان جهت کنکور یکی از اولویت‌هاست که در قالب مسئولیت اجتماعی معادن، حمایت خواهیم نمود.

افشین خوشگوار، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کردستان هم با بیان اینکه ۲۰ برنامه راهبردی برای اجرا ابلاغ شده است افزود: همگرایی و انسجام درون سازمانی و تعامل بیرونی از جمله این برنامه‌ها باید به جد رصد شود.

‌گفتنی است؛ در این آئین از ۱۳ سال و دو ماه تلاش‌های خالد علیپور رئیس قبلی آموزش و پرورش منطقه زیویه تقدیر و سید سلمان حسینی به عنوان سرپرست این اداره معرفی شد.

کد خبر 6063992

دیگر خبرها

  • نام‌نویسی ۱۹۵ هزار نفر در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳
  • نام نویسی ۱۹۵ هزار نفر در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳
  • طرح «شهید محمودوند» برای جذب بازماندگان از تحصیل در سقز اجرا شود
  • مراحل ثبت نام نوبت دوم کنکور اعلام شد
  • مراحل ثبت‌نام در نوبت دوم کنکور اعلام شد
  • تازه‌ترین آمار داوطلبان نوبت دوم کنکور اعلام شد
  • بیش از ۸۰ هزار داوطلب در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ نام نویسی کردند
  • ۱۱ مرحله ثبت نام نوبت دوم کنکور
  • رونمایی از لباس داوطلبان بازی‌های المپیک و پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴
  • ثبت‌نام‌ نوبت دوم کنکور سراسری‌ سال‌ ۱۴۰۳ آغاز شد