Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس گزارش جدیدی از یک اتاق فکر چینی، ارتش آمریکا در ماه ژوئیه، ۶۷ مأموریت هواپیمای شناسایی بر فراز دریای چین جنوبی به پرواز درآورده که در مقایسه با ماه گذشته، افزایش شاخصی به حساب می‌آید. نظریه‌ها برای چرایی این موضوع، می‌تواند فلج شدن مأموریت‌های به واسطه کشتی به خاطر کووید- ۱۹یا تلاش برای فرستادن پیغامی به پکن باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری "اسپوتنیک"، روز سه‌شنبه "ابتکار کاوش دریای چین جنوبی" یا SCSPI، اتاق فکری وابسته به مؤسسه "تحقیقات اقیانوس" دانشگاه "پکینگ"، گزارش جدیدی منتشر کرد که ۶۷ پرواز شناسایی توسط هواپیماهای آمریکایی بر فراز دریای چین جنوبی را افشا می‌کرد.

در این گزارش ضمن ذکر این نکته که تمام فعالیت‌های هواپیماهای شناسایی مستقر در ناو نیز خارج از محدوده یافته‌های آن بوده، آمده است: "عدد واقعی با توجه به آنکه ممکن است در فرآیند گردآوری و تحلیل داده‌ها از قلم‌افتادگی وجود داشته باشد، بزرگ‌تر است. درعین حال، هواپیماهای شناسایی کوچک به حساب نیامده و تمام هواپیماهای ارتش، همیشه سیستم ای‌دی‌اس-بی خود را روشن نمی‌گذارند".

گزارش اتاق فکر "ابتکار کاوش دریای چین جنوبی" همچنین به افزایش قابل توجه مأموریت‌های "بوئینگ پی-۸ پوسایدون" اشاره کرده است. بوئینگ‌ها ۷۳۷ اصلاح شده برای شکار و نابودی کشتی‌های جنگی سطح دریا و زیردریایی‌ها به کار می‌روند، و SCSPI نیز در یکی از گزارش‌های قبلی خود، یادآور شده بود که به نظر می‌رسد برخی رفتارهای هواپیماهای گشت‌زنی مانند پوسایدون و "اوریون پی-۳" که قدیمی‌تر است، حاکی از علاقه به ردیابی زیردریایی‌های چینی در ساحل استان "گوانگ‌دونگ" است.

اسپوتنیک همچنین گزارش کرد که یک هواپیمای پوسایدون، هفته گذشته به لطف مشکلی در موتور خود که ممکن است به خاطر استفاده زیاد به وجود آمده باشد، مجبور به فرود اضطراری در استان اوکیناوای ژاپن شده است.

این گزارش می‌افزاید: مشارکت تمام انواع هواپیماهای جنگی نظارتی و کنترل نیروی هوایی آمریکا، نشان‌دهنده تلاش‌های ارتش آمریکا در ساخت میدان جنگ است که این شناسایی از "دفاعی" به "مخالفت" تبدیل شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: چین دریای چین جنوبی آمريكا دریای چین جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۸۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پولیتیکو: وزیر دفاع آمریکا به چین می‌رود

به گزارش خبرگزاری مهر، سه مقام مسئول دولتی آمریکا که نخواستند نامشان فاش شود به پولیتیکو اعلام کردند آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در حال برنامه ریزی برای سفر به چین طی هفته آتی است.

بر پایه این گزارش، سایت خبری آمریکایی «پولیتیکو» روز چهارشنبه به نقل از سه دیپلمات مستقر در واشنگتن اعلام کرد که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا ۲۳ آوریل (۴ اردیبهشت) راهی چین خواهد شد.

به نوشته پولیتیکو، بلینکن قصد دارد در سفر چهار روزه خود طی هفته آینده (۲۳ آوریل) به چین با مقامات عالی رتبه این کشور دیدار و در رابطه با طیف گسترده‌ای از مسائل به رایزنی و مذاکره بپردازد.

در همین ارتباط، این نشریه آمریکایی گزارش داد که پیشتر لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز سه شنبه برای نخستین بار و پس از گذشت ماه‌ها از آخرین نشست دو طرف در نوامبر ۲۰۲۲ با ژنرال «دونگ جون»، همتای چینی خود از طریق ویدئو کنفرانس به صورت مشروح و طولانی درباره مسئله حق حاکمیت جزیره تایوان و احترام به حاکمیت ارضی چین و همکاری نظامی بر مبنای احترام متقابل به گفت‌وگو و رایزنی پرداخته است.

پیش از این، وزارت دفاع چین با صدور بیانیه‌ای از درخواست وزیر دفاع آمریکا برای نشستی با وزیر دفاع چین از طریق ویدئو کنفرانس خبر داده بود.

گفتنی است تنش‌ها در دریای چین جنوبی میان نیروی دریایی چین و نیروی دریایی آمریکا و متحدانش، وضعیت جزیره تایوان، و نیز مناسبات اقتصادی دو جانبه از جمله مهمترین محورهایی است که امکان رایزنی میان مقامات دو طرف درباره آن وجود دارد.

کد خبر 6081575

دیگر خبرها

  • پولیتیکو: وزیر دفاع آمریکا به چین می‌رود
  • اسکورت کشتی‌های ایران تا دریای سرخ/ فرمانده نیروی دریایی ارتش: ناوشکن جماران با همه توان در خلیج عدن حضور دارد
  • پایگاه نواتیم اسرائیل چه ارزش نظامی دارد؟
  • اسکورت کشتی‌های ایران تا دریای سرخ
  • هزینه یک میلیارد دلاری آمریکا برای مقابله با حملات به کشتی‌ها در دریای سرخ
  • روایت رسانه عبری از ناکارآمدی پهپادهای آمریکایی در اوکراین
  • (تصاویر) درباره بزرگترین پهپاد جاسوسی نیروی دریایی آمریکا
  • حمله ایران به اسراییل تاثیری بر ماموریت ما در دریای سرخ نداشت
  • سلاح‌ها و گزینه‌های کمکی
  • مقایسه‌ بوئینگ و ایرباس در سوانح و حوادث هوایی آمریکا