Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-19@22:24:17 GMT

افزایش پرواز‌های خارجی در دستور کار

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۸۸۸۵

از اسفندماه سال گذشته که ویروس کرونا در ایران و به تدریج در بسیاری از کشور‌های جهان شیوع پیدا کرد محدودیت‌های بسیاری برای تردد مسافران و سفر‌های هوایی، زمینی و دریایی اعمال شد.

در این راستا کشورهای مختلف به تدریج انجام هر گونه پروازهای مسافری را تا اطلاع ثانوی ممنوع کردند و پس از چند ماه از این اتفاق مذاکرات برای ازسرگیری پروازهای مسافری بین کشورهای مختلف آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا در ایران نیز شاهد لغو پروازهای خارجی و داخلی در اسفندماه و فروردین ماه بودیم و مرزهای هوایی بسیاری به روی ایران بسته شد.
البته در ادامه برخی پروازها به تدریج برای بازگرداندن ایرانیان در کشورهای مختلف، خرید تجهیزات پزشکی، انجام پروازهای موردی و... آغاز شد.
شهرام آدم نژاد معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای انجام پروازهای خارجی چه مذاکراتی صورت گرفته و آخرین وضعیت این پروازها چگونه است، اظهار کرد: از همان ابتدا پروتکل های بهداشتی در اعزام و پذیرش مسافر به ویژه در بخش هوایی و با همکاری وزارت راه و شهرسازی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه و تدوین شد. در همین راستا تعداد محدودی پرواز برنامه ای و البته تعداد قابل توجهی پرواز فوق العاده در قالب پرواز فری فلایت نیز برای بازگرداندن هموطنان به کشور انجام شد.

برچسب ها: پروازهای خارجی ، کرونا ، فرودگاه امام خمینی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000JQX

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: پروازهای خارجی کرونا فرودگاه امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۸۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروازهای شارجه و دبی از سر گرفته شد

سعید چلندری مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت:  پروازهای کشورهای حاشیه خلیج فارس از شب گذشته به دلیل بارش باران و وقوع سیل  با تاخیر روبرو شده بود و یا باطل شده بود که اکنون از سر گرفته شد.

وی افزود: با توجه به مساعد شدن شرایط آب و هوایی در امارات ،دبی ، شارجه و عمان پرواز ها از سر گرفته شد.

چلندری بیان کرد: در برخی از پروازها امکان تاخیر چند ساعته وجود دارد اما باطل نمی شود بنابراین مسافران قبل از انجام پرواز  از آخرین وضعیت پروازی خود مطلع شوند. 

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی  تاکید کرد: ممکن است دوباره شرایط  آب وهوایی تغییر کند و پرواز های کشورهای حاشیه خلیج فارس  باطل شود اما هنوز چیزی اعلام نشده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • مسافران داخلی از آخرین وضعیت پروازی خود مطلع شوند/ روند انجام پرواز‌ها عادی است
  • پرواز رم ـ تهران به فرودگاه امام خمینی بازگشت
  • پرواز‌های خارجی به دبی همچنان تعلیق است
  • پرواز تهران ـ رم به فرودگاه امام خمینی بازگشت
  • تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز
  • بازگشت پروازهای فرودگاه‌های کشور به حالت عادی
  • تعلیق پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور
  • سیل در امارات، انجام پروازهای فرودگاه امام به دبی را متوقف کرد
  • پروازهای شارجه و دبی از سر گرفته شد
  • تدوین طرح جامع فرودگاه پارس آباد