Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@14:20:54 GMT

افتتاح ۳ طرح بزرگ پتروشیمی

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۸۹۴۲

افتتاح ۳ طرح بزرگ پتروشیمی

۳ طرح پتروشیمی متانول کاوه، کیمیای پارس خاورمیانه و کاتالیست لرستان، فردا ۱۶ مرداد با حضور رئیس جمهور به صورت رسمی افتتاح می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ۳ طرح پتروشیمی متانول کاوه، کیمیای پارس خاورمیانه و کاتالیست لرستان، فردا ۱۶ مرداد با حضور رئیس جمهور به صورت رسمی افتتاح می‌شود. پتروشیمی کاوه که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی وارد مدار تولید شده است روزانه ۷ هزار تن متانول تولید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجتمع پتروشیمی متانول کاوه در زمینی به مساحت ۲۲۰ هکتار در سواحل غربی شهرستان دیر استان بوشهر واقع در پارس شمالی احداث شده و با ظرفیت تولید روزانه ۷ هزار تن متانول با گرید AA بزرگ‌ترین تولیدکننده متانول جهان محسوب می‌شود. ساخت اسکله اختصاصی در سواحل خلیج‌فارس در مجاورت مجتمع کاوه برای صادرات محصولات تولیدی از مزایای این طرح است.

پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه یکی دیگر از طرح‌هایی است که فردا (پنجشنبه ۱۶ مرداد) با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود. این مجتمع یکی از ۱۷ طرح پتروشیمی وعده داده شده وزیر نفت برای افتتاح در سال جاری است که فردا در عسلویه به بهره برداری خواهد رسید.

کار احداث این طرح از سال ۱۳۹۴ آغاز شد و فردا با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن متانول به بهره برداری می‌رسد. این طرح روزانه یک میلیون دلار درآمدزایی خواهد داشت
طرح کاتالیست لرستان سومین طرحی است که فردا افتتاح می‌شود. این کارخانه وظیفه تولید کاتالیست‌های راهبردی صنعت پتروشیمی کشور را برعهده دارد. این سه طرح در مجموع با سرمایه‌گذاری ۱.۵۷ میلیارد دلار راه اندازی شده اند و بیش از ۴ میلیون تن به ظرفیت پتروشیمی ایران خواهد افزود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: افتتاح می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۸۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد

مرتضی شاهمیرزایی  بیان کرد: بسیار خرسندم که امروز شاهد شرایط مطلوب واحدهای تولیدی در هاب ماهشهر هستم. مجتمع‌های این منطقه، پارسال با تکیه بر توان داخل موفق شدند بالاترین مقدار بهره‌وری و تولید را ثبت کنند و این نوید را می‌دهم که حرکت در سال جهش تولید با شتاب بیشتری انجام خواهد شد.

وی یکی از راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ را کاهش هزینه‌ها و بهینه‌سازی مصرف انرژی برشمرد و یادآور شد، ضروری است که شرکت‌های پتروشیمی، با بهینه‌سازی مصرف انرژی، در حفظ و صیانت از منابع بین‌نسلی نقش‌آفرین باشند.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با اشاره به استفاده از همه ظرفیت‌های کشور برای خودکفایی کامل صنعت پتروشیمی افزود: شرکت‌های پتروشیمی باید در صورت تولید تجهیز یا قطعه‌ای در داخل کشور، نیاز خود را از طریق تولیدکنندگان و سازندگان ایرانی تأمین کنند و به‌هیچ‌وجه نباید کالا یا محصول مشابه خارجی وارد شود.

شاهمیرزایی مهم‌ترین برنامه راهبردی صنعت پتروشیمی سال ۱۴۰۳ را رشد ظرفیت‌ها و جهش تولید دانست و گفت: سبد محصولات پتروشیمی باید با برنامه‌ای منسجم‌تر و با هدف تکمیل زنجیره ارزش متنوع شود.

وی ادامه داد: شرکت‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی باید قوانین، دستورعمل‌ها و همه رویه‌های موجود در منطقه را رعایت کنند.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی افزود: توجه به مسئولیت‌ اجتماعی با توجه به شرایط موجود اهمیت ویژه‌ای دارد و پتروشیمی‌ها باید به تعهدهای خود پایبند باشند.

شاهمیرزایی تأکید کرد: آن دسته از مجتمع‌های پتروشیمی‌ که می‌خواهند از ۵درصد تخفیف خوراک بهره‌مند شوند، باید ۴۰درصد از درآمد خود را به توسعه صنعت پتروشیمی تخصیص دهند.


معاون وزیر نفت با بیان اینکه باید با رفع موانع و چالش‌های تولید، زمینه استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود فراهم شود، اظهار کرد: ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد
  • طرح بزرگ برق‌ آبی اوماتویا در سفر رئیسی به سریلانکا افتتاح شد
  • طرح بزرگ برق‌ آبی «اومااویا» در سفر رئیسی به سریلانکا افتتاح شد
  • حضور رئیس جمهور ایران در مراسم افتتاح طرح بزرگ برق آبی در سریلانکا | ویدئو
  • افتتاح طرح بزرگ برق‌آبی اومااویا در سریلانکا توسط رئیسی
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • فیلم/ حضور رئیس جمهور در مراسم افتتاح طرح بزرگ برق آبی اوماتویا
  • فردا، افتتاح کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد
  • رئیسی فردا یک سد در سریلانکا افتتاح می‌کند
  • تحقق ۱۰۳ درصدی تولید در پتروشیمی ایلام