Web Analytics Made Easy - Statcounter

از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا پایان تیرماه در سامانه نیما رقمی معادل ۴ میلیارد و ۲۴۰ میلیون یورو ارز حاصل از صادرات به فروش رسیده و ۲ میلیارد و ۷۱۱ میلیون یورو خرید برای واردات انجام شده است.

عملکرد سامانه نیما نشان می‌دهد که از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا پایان تیرماه رقمی معادل ۴ میلیارد و ۲۴۰ میلیون یورو ارز حاصل از صادرات در این سامانه به فروش رسیده و تراز عرضه در این سامانه مثبت بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایرنا، معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران در گزارشی به عملکرد سامانه نیما در چهار ماهه نخست امسال پرداخته و نوشته است: در چهار ماهه نخست ۹۹ همچنین ۲ میلیارد و ۷۱۱ میلیون یورو خرید برای واردات از طریق سامانه نیما انجام شده است.

براساس این گزارش، عرضه ارز حاصل از صادرات نسبت به خرید ارز برای واردات طی مدت مورد گزارش ۱.۶ برابر بوده و تراز عملیات بازار ثانویه از حیث فروش ارز مثبت بوده است. اتاق بازرگانی تهران خاطرنشان کرده که میانگین ماهانه عرضه ارز حاصل از صادرات طی سه ماهه منتهی به تیرماه ۹۹ برابر با ۴۸۸ میلیون یورو بوده است.

صادرکنندگان به ترتیب در ماه‌های فروردین، اردیبهشت، خرداد و تیر معادل ۵۳۱ میلیون یورو، یک میلیارد و ۲۳۱ میلیون یورو، یک میلیارد و ۸۵ میلیون یورو و یک میلیارد و ۴۴۶ میلیون یورو ارز حاصل از صادرات خود را در این سامانه به فروش رسانده‌اند.

از سوی دیگر نیز واردکنندگان از طریق سامانه نیما به ترتیب در ماه‌های اشاره شده ۴۱۴ میلیون یورو، ۷۶۳ میلیون یورو، ۶۱۸ میلیون یورو و ۹۱۶ میلیون یورو ارز برای واردات خود خریداری کرده‌اند. تراز عرضه ارز نیز در فروردین ماه ۱۱۷ میلیون یورو، در اردیبهشت ماه ۴۶۸ میلیون یورو، ۴۶۷ میلیون یورو و ۵۳۰ میلیون یورو بوده است.

/ایرنا
 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ارز حاصل از صادرات میلیون یورو ارز برای واردات سامانه نیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۹۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشتریان منحصر بفرد سینما تیکت به بیش از ۵ میلیون نفر رسید

این سامانه از ابتدای فروردین ۱۴۰۳، ۸۷۰ هزار قطعه بلیت به ارزش ۵۹ میلیارد تومان فروخته است که «بی‌بدن» و «تمساح خونی» به ترتیب در رده پر فروش‌ترین فیلم‌های فروردین امسال قرار می‌گیرند. 

سامانه فروش بلیت آنلاین «سینماتیکت» با در اختیار داشتن نزدیک به ۹۰ درصد از سهم بازار فروش بلیت سینما، تاکنون ۲۵ میلیون خرید موفق و فروش بیش از ۶۵ میلیون قطعه بلیت را برای خود ثبت کرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • صادرات ۷.۶ میلیارد دلاری زنجیره فولاد در سال ۱۴۰۲
  • مشتریان منحصر بفرد سینما تیکت به بیش از ۵ میلیون نفر رسید
  • مرکبات مازندران در سبد صادراتی ۱۶ کشور جهان
  • مشتریان منحصر بفرد سینماتیکت به بیش از ۵ میلیون نفر رسید
  • موضع شفاف بایرلورکوزن: قیمت ویرتس حداقل 150 میلیون یورو است
  • جهش واردات برخی کشور‌های اروپایی از ایران در نخستین ماه ۲۰۲۴
  • مشتریان سینماتیکت به بیش از ۵ میلیون نفر رسید
  • بررسی مشکلات پایانه صادرات کاشی و سرامیک میبد
  • ضرورت تسهیل فرایند صادرات برای جهش تولید
  • صادرات ۱۰۰ میلیون یورویی آلمان به ایران در ۱ ماه