Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست هم‌اندیشی مدیریت فضای مجازی در محرم بین رؤسای سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های فراگیر،با هدف مدیریت فعالیت‌های مجازی هیئات مذهبی برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، نشست هم‌اندیشی مدیریت فضای مجازی در محرم بین رؤسای سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های فراگیر، با هدف مدیریت و تسهیل فعالیت‌های مجازی هیئات مذهبی در کنار برنامه های عزاداری در سالن اجتماعات حوزه ریاست سازمان تبلیغات اسلامی برگزار و بر نقش مهم سازمان تبلیغات اسلامی در برنامه ریزی، مدیریت و هماهنگی برای تجمیع برنامه‌های مختلف عزاداری در هیئات؛ تکایا و فضای مجازی تاکید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر سید صادق امامیان معاون سازمان صداوسیما و رییس سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (ساترا) در سخنانی با توجه به شرایط ویژه محرم امسال و تصمیمات ستاد کرونا اظهار داشت: امسال سهم فضای مجازی و هیئات آنلاین در ایام عزاداری سید الشهدا بسیار حائز اهمیت است و چنانچه تصمیمات به سمت فضای مجازی سوق پیدا کند این جایگزینی به‌راحتی اتفاق نخواهد افتاد و باید تلاش کنیم تا این مسئله نقصی به مراسم محرم وارد نکند. از این رو نقش مدیریتی سازمان تبلیغات اسلامی در مدیریت این برنامه ها خیلی حیاتی و اثر گذار است.


امامیان با بیان اینکه جلساتی تحت عنوان خیمه‌های رسانه‌ای برگزار کردیم تا در فضای رسانه فعالیت گسترده ای داشته باشیم تصریح کرد: مدیریت فعالیت‌های هیئات مذهبی از طریق رسانه و فضای مجازی برعهده سازمان تبلیغات اسلامی است و پیش‌بینی ما این است که محرم امسال در فضای مجازی فعالیت‌های زیادی خواهیم داشت ‌و صداوسیما هم مانند سال‌های گذشته وظایف خود را در این حوزه انجام می دهد.
رییس ساترا در پایان سخنانش خاطرنشان ساخت: برگزاری مراسم عزاداری محرم امسال در فضای مجازی می‌تواند خلأ موجود در سال‌های گذشته را جبران کند زیرا هیئات مجازی از سال‌ها قبل اهمیت پیدا کردند و امسال فضا آماده است تا این ظرفیت عمده را مدیریت و هدایت کنیم.


در ادامه این نشست حجت‌الاسلام محمد قمی گفت: به دلیل خاص بودن شرایط امسال وظایف متفاوت و جدیدی را در سازمان تبلیغات اسلامی نسبت به سال‌های قبل بر عهده داریم؛ به‌عنوان عضوی از ستاد ملی کرونا مسئولیت کارگروه برگزاری مراسم محرم و صفر ۱۴۴۲ و جمع‌آوری و بررسی نظرات نخبگان و صاحب‌نظران این حوزه مانند وعاظ، شعرا و مداحان را برعهده داریم و از طرف دفتر مقام معظم رهبری نیز سازمان تبلیغات اسلامی مسئول ستاد هماهنگی‌های مراسم محرم و صفر است.
وی با تاکید بر این مسئله مهم که برگزاری مراسم عزاداری محرم، از وجوه جدی و مهم زندگی اکثر مردم جامعه و مطالبه به‌حق مردم و‌ ضرورت اجتناب‌ناپذیری است که جزو وجوه عقلانیت شیعی به شمار می رود و از سوی دیگر تلاش و اهتمام برای حفظ سلامت مؤمنین نیز در دستور کار اصلی ما قرار دارد، بنابر این تجمیع این دو مهم را جزو مطالبات عموم می دانیم.


رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه این سازمان درگذشته تنظیم و تسهیل‌گری برای برگزاری مراسم را بر عهده داشت تأکید کرد: امسال با توجه به شرایط موجود و ایجاد حداکثری هیئات مجازی نیازمند همکاری با سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های فراگیر هستیم. بنابر این باید نظرات و دیدگاه‌های صاحب‌نظران و نخبگان این عرصه را جمع‌آوری کنیم تا بهترین دستورالعمل و برنامه‌ای واحد در این زمینه تدوین شود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به آفت‌های مدیریت غیرمنظم در رابطه با مسائل مربوط به کرونا گفت: از ابتدای این اتفاقات یکی از مشکلات اصلی، نبود مرجع واحد برای ابلاغ قوانین لازم بود و امروز به دستور مقام معظم رهبری؛ ستاد ملی کرونا مرجع واحد این امور است و این مهم باید در رابطه با فضای مجازی هم انجام شود تا با این هم‌افزایی شاهد مدیریت و هدایت درست این فضا باشیم.


قمی تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی مسئولیت برگزاری مراسم محرم را طبق ضوابط ستاد ملی کرونا برعهده دارد و ما از زیر مسئولیت شانه خالی نمی کنیم و تلاش داریم تا این مراسم به بهترین شکل برگزار شود. اگرچه برگزار کننده اصلی مراسم محرم، مردم هستند و سازمان تبلیغات اسلامی خادم مردم در این مراسم است اما تلاش می‌کنیم تا با تسهیل‌گری و به تبع آن با تنظیم برنامه‌ای دقیق و مدون، مراسم عزاداری‌ محرم به بهترین نحو برگزار شود که در این میان تمامی اقدامات مردمی ظرفیت رسانه‌ای شدن را دارند.

 

پایان پیام/49

منبع: شبستان

کلیدواژه: رسانه های صوت و تصویر فراگیر فضای مجازی سازمان تنظیم مقررات رسانه سازمان تبلیغات اسلامی برگزاری مراسم مراسم محرم فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۹۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصل کار شورای هماهنگی اجرای مراسم بر مبنای حکومت است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در دیدار با رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با قدردانی از عملکرد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در برگزاری هر چه بهتر مراسم و مناسبت‌های مذهبی تاکید کرد از وجود خیران اصفهان برای بهتر برگزار کردن مراسم‌ها و ماندگار شدن اثر کار استفاده شود.
آیت الله طباطبایی نژاد افزود: فلسفه تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اجرای امور فرهنگی مربوط به نظام اسلامی است.
در این دیدار رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان هم گزارشی از عملکرد و فعالیت‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در ۳ ماهه پایانی سال ۱۴۰۲ ارائه کرد و گفت: حدود ۳۰ نشست و برنامه برای برپایی مراسم مذهبی در دی سال گذشته برگزار شد.
حجت الاسلام علیرضا ناجی ادامه داد: برگزاری جلسات برنامه‌ریزی و اجرایی دختران حاج قاسم با حضور ۱۰ هزار نفر در مُصلی اصفهان، برپایی تجمع در گلستان شهدا برای محکومیت حادثه تروریستی کرمان و برگزاری راهپیمایی به همین مناسبت در ۱۵ دی از اقدامات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در دی سال گذشته بود.
وی تشکیل ستاد دهه فجر با ۲۱ کارگروه را از دیگر اقدامات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان بیان کرد و افزود: سفر‌های شهرستانی و شرکت در شورای اداری و ستاد‌های دهه فجر شهرستان‌های خمینی شهر، فلاورجان، شهرضا از دیگر اقدامات سه ماه پایانی سال ۱۴۰۲ این شورا بود.

دیگر خبرها

  • طنز در فضای مجازی با اقتصاد پیوند خورده است
  • نشست کمیته فضای مجازی و فرهنگی کنگره شهدای استان فارس برگزار شد
  • نخستین نشست هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه
  • نشست هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه
  • برگزاری دوره های سواد رسانه برای کاهش آسیبهای فضای مجازی
  • تودیع و معارفه رؤسای قدیم و جدید دانشگاه شهید محلاتی قم
  • اصل کار شورای هماهنگی اجرای مراسم بر مبنای حکومت است
  • تراکتور شایعات را تکذیب کرد؛ گزینه‌های پرافتخار مدنظرمان است
  • هم‌اندیشی مدیران هیأت‌های رزمندگان اسلام در مشهد مقدس
  • فیلم| واکنش کاربران فضای مجازی به ماجرای اصفهان