Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین مالکی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس استانداردهای موجود در هر ۳۰ کیلومتر از جاده باید یک مجتمع بین‌راهی احداث شود، اما این مهم در استان هنوز محقق نشده است.

وی ادامه داد: با وجود اینکه تقاضای بسیاری برای احداث مجتمع بین‌راهی در استان وجود و هم اینک ۱۷ تقاضا در دست بررسی و طی مراحل دریافت استعلام است، اما با موانعی در این خصوص  مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مالکی، توان مالی پایین متقاضیان را از عوامل کُندی پیشرفت اجرای مجتمع‌های بین راهی عنوان کرد و گفت: متقاضیان این  حوزه توان مالی بالایی برای اجرای طرح‌ها ندارند و خواستار دریافت تسهیلات هستند، در حالی که طرح‌هایی که سرمایه‌گذار آن بنیه مالی بالای نداشته باشد، کمتر به نتیجه مطلوب می‌رسد.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری، مشکل اجتماعی و معارضات را از دیگر موانع اجرای مجتمع‌های بین‌راهی برشمرد و گفت: این مشکل در برخی محورها به شدت سرمایه‌گذار را تحت فشار قرار می‌دهد و مانع اجرای طرح می‌شود.

مالکی، با اشاره به اینکه مناطق مناسبی که ظرفیت ایجاد مجتمع بین‌راهی در استان دارد، شناسایی شده است، خاطر نشان کرد: ارائه خدمات متمرکز و مناسب، فراهم کردن آسایش بیشتر رانندگان و مسافران، جلوگیری از پراکندگی واحدهای خدماتی در طول جاده‌ها و تمرکز آنها در یک مکان، کاهش میزان تصادفات جاده‌ای، افزایش ضریب ایمنی جاده‌ها و ایجاد بستری مناسب برای اشتغالزایی از مهمترین اهداف احداث مجتمع‌های بین‌راهی به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری ۳ هزار و ۷۳۲ کیلومتر راه دارد که ۲۵۹ کیلومتر بزرگراه، ۷۶۱ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی و ۲ هزار و ۳۶۹ کیلومتر راه روستایی است.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال وبختیاری سرمایه گذاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال وبختیاری سرمایه گذاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال وبختیاری سرمایه گذاری مجتمع بین راهی کیلومتر راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۹۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح وارگه دانایی در مناطق عشایری استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، احمد فرهادی امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: طرح وارگه دانایی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در مناطق عشایری استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح کاروان دانایی در مناطق عشایری و روستایی، عنوان کرد: این طرح در سال گذشته برای ارائه خدمات کتاب‌محور برگزار شد، در سال جاری نیز طرح وارگه دانایی از اردیبهشت‌ماه اجرا خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ادامه داد: در طرح وارگه دانایی، دانش‌آموزان مدارس ابتدایی از اردیبهشت‌ماه تا خردادماه با خواندن کتاب داستان «گل حسرتی» وارد رقابت با سایرین می‌شوند و پس از ارزیابی در خردادماه، برگزیدگان تجلیل می‌شوند.

فرهادی با اشاره به اینکه طرح کاروان دانایی در سال گذشته با مشارکت بسیج، امور عشایر و آموزش و پرورش، اجرا و دستگاه‌های هلال احمر و شبکه بهداشت نیز در کنار این طرح، خدمت‌رسانی کردند. در سال جاری بیش از 2 هزار جلد کتاب در نقاط روستایی و عشایری در طرح کوله‌پشتی توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به حضور کتابداران استان در مناطق روستایی و عشایری و فعالیت‌های کتابخوانی و کتاب‌محور، خاطرنشان کرد: لازم است در طرح کتابخانه سیار که مصوبه سفر ریاست جمهوری است، خودرو تامین شود تا این طرح در استان اجرایی شود.

به گزارش تسنیم، وارگه واژه‌ای ترکیبی از دو بخش "وار" به معنی خانه و"گه" به معنی جا و مکان است و در واقع به خانه موقت عشایری «وارگه» می‌گویند. قرار است طرح وارگه دانایی در مناطق عشایری استان اجرایی شود.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • اجرای عملیات احداث وتکمیل کمربندی آران و بیدگل به طول ۴۶ کیلومتر
  • لغزندگی جاده‌های چهارمحال و بختیاری
  • افتتاح ۷ طرح برق رسانی در چهارمحال و بختیاری
  • کشف کالاي قاچاق به ارزش ۳ ميليارد ريال در بروجن
  • اجرا و بهره‌برداری از ۷ طرح برق‌رسانی در چهارمحال‌ و بختیاری
  • اجرای ۷ طرح برق‌رسانی در استان چهارمحال و بختیاری
  •  اجرای طرح «کوله پشتی کتاب» در چهارمحال و بختیاری
  • اجرای 200 کیلومتر خط انتقال برای آبرسانی به روستاهای همدان
  • اجرای ۲۳ طرح آبرسانی در شهرستان ایجرود