Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمسیون امنیت ملی و سیاست‌ خارجی مجلس گفت: وقتی افراد ذیربط و آتش‌نشان‌ها مشغول خاموش کردن آن مکان بوده‌اند به یک‌باره انبار تسلیحاتی که از داعش مصادره شده بود به آتش کشیده شد و متاسفانه این آتش کنترل نشد و به انبار آمونیاک منتقل شد.

مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجو، اظهار داشت: حادثه‌ای که در شب گذشته در بیروت پایتخت لبنان اتفاق افتاد بسیار تلخ و تکان دهنده و دلخراش بود و این ضایع دردناک را به ملت و دولت لبنان تسلیت عرض می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: متاسفانه حجم حادثه بسیار عظیم بود و شروع آن از یک سوله‌ای که اقلام محترقه غیر مجاز مانند مواد منفجره از جمله ترقه در آن نگهداری شده بود اتفاق افتاد.
رئیس کمسیون امنیت ملی و سیاست‌ خارجی مجلس گفت: وقتی افراد ذیربط و آتش‌نشان‌ها مشغول خاموش کردن آن مکان بوده‌اند به یک‌باره انبار تسلیحاتی که از داعش مصادره شده بود به آتش کشیده شد و متاسفانه این آتش کنترل نشد و به انبار آمونیاک منتقل شد.
ذوالنوری تصریح کرد: در انبار آمونیاک نیز حجم مواد آتش‌زا سنگین بود که متاسفانه وقتی آتش به آنجا سرایت می‌کند یک انفجار بزرگی در بندر ترانزیتی بیروت رخ می‌دهد.
وی افزود: شعاع انفجار بسیار زیاد بوده و تاکنون نزدیک به بیش از ۱۰۰ نفر کشته شناسایی و نزدیک به ۴ هزار مجروح داشته است و این احتمال می‌رود که میزان تلفات بیش از این اعداد باشد و ایران در راستای کمک انسان دوستانه به ملت لبنان کمک خواهد کرد و حتی می‌تواند میزبان مجروحان این حادثه در ایران باشد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان داشت: امیدوار هستیم که به سرعت مقصر یا مقصران این حادثه جانگداز بیروت شناسایی شده و برخورد لازمی با مقصرات صورت بگیرد.
این نماینده مجلس با اشاره به شایعات رسانه‌ای گفت: اینکه گفته می‌شود حمله پهپادی یا موشکی اتفاق افتاده هنوز اثبات نشده است و در بررسی‌ها اگر چنین چیزی محتمل شود قطعاً نتیجه مشخص و اعلام خواهد شد.
ذوالنوری در پایان بیان داشت: آنچه که تاکنون معلوم شده بروز یک حادثه و در پی آن آتش سوزی‎ بوده است از این رو برای بازماندگان این حادثه صبر و بردباری مسئلت داریم.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مجلس یازدهم لبنان کمیسیون امنیت ملی ذوالنوری امنیت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۹۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار شهید حجازی؛ از مقابله با داعش تا ترور شخصیت در سریال هالیوود

«نبرد ما با دشمن و حضور ما در میادین جنگ تا زمانی که ظلم و تجاوزگری وجود داشته باشد، ادامه خواهد داشت.» این جمله مربوط به فرمانده جبهه مقاومت سردار شهید «سیدمحمد حجازی» است. فرمانده‌ای که رفیق حاج قاسم بود. او بعد از ظهور داعش، برای مقابله با این جریان تکفیری از سال ۱۳۹۳ پا به پای حاج قاسم در جبهه مقاومت حضور داشت.

عملکرد سردار حجازی در سال‌های مبارزه با داعش سبب شد تا نام او را در لیست تحریم‌ها و لیست ترور رژیم صهیونیستی قرار دهند. حتی یک سریال آمریکایی و ضدایرانی ساخته شد که نام یکی از شخصیت‌ها سردار حجازی بود. در سریال ضدایرانی هوملند، یکی از شخصیت‌ها به اسم مجید جوادی با نام مستعار «سردار حجازی» به عنوان یکی از فرماندهان ارشد سپاه معرفی و بسیاری از اقدامات تروریستی خارج از ایران به وی نسبت داده می‌شد. 

در حالی که سردار حجازی شخصیتی بود که رفت تا با گروهک تروریستی داعش مبارزه کند و ریشه ظلم و تجاوزگری را برچیند.

او مرد مجاهد و خستگی‌ناپذیری بود که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و غائله شمالغرب کشور، به آنجا رفت، وقتی هم که جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ایران شروع شد، راهی جبهه جنوب شد. او در هشت سال دفاع مقدس مسئولیت‌های متعددی داشت و در برهه‌ای هم مسئول اعزام نیرو به جبهه بود؛ سردار حجازی در طول اعزام به جبهه چندین بار مجروح شد و تا زمان شهادتش از عوارض بمب‌های شیمیایی در جنگ، رنج می‌برد.

پس از جنگ تحمیلی تا زمان شهادتش مسئولیت‌های دیگری بر عهده گرفت که می‌توان به فرماندهی بسیج، جانشین ستادکل نیرو‌های مسلح، جانشین سپاه نیروی قدس اشاره کرد. یکی از کار‌های مهم او بسیج که در راستای اهداف انقلاب اسلامی انجام داد، ایجاد بسیج سازندگی و تشکیل قرارگاه محرومیت‌زدایی بود.

سردار حجازی از اعضای هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) بود که مقطع کارشناسی ارشد مدیریت دولتی را در دانشگاه تهران و دکترای مدیریت استراتژیک را در دانشگاه عالی دفاع ملی تحصیل کرد. 

همسر سردار شهید حجازی درباره اعزام به لبنان، می‌گوید: «زمانی که قرار بود، به سردار حجازی مسئولیت نیروی قدس در لبنان را بدهند، با من مشورت کرد و گفت: نظر حضرت آقا هست که من بروم. من هم گفتم وقتی نظر حضرت آقا هست، برویم، من هم تابع و همراهت هستم. من و سردار حجازی به لبنان رفتیم و چند سال در آنجا بودیم. طوری که وقتی به همراه شهید حجازی به لبنان رفتیم، یک نوه داشتیم، زمانی که برگشتیم، ۶ تا نوه شده بودند.»

این فرمانده جبهه مقاومت ۲۹ فروردین سال ۱۴۰۰ بر اثر عارضه قلبی و عوارض ناشی از جنگ با مسئولیت جانشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ۶۵ سالگی به شهادت رسید.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • اطفای حریق انبار ضایعات در دورود
  • انبار الوم میزبان سومین جشنواره ملی زیبایی شتر
  • سردار شهید حجازی؛ از مقابله با داعش تا ترور شخصیت در سریال هالیوود
  • وقوع انفجار در یکی از سایت‌های بزرگترین شرکت تسلیحاتی انگلیس
  • انفجار در بزرگترین کارخانه تسلیحاتی انگلیس
  • ذوالنوری: زنانی که حجاب غیرکاملی دارند، داغ و درفش نمی‌شوند
  • مجتبی ذوالنوری: کسانی که حجاب غیرکاملی دارند، داغ و درفش نمی‌شوند
  • گزارشی جدید از زرادخانه تسلیحاتی مهیب حزب‌الله لبنان
  • متاسفانه فقط ۶۹ هزار میلیارد تومان به طرح دارویار اختصاص داده اند
  • تمجید نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان از عملیات وعده صادق