Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور گفت: وقتی مردم با ما هستند و حکومت ما منتخب مردم است معنی ندارد که کسی از کاخی در آن طرف دنیا برای پایان حکومت مردم در ایران و اغتشاش تصمیم بگیرد.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حسن روحانی رئیس جمهور پیش از ظهر امروز چهارشنبه در نشست هیئت دولت با تبریک سالروز ولادت حضرت امام هادی (ع) و تبریک پیشاپیش عید غدیر خم، اظهار داشت: ائمه هدی (علیهم السلام) برای اجرای دستورات‌ی و عدالت درطول دوران زندگی‌اش آن زحمات و سختی‌های زیادی متحمل شدند و ما هم افتخار میکنیم که پیرو چنین امام‌هایی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: عید غدیرخم هم از اعیاد بزرگ ما و عیدالله اکبر است و عید ولایت و حکومت و سیاست و مردم سالاری است که پیامبر موضوع حکومت را در جمع مردم آن هم در جمع معمولی بلکه در جمع بزرگی که حاجیان از حج برمی گشتند و آن هم در حجه‌الوداعی که از پیش اعلام کرده بود که آخرین حج است در یک صراحی حضرت کاروان را متوقف کرد و فرمود آن‌هایی که پیش رفته اند برگردند و آن‌هایی که عقب هستند برسند و همه این‌ها برای این بود که اهمیت مسئله را برای همه مسلمانان روشن کنند و دلیل آن هم آن فرمان قاطع الهی بود.

روحانی با تاکید بر اینکه در دین مبین اسلام سیاست از حکومت و حکومت از دین جدا نیست فعالیت‌های اجتماعی از فعالیت‌های اخلاقی و معنوی جدا نیست گفت: همه ما امیدواریم که بتوانیم راه و مسیر امامت اهل بیت و مولایمان امیرالمومنین را بخوبی اجرا و عمل کنیم.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به چهاردهم مرداد ماه و گذشت ۱۱۴ سال از مشروطه خاطرنشان کرد: ایران به عنوان پیشگام در مردم‌سالاری در منطقه است و پیشگام در تاسیس پارلمان و مجلس شورا است و قبل از این که در این منطقه کسی پارلمان، مجلس و صندوق‌ها را داشته باشد ۱۱۴ سال پیش فرمان مشروطیت صادر شد و مجلس فعالیت خود را آغاز کرد.

وی افزود: مردم ما در این صد و چهارده سال افتان و خیزان روز‌های سخت راحتی داشتند، ولی معمولاً تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی با اینکه حکومت به ظاهر مشروطه بود و ما دارای قانون اساسی و مجلس شورا بودیم، ولی متاسفانه بیشتر اوقات این زمان طولانی بیش از ۵۰ سال که با نام مشروطیت و مدتی نیز با نام مشروعیت گذشت صرفاً به نام بود، در عمل کمتر مشاهده کردیم و این انقلاب اسلامی بود که انقلاب مشروطه را کامل کرد و راهش را به صورت خوب ادامه دادیم و امروز مردم سالاری دینی را شاهدیم.

روحانی ضمن تاکید بر اینکه همه ما بدانیم تا روزی که به صندوق، انتخابات و رای مردم احترام می‌گذاریم هیچ قدرتی نمی‌تواند به ما صدمه بزند، گفت: وقتی مردم با ما هستند و وقتی حکومت ما منتخب مردم است و وقتی مجلس دولت و بقیه ارکان حکومت ما مستقیم و غیر مستقیم توسط مردم انتخاب می‌شود و معنی ندارد که کسی از کاخی در آن طرف دنیا بنشیند و بخواهد برای پایان حکومت مردم در ایران و اغتشاش تصمیم بگیرد. این‌ها حرف‌های کهنه شده قدیمی و بی اساس است و تا روزی که صندوق و انتخابات است جمهوری اسلامی ایران با همین قدرت می‌ماند.

وی ادامه داد: البته می‌توانند ما را اذیت کنند؛ همانطور که در این سال‌ها اذیت کرده اند، اما در عین حال نمی‌توانند اصل این نظام و حکومت مردم سالار را از مردم بگیرند، چون این کار امکان پذیر نیست.

ادامه دارد...

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حسن روحانی رئیس جمهور تحریم ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۹۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است

دریافت 35 MB کد خبر 6087429

دیگر خبرها

  • منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در مشهد کلید خورد
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است
  • کابل: از مبارزه حق طلبانه مردم فلسطین حمایت می‌کنیم
  • رهبر انقلاب: با جهش تولید، جیب و دست کارگر پر می‌شود /هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است
  • نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم
  •  نامزدها چطور می‌پذیرند بیش از درآمد چهار سال نمایندگی برای انتخابات هزینه کنند؟