Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-25@14:44:30 GMT

یکی از وظایف مسئولان نظارت بر زیرمجموعه است

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۹۴۷۰

هادی هاشمیان یکی از عمده گرفتاری‌های مبتلا به جامعه در دستگاه‌های اداری را ضعف نظارت در دستگاه‌ها خواند و گفت: برخی مدیران نظارت لازم را به زیرمجموعه ندارند و یا بسیار ضعیف است و حضور پر رنگ خبرنگاران در عرصه مطالبه گری می‌تواند از شکل‌گیری خیلی از حیاط خلوت‌ها در ادارات جلوگیری کند.

وی، مطالبه‌گری و نظارت را یک تکلیف خواند و افزود: نظارت مسئولان بر زیرمجموعه یک وظیفه است که باید به‌درستی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس‌کل دادگستری گلستان با تأکید بر این‌که تزریق امید به جامعه یکی دیگر از وظایف خطیر جامعه رسانه‌ای استان، خاطرنشان کرد: نباید امید کاذب در جامعه ایجاد کرد اما امیدواری فراوانی در جامعه وجود دارد که به آن‌ها پرداخته نشده است، مانند اقداماتی که در دستگاه قضایی صورت گرفته و سطح امیدواری مردم را بالا برده است.

هاشمیان تصریح کرد: پرونده تخلف تعدادی از دستگاه‌های اداری روی میز دادگستری است که در مرحله تحقیقات است و زمانی که نتیجه آن قطعی شده به اطلاع مردم خواهد رسید. نظارت نکردن بر زیرمجموعه که نتیجه آن حیف‌ومیل بیت‌المال است بیشترین علت احضار مدیران به دستگاه قضای است.

وی در ادامه با اشاره به نگاه پیشگیری از جرم در دادگستری استان، تصریح کرد: در کنار برخورد با متخلفان در حوزه منابع طبیعی، کار سنددار کردن اراضی جنگلی و منابع طبیعی استان را در دست داریم تا مسیر تخلف در این حوزه بسته شود و در همین راستان تاکنون 80 هکتار زمین از اراضی اطراف جنگل ناهارخوران گرگان، اراضی ساحل بندر ترکمن و گمیشان سنددار شده است.

رئیس‌کل دادگستری گلستان، به تلاش‌های دستگاه قضایی برای اقتصاد مقاومتی هم اشاره کرد و گفت: در نشست‌ها و دیدارهایی که با فعالان اقتصادی و تولیدی استان داریم آنقدری که از سنگ‌اندازی و فرآیندهای زمان‌بر اداری شاکی هستند از وضعیت اقتصاد و تورم شاکی نیستند درحالی‌که دستگاه‌های متولی حقوق می‌گیرند و باید مشکلات مردم را برطرف کنند متأسفانه خودشان سد تولید شدند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: جامعه دستگاه قضایی جرم منابع طبیعی زمین جنگل اقتصاد مقاومتی اقتصاد تورم حقوق مشکلات مردم جامعه جنگل رسانه مشکلات مردم منابع طبیعی دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۹۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکرار حمایت‌های دولت از گشت ارشاد

آفتاب‌‌نیوز :

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور، با اشاره به اهمیت رعایت عفاف و حجاب گفت: رهبر معظم انقلاب، علما و بزرگان نظام همه کسانی که دل در گرو اعتلای ایران عزیز دارند، همواره بر اهمیت پای بندی به اعتقادات و ارزش‌های اسلامی از جمله حجاب و عفاف به عنوان یک واجب شرعی و قانونی تأکید کرده اند و در شورای انقلاب فرهنگی در سال ۸۴ وظایف ایجابی دستگاه‌های مختلف به ویژه فرهنگی و آموزشی مشخص شده است و مجلس نیز قوانینی را به تصویب رسانده که اهتمام به اجرای آن‌ها نشان قانون‌گرایی دست اندرکاران است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور، تصریح کرد: جدا از مصوبات شورای انقلاب فرهنگی که لازم الاجرا است، در لایحه‌ی اخیر عفاف و حجاب هم بر این تکالیف دستگاه‌ها به عنوان وظایف قانونی تصریح شده است، البته در این لایحه که مراحل نهایی خود را پشت سر می‌گذارد وظایف سلبی فراجا و قوه قضائیه که هم جنبه پیشگیری و بازدارندگی و هم جنبه برخورد قانونی با حرمت شکنان را دارد، مشخص شده است و البته به هر میزان فعالیت‌های موثر ایجابی گسترش کمی و بویژه کیفی داشته باشد، کمتر نیاز به اقدامات سلبی می‌شود.

وی اضافه کرد: با تصویب و تایید نهایی این لایحه در مجلس و شورای نگهبان، تا حدود زیادی به اختلاف برداشت‌ها پایان داده می‌شود و عملکرد هر دستگاه در این خصوص قابل ارزیابی توسط نهاد‌های نظارتی خواهد بود.

حسینی در ادامه گفت: در عین حال تا ابلاغ این لایحه که به هر دلیل بیش از حد انتظار به درازا کشیده شده است، دستگاه‌ها باید به وظایف روشن و بی‍ّن خود عمل کنند از جمله فراجا در چارچوب وظایف و موازین پس از مدتی وقفه اقداماتی را شروع کرده که با وظیفه شناسی همگان و همکاری دیگر نهاد‌ها امیدواریم سرمایه‌گذاری کلان و سازماندهی بدخواهان ملت ایران برای تضعیف فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی بی نتیجه بماند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تأکید کرد: همان‌گونه که در نبرد سخت و مواجهه با قدرت‌های شیطانی به ویژه رژیم صهیونیستی و حامیانش ایران اسلامی دست برتر را دارد، در حوزه رویارویی نرم نیز با تکیه بر اعتقادات و باور‌های عمیق و آداب و سلوک انسانی، این جلوه از تهاجم فرهنگی که بیش از سه دهه یعنی پس از دوران دفاع مقدس شروع شده و مع الأسف برخی از داخلی‌های به ظاهر دلسوز هم با لطایف الحیل به آن دامن می‌زنند و عملا مروج اباحی‌گری هستند، ره به جایی نبرد و ملت سربلند ایران در عرصه‌های مختلف با اقتدار نظامی، فرهنگی و اقتصادی بتواند الگویی الهام بخش برای موحدان و حق‌طلبان عالم گردد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • تکرار حمایت‌های دولت از گشت ارشاد
  • ۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است
  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد
  • عدم پاسخگویی کتبی به ارباب رجوع تخلف اداری محسوب می شود
  • مسئولان در قبال بیت‌المال باید پاسخگو باشند
  • هزینه کرد اعتبارات حق آلایندگی در خوزستان زیر ذره بین بازرسان
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در سال ۱۴۰۳
  • کم‌کاری دستگاه‌ها دلیلی بر ترک فعل فراجا نیست
  • آماده باش کامل دستگاه‌های اداری، اجرایی و خدمت رسان در زرند
  • اصحاب رسانه چشمان تیزبین و نافذ جامعه هستند