Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@10:43:07 GMT

ماجرای آتش سوزی در نیروگاه سمنان چه بود؟

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۹۵۴۸

ماجرای آتش سوزی در نیروگاه سمنان چه بود؟

نیروگاه سمنان اکنون بدون اختلال، در مدار بهره برداری است و آتش سوزی روز گذشته این نیروگاه، صرفا در قسمت مربوط به مخازن سوخت که در محوطه باز نیروگاهی قرار دارد رخ داده است که علت حادثه هنوز توسط کارشناسان نیروگاه و سازمان آتش نشانی در دست بررسی است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، ظهر دیروز نیروگاه سیکل ترکیبی سمنان دچار آتش سوزی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آتش سوزی که با حضور به موقع نیروها آتش نشانی مهار شده بود، محور شایعه های فضای مجازی و رسانه‌های معاند شد، تا جایی در که در خصوص علت وقوع آن، گمانه‌زنی های عجیب مبتنی بر تخیلات مطرح شد.

پیگیری های تسنیم از هلدینگ پویا انرژی و نیروگاه سمنان حاکی از این است که این حادثه آتش سوزی، برخلاف آنچه در برخی خبرها ذکر شده بود، در تأسیسات نیروگاه رخ نداده و صرفا در قسمت مربوط به مخازن سوخت که در محوطه باز نیروگاهی قرار دارد رخ داده است که علت حادثه هنوز توسط کارشناسان نیروگاه و سازمان آتش نشانی در دست بررسی است اما برآوردهای فعلی و غیررسمی روی اختلالات فنی در خصوص بروز حادثه تأکید دارد.

به محض وقوع حادثه، با عملکرد سریع واحد اطفاء حریق نیروگاه و حضور سریع و همکاری موثر آتش نشانی منطقه و هماهنگی استانداری و شهرداری سمنان ظرف کمتر از یک ساعت آتش‌سوزی به طور کامل مهار شده و اکنون نیروگاه در شرایط نرمال در حال کار است.

بنابر گزارش های منتشر شده، این حادثه هیچ گونه خسارت جانی در پی نداشته و خسارت مالی آن کمتر از 30 میلیون تومان برآورد شده است.

بدلیل پیک مصرف برق تابستانی، همه نیروگاهها با حداکثر توان خود در مدار هستند و این آتش سوزی نیز مانع از کارکرد این نیروگاه نشده تا بتواند در تامین برق پایدار شبکه برق در مرکز کشور حضور فعال و موثر داشته باشد.

تصویری از آتش سوزی روز گذشته نیروگاه سیکل ترکیبی شهید باکری سمنان

انتهای پیام/

R32317/P/S7,80/CT1 واژه های کاربردی مرتبط نیروگاه‌های حرارتی قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان واژه های کاربردی مرتبط نیروگاه‌های حرارتی پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی ۱ قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۵/۱۵| طلا ۲۰۰۰دلاری شد ۲ شناسایی ۴ میلیون جا مانده از دریافت سهام عدالت ۳ سهامداران طی ۴ روز در بورس ۴۰۰۰ میلیارد ریال "ثروت" جمع کردند ۴ اعلام اسامی قرعه کشی دومین مرحله فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو تا پنجشنبه ۵ بررسی ایده‌ها در میزگرد تسنیم| دست مجلس برای مقابله با کاهش ارزش پول ملی باز است/ خطر نابرابری در جامعه جدی است ۶ محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های کشور تا یکشنبه آینده ۷ گفت‌و‌گو| ربیعی: افزایش حق مسکن کارگران مورد تایید کمیسیون اقتصادی دولت قرار گرفت ۸ "علاج تحریم"|فولادگر: مشکل اقتصاد ایران این است که همیشه منتظر بوده، دیروز منتظر برجام و پسابرجام و امروز منتظر انتخابات آمریکا مهمترین اخبار اقتصادی ابهامات جدی در خصوص محدودیت ارائه سهام عدالت به جاماندگان/ آقای دژپسند، دارایی ۲۰۰هزارمیلیاردی «ای‌تی‌اف» از کجا آمد؟ "علاج تحریم"|فولادگر: مشکل اقتصاد ایران این است که همیشه منتظر بوده، دیروز منتظر برجام و پسابرجام و امروز منتظر انتخابات آمریکا فروش۴.۲ میلیارد یورو ارز صادراتی در نیما/ تراز عرضه ارز مثبت شد شاخص بورس قله ۲.۰۰۰.۰۰۰ واحد را پس گرفت مهمترین اخبار تسنیم روحانی: عید غدیر عید سیاست و حکومت است/ دشمنان نمی‌توانند نظام اسلامی را از مردم بگیرند لبنان| تازه‌ترین آمار تلفات انفجار بیروت/ شمار کشته‌ها به ۱۰۰ نفر رسید تلاش ۵ گروه برجسته ایرانی برای ساخت واکسن کرونا/ مطالعات بالینی روی انسان به زودی آغاز می‌‌شود ابهامات جدی در خصوص محدودیت ارائه سهام عدالت به جاماندگان/ آقای دژپسند، دارایی ۲۰۰هزارمیلیاردی «ای‌تی‌اف» از کجا آمد؟ نامه معرفی «مدرس خیابانی» وزیر پیشنهادی صنعت اعلام وصول شد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نیروگاه های حرارتی نیروگاه های حرارتی آتش نشانی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۹۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی در مجیدیه جان مردی را گرفت

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی در رابطه با حادثه‌ای که ظهر امروز در شرق تهران رخ داد گفت: ساعت ۱۱:۱۳ دقیقه ظهر امروز یک مورد آتش سوزی در خیابان مجیدیه شمالی اعلام شد که دو ایستگاه برای اتفاء حریق به آنجا اعزام شدند.

ملکی افزود: این حادثه در یک ساختمان چهار طبقه مسکونی ۱۲ واحدی رخ داد که آتش سوزی مربوط به یکی از واحد‌ها در طبقه سوم بود و زمانی که نیرو‌های آتش‌نشانی به محل حادثه رسیدند و عملیات را آغاز کردند، آتش کاملا شعله‌ور بود. 


سخنگوی سازمان آتش نشانی ابراز داشت: گویا داخل این منزل مقدار زیادی لوازم مستعمل و ضایعات بود که دچار آتش‌سوزی شد. یکی دو ظرف کوچک حاوی بنزین، افشانه و حشره کش که قابلیت انفجار داشتند نیز در واحد وجود داشت که باعث رخ دادن انفجار‌های خفیف در زمان آتش‌سوزی شد.

وی در خاتمه متذکر شد: در حین عملیات نیرو‌های آتش‌نشانی با وضعیت مردی حدودا ۶۰ ساله مواجه شدند که در این سانحه سوختگی فراوانی داشت. پس از خارج کردن این فرد از داخل ساختمان با تایید عوامل اورژانس مشخص شد این فرد به دلیل شدت سوختگی جان خود را از دست داده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ماجرای شنیده شدن صدای شدید در اصفهان / ارتش: هیچ حادثه و خسارتی نداشته‌ایم
  • ماجرای آتش‌سوزی در شرق تهران چه بود؟
  • جزئیات آتش‌سوزی در شرق تهران | حادثه هیچ ارتباطی با پایانه شرق ندارد
  • انفجار در شرق تهران / ۶ نفر کشته شدند
  • آتش سوزی کارگاه ساختمانی در تهران ۶ کشته داشت
  • جزئیات آتش‌سوزی در شرق تهران با ۶ کشته
  • ببینید | آتش سوزی مرگبار در شرق تهران
  • آتش‌سوزی در مجیدیه جان مردی را گرفت
  • مهار آتش سوزی منزل مسکونی در ده مجنون کرمانشاه
  • ثبت چهار حادثه سقوط درخت و واژگونی در بندرعباس