Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل اتحادیه تعاونی های فرش دستباف شهری با اشاره به اینکه عدم برگزاری نمایشگاه فرش دستباف باعث رکود بیشتر این هنر صنعت می شود گفت: در صورتی که تولیدکنندگان کوچک و بزرگ سراسر کشورنتوانند کالای خود را بفروشند, قادر به راه اندازی دار مجدد نیستند. - اخبار اقتصادی -

عبداله بهرامی, مدیر عامل اتحادیه سراسری تعاونی های فرش دستباف شهری و عشایری ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره وضعیت صنعت فرش در کشور گفت: عدم برگزاری نمایشگاه فرش دستباف باعث رکود بیشتر این هنر صنعت می شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در جنگ اقتصادی هستیم و عدم برگزاری نمایشگاه ها مشابه خالی کردن سنگرها است ،  برگزاری نمایشگاه ها بزرگترین و مهمترین عامل در بازاریابی ،  نوآوری و انتقال فن آوری و در راستای حمایت از تولید کننده ، مصرف کننده ، صادر کننده است با توجه به اینکه فرش دستباف ایرانی با تحریم شدید دولت مستکبر آمریکا روبرو بوده و با مصوبه تعهد ارزی متاسفانه اثرات این تحریم تشدید تر شده است و به علاوه با توجه به بروز بیماری ویروس کرونا در سال 98  بازار داخلی  فروش فرش دستباف  را نیز از دست دادیم و شاهد بودیم که کل صادرات فرش دستباف کشور در سال گذشته به 72 میلیون دلار برسد که یقیناً با توجه به عدم تغییر سیاست گزاری ها و  عدم حمایت از این تولید ملی سال 99 پیش بینی می شود حتی این رقم صادراتی را  نخواهیم  داشت و این یعنی نابودی بزرگترین و ارزشمند ترین برند ایرانی در جهان و به نوعی بیکار شدن چند میلیون نفر است.

 بهرامی گفت:  وقتی همه اذعان داریم که  در جنگ اقتصادی هستیم بسیار ناباورانه می نماید اگر به خاطر انتشار این ویروس از برگزاری نمایشگاه های بین المللی و یا استانی جلوگیری شود و می بایستی به جای تعطیلی نمایشگاه ها با حفظ پروتوکل های بهداشتی در جهت حفظ سلامت جامعه این نمایشگاه ها با تمام توان برگزار می گردیدند . امسال  قرار بود در 28 مرداد بیست و نهمین نمایشگاه فرش دستباف در سایت نمایشگاه بین المللی تهران با حضور تولید کنندگان کوچک و بزرگ فرش دستباف سراسر کشور برگزار گردد که متاسفانه با فشار برخی  برگزاری این نمایشگاه در هاله ای از ابهام به حالت تعلیق درآمده است و معلوم نیست این تولید کنندگان شرافتمند باید با تولیداتی که بیش از سال برای آن هزینه کرده اند و در صورت عدم فروش آن قادر به راه اندازی دار قالی مجدد نیستند چکار باید بکنند.

 وی گفت: دولت  باید بداند با توجه به تحریم خارجی  و مصوبه غیر کارشناسانه تعهد ارزی بانک مرکزی  راه صادرات این کالا مسدود شده است و از این طرف به خاطر ویروس کرونا نمایشگاه ها تعطیل می شوند پس بیاید جوابگوی اشتغال چند میلیون نفر قالی باف و تولید کننده و سایر حرف مرتبط باشید . این جامعه چند میلیونی که اکثراً ازچند دهک پایین درآمدی کشور هستند و تنها کالای بومی سازی کشور را با برند جهانی تولید می کنند اگر نتوانند تولیدات خود را بفروش برسانند, نمی توانند مجدداً کارگاه خود را راه اندازی نموده و همچنین در پرداخت هزینه های زندگی خود به چالش بزرگی بر می خورند, که یقیناً  به زودی شاهد بیکاری عده کثیری از این شاغلین خواهیم بود که  بازار کاری برای آنها مهیا نیست.

بهرامی بیان کرد:  شایسته است تصمیم گیران و مسئولان دولتی با دلسوزی بیشتر مسیر را برای تولید ، عرضه و صادرات این کالای فاخر تسهیل و مهیا نمایند در غیر این صورت دود آن اول به چشم دولت و سپس جامعه از این موهبت الهی بی بهره مانده و تاریخ هنر فرش بافی با دست خودی ها بسته خواهد شد .      

وی گفت: باتوجه به اینکه ما در دوهه قبل سالانه حدود یک ونیم میلیارد دلار صادرات فرش دستباف داشتیم وجمعیتی بالغ بردومیلیون نفربافنده در این شغل اشتغال دایم داشتن وحدود هفت میلیون نفر ارتزاق مینمودند،متاسفانه روند صادرات به دلایل گوناگون ازجمله تحریم ها ،سخت شدن مراودات مالی وسیاسی ،عدم حمایت جدی دولت ،قطع بیمه قالیبافان ،افزایش قیمت تمام شده ونبود برنامه راهبردی ،عدم حضور وتبلیغات موثر دربازارهای هدف و...باعث شد که صادرات این کالای استراتژیک روندنزولی داشته باشد تا جاییکه صادرات سالانه در سالهای اخیر به 400تا 500میلیون دلار رسید که این رقم در سال 98متاسفانه به دلیل تحریم مجدددولت امریکا وسیاست غلط داخلی در خصوص مصوبه بانک مرکزی وایجاد تعهد ارزی برای صادر کنندگان فرش این رقم درپایان سال 98به حدود70میلیون دلار رسید وایران به جایگاه سوم صادرکننده فرش جهان تنزل پیداکرد.

 بهرامی گفت: باتوجه بحث بیماری ویروس کرونا متاسفانه همه مجتمع های قالیبافی کشور تعطیل شده وبه دلیل بسته شدن فروشگاه های تامین مواد اولیه قالیبافی عمده کارگاههای خانگی هم تعطیل شدند وبیش از یکصد هزارنفر قالیباف بیکار شدند وباتوجه به کاهش شدید صادرات وعدم فروش فرش در بهمن واسفند 98میتوان گفت که بدترین دوران فرش دستباف در سال 98رقم خورد.

انتهای پیام/

R1012189/P/S7,82/CT1 واژه های کاربردی مرتبط مرکز ملی فرش بیشتر بخوانید... اشتغال ۶ هزار و ۷۵۰ نفری با طرح یارانه دستمزد/اجرای فاز دوم طرح در انتظار تأمین بودجه افزایش سقف مبلغ تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی بانک توسعه تعاون قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... اشتغال ۶ هزار و ۷۵۰ نفری با طرح یارانه دستمزد/اجرای فاز دوم طرح در انتظار تأمین بودجه افزایش سقف مبلغ تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی بانک توسعه تعاون واژه های کاربردی مرتبط مرکز ملی فرش پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی ۱ قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۵/۱۵| طلا ۲۰۰۰دلاری شد ۲ شناسایی ۴ میلیون جا مانده از دریافت سهام عدالت ۳ سهامداران طی ۴ روز در بورس ۴۰۰۰ میلیارد ریال "ثروت" جمع کردند ۴ اعلام اسامی قرعه کشی دومین مرحله فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو تا پنجشنبه ۵ بررسی ایده‌ها در میزگرد تسنیم| دست مجلس برای مقابله با کاهش ارزش پول ملی باز است/ خطر نابرابری در جامعه جدی است ۶ محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های کشور تا یکشنبه آینده ۷ گفت‌و‌گو| ربیعی: افزایش حق مسکن کارگران مورد تایید کمیسیون اقتصادی دولت قرار گرفت ۸ "علاج تحریم"|فولادگر: مشکل اقتصاد ایران این است که همیشه منتظر بوده، دیروز منتظر برجام و پسابرجام و امروز منتظر انتخابات آمریکا مهمترین اخبار اقتصادی ابهامات جدی در خصوص محدودیت ارائه سهام عدالت به جاماندگان/ آقای دژپسند، دارایی ۲۰۰هزارمیلیاردی «ای‌تی‌اف» از کجا آمد؟ "علاج تحریم"|فولادگر: مشکل اقتصاد ایران این است که همیشه منتظر بوده، دیروز منتظر برجام و پسابرجام و امروز منتظر انتخابات آمریکا فروش۴.۲ میلیارد یورو ارز صادراتی در نیما/ تراز عرضه ارز مثبت شد شاخص بورس قله ۲.۰۰۰.۰۰۰ واحد را پس گرفت مهمترین اخبار تسنیم روحانی: عید غدیر عید سیاست و حکومت است/ دشمنان نمی‌توانند نظام اسلامی را از مردم بگیرند لبنان| تازه‌ترین آمار تلفات انفجار بیروت/ شمار کشته‌ها به ۱۰۰ نفر رسید تلاش ۵ گروه برجسته ایرانی برای ساخت واکسن کرونا/ مطالعات بالینی روی انسان به زودی آغاز می‌‌شود ابهامات جدی در خصوص محدودیت ارائه سهام عدالت به جاماندگان/ آقای دژپسند، دارایی ۲۰۰هزارمیلیاردی «ای‌تی‌اف» از کجا آمد؟ نامه معرفی «مدرس خیابانی» وزیر پیشنهادی صنعت اعلام وصول شد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مرکز ملی فرش مرکز ملی فرش برگزاری نمایشگاه نمایشگاه ها فرش دستباف ترین اخبار میلیون نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۹۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۵۲ درصد سهم ارزش افزوده بخش های اقتصادی به بازرگانی و صنعت البرز

محمد انصاری با بیان اینکه حدود ۴۷ درصد از ارزش افزوده بخش‌های اقتصادی کشور به حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت اختصاص دارد، افزود: این در حالی است که این شاخص در استان البرز بیش ۵۲ درصد است.

انصاری گفت: هم اکنون سه هزار ۷۲۵ واحد صنعتی در البرز فعالیت می‌کنند که زمینه اشتغالزایی مستقیم برای بیش از ۱۷۳ هزار نفر فراهم کرده اند.

وی ادامه داد: در شاخص تعداد واحد‌های صنعتی، البرز ۴.۷ درصد از صنایع کشور را در خود جای داده که سهم اشتغالزایی این واحد‌ها حدود ۶.۲۴ درصد از مجموع اشتغال ایجاد شده در کشور است.

وی افزود: در سال مهار تورم و رشد تولید همچنین در حوزه توسعه صادرات غیر نفتی موفقیت بزرگی کسب شد و پیرو دستور استاندار البرز ضمن ساماندهی آمار واقعی صادرات استان، صادرات ۱.۲ میلیارد دلاری انواع محصولات تولیدی استان برای اولین بار ثبت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • ضرورت اتصال دانش و تکنولوژی به صنعت پلیمری
  • چرا صنعت نفت برای سرمایه گذاری خارجی با وجود تحریم ها جذاب بود؟
  • برگزاری نمایشگاه تولیدات داخلی در پروان
  • توسعه صنعت ریلی، معضل بیکاری سیستان و بلوچستان را رفع می کند
  • تضمین ارزآوری برای کشور به همت صنعت گاز/ «ایران» شریک اقتصادی مطمئن شناخته شد
  • آمریکا متحد چینی اینتل و انویدیا را تحریم کرد
  • ‌بیستمین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی کشاورزی در شیراز برگزار می‌شود
  • برگزاری بیستمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی در شیراز
  • اختصاص ۵۲ درصد سهم ارزش افزوده بخش های اقتصادی به بازرگانی و صنعت البرز
  • روند کاهشی صادرات فرش دستباف