Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن قاسمپور روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا ، با اشاره به اینکه پرورش ماهیان گرم آبی در این آب بندان ها از فروردین ماه امسال توسط بخش خصوصی آغاز شده ، افزود: بیگ هد، کپور، آمور ، فیتوفاگ از جمله ماهیان گرم آبی است که در این آب بندان ها پرورش داده و به بازار مصرف عرضه می شوند.

وی زمان برداشت ماهیان گرم آبی از این آب بندان ها را  اواخر آبان ماه اعلام و یادآور شد: پیش بینی می شود امسال  بیش از ۳۰۰ تن از انواع  ماهیان گرم آبی در آب بندان های شهرستان برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسمپور در ادامه حمایت از اجرای طرح های پرورش ماهیان گرم آبی در  آب بندان های طبیعی را از سیاست های اداره شیلات عنوان و تصریح کرد : این شهرستان از وجود ۳۷ پهنه آب بندان ( به مساحت ۲ هزار و ۱۲۵ هکتار ) بهره مند است .

به گفته وی در صورت بازوسازی ، مرمت و احیای این تعداد آب بندان از سوی متولیان و همچنین بخش خصوصی ، پرورش ماهیان گرم آبی در این منطقه توسعه پیدا می کند.

وی با تاکید بر حمایت از سرمایه گذاران این بخش از سوی شیلات اظهار داشت: ایجاد اشتغال ،  رونق اقتصادی ، افزایش سرانه مصرف ماهی و سلامت خانواده ها از مهمترین اهداف اجرای طرح های تولید ماهیان گرم آبی در آب بندان های طبیعی این شهرستان به شمار می رود.

شهرستان آستانه اشرفیه با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر ، ۱۰۵ روستا دارد و با حدود ۱۰۸ هزار نفر جمعیت در شرق استان گیلان واقع شده است.

برچسب‌ها آستانه اشرفیه گیلان سازمان شیلات ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آستانه اشرفیه گیلان سازمان شیلات ایران آستانه اشرفیه گیلان سازمان شیلات ایران پرورش ماهیان گرم آبی آب بندان آب بندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۹۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۴ هزار تن گندم در بوشهر + فیلم

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوشهر با اشاره به آغاز برداشت گندم از ۳ هزار هکتار اراضی آبی بوشهر، گفت: پیش‌بینی تولید ۴ هزار تن محصول گندم از آن اراضی شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، محمود کیهان صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر سطح زیر کشت گندم در شهرستان بوشهر را 18 هزار هکتار اعلام کرد و اظهار داشت: از این میزان سطح زیر کشت 15 هزار هکتار اراضی آن به‌صورت دیم است که به سبب کاهش بارندگی در فصل زمستان و پاییز گذشته محصول این اراضی از بین رفت.

وی با اشاره به اینکه محصول 15 هزار هکتار اراضی گندم دیم شهرستان بوشهر به‌صورت 100 درصد خسارت دیده است گفت: از 3 هزار هکتار اراضی تحت پوشش کشت گندم آبی اکنون عملیات برداشت آن آغاز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوشهر با اشاره برداشت بین 1.5 تا 1.7 تن در هر هکتار اراضی گندم آبی اضافه کرد: در 3 هزار هکتار تحت پوشش گندم آبی بوشهر پیش‌بینی تولید 4 هزار تن محصول گندم از آن اراضی شده است.

کیهان سطح کشت جو آبی را 110 هکتار دانست و بیان کرد: 50 هکتار این اراضی در منطقه چاهکوتاه بوشهر و مابقی در منطقه حله قرار دارد که عملکرد برداشت در هر هکتار به میزان 2 تن شده است.

وی اضافه کرد: برداشت غلات در بوشهر تا خرداد ماه ادامه دارد.

.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان طارم
  • تامین ۲۷۱ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن
  • ۲۰ تن‌ ماهی قزل‌آلا از لرستان به خارج از کشور صادر شد
  • صادرات ۷۵ تن خوراک آبزیان از لرستان به عراق
  • پرورش میگو در ۸ هزار هکتار اراضی ساحلی بوشهر/تولید افزایش می‌یابد
  • اجرای عملیات آبخیزداری نیازمند حدود ۳.۵ همت اعتبار است
  • تداوم اجرای طرح مبارزه با آفت جوانه خوار در جنگل های زاگرس
  • برداشت ۴ هزار تن گندم در بوشهر + فیلم
  • جهش ۲۲ پله‌ای فارس در اجرای طرح نهضت ملی مسکن
  • مجوز دانشکده علوم پزشکی ملایر در آستانه صدور قرار دارد ‌