Web Analytics Made Easy - Statcounter

پژوهشگران برزیلی سعی دارند با کمک روشی که نور و مواد شیمیایی را به کار می‌گیرد، عفونت ناشی از کووید- ۱۹ را درمان کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از مدیکال‌اکسپرس، "درمان فتوداینامیک"(Photodynamic therapy) می‌تواند روش خوبی برای مقابله با عفونت ثانویه در بیماران مبتلا به کووید-۱۹ باشد. پژوهشگران موسسه تحقیقاتی "CEPOF" برزیل، با کمک این روش جدید که نور و مواد شیمیایی را برای از بین بردن ریزارگانیسم‌های دستگاه تنفسی ادغام می‌کند، به عنوان یک درمان مکمل معرفی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"واندرلی باگناتو"(Vanderlei Bagnato)، از پژوهشگران این پروژه گفت: کووید-۱۹ می‌تواند پیامدهای گوناگونی به همراه داشته باشد و ما باید درمانی برای این پیامدها ارائه دهیم. درمان عفونت اولیه و ثانویه می‌تواند به شناسایی افرادی که شدت بیماری در آنها بیشتر است و با خطر بیشتری رو به رو می‌شوند، کمک کند.

ترکیباتی که طی درمان فتوداینامیک مورد استفاده قرار می‌گیرند، در تعامل با نور، گونه‌ای از اکسیژن موسوم به "سینگلت اکسیژن"(singlet oxygen) تولید می‌کنند که می‌تواند ویروس‌ها و باکتری‌ها را با اکسید کردن غشای آنها از بین ببرد.

باگناتو ادامه داد: هنگامی که بیمار این مواد را استنشاق می‌کند، دارو می‌تواند با کمک نور خارج از بدن فعال شود تا به پاتوژن‌های موجود در دستگاه تنفسی حمله کند.

درمان فتوداینامیک را نمی‌توان برای حمله مستقیم به کروناویروس به کار برد زیرا این روش نمی‌تواند ریزارگانیسم‌های مضر جریان خون را از بین ببرد؛ بلکه تنها برای پاکسازی دستگاه تنفس مناسب است. در هر حال، پژوهشگران بر اهمیت ابداع روش‌هایی تاکید دارند که بر کووید- ۱۹ و عفونت‌های دیگری که باکتری‌ها و ویروس‌ها عامل آن هستند، غلبه کند تا بدین ترتیب هم نیازی به روش‌های تهاجمی نباشد و هم امکان انتقال بیماری به حداقل برسد.

این پژوهش، در مجله "Photodiagnosis and Photodynamic Therapy" به چاپ رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کووید 19 نور اکسیژن کرونا در جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۹۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رصد و پالایش صنایع پرخطر کرمان

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به راه‌اندازی قرارگاه پدافند شیمیایی استان کرمان در جهت رصد پایش صنایع پرخطر و مواد شیمیایی موجود در استان، طی مکاتبه با سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان و شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان، رصد و پالایش صنایع استان کرمان که در فرآیند انبارش، تولید، حمل و نقل و توزیع از مواد شیمایی خطرناک استفاده می‌کنند، آغاز شد.

در اولین قدم از چرخه مصونیت شیمیایی و بر اساس لیست دریافتی خود اظهاری از سوی سازمان‌های متولی، بازدید از تولیدی چسب خوش چسب و واحد صنعتی رنگ‌سازی بینالود واقع در شهرک صنعتی شماره یک شهر کرمان انجام شد.

طبق این طرح قرار است با حضور نماینده اداره کل پدافند غیرعامل استانداری کرمان طی مدت دو ماه از تمام واحدهای صنعتی پر خطر استان بازدید و اطلاعات مورد نیاز جمع‌آوری شود.

کد خبر 6086699

دیگر خبرها

  • ۱۱ آلاینده بیماری زای مخفی در خانه
  • مواد غذایی شگفت انگیزی که بوی بد یا عجیب و غریبی به ادرارتان می‌بخشند
  • از کشف کود شیمیایی قاچاق در عجب‌شیر تا کشف تخم مرغ‌های فاقد مجوز در هشترود
  • دلیل اصلی و علت لق شدن دندان ها در بزرگسالی + درمان آن
  • مواد شیمیایی ماریجوانا 5 برابر سیگار
  • علت افزایش فشار داخل سر و راه های درمان آن
  • به ازای هر ۸۴۰ تولد یک نوزاد دچار شکاف لب می‌شود
  • ناسا یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک را در فضا کشف کرد
  • آغاز رصد و پالایش صنایع پرخطر کرمان
  • عفونت‌های ادراری و پروستات از جمله بیماری‌های شایع