Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@14:45:04 GMT

دستگاه قضا پشتیبان انتقاد سازنده خبرنگاران است

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۹۷۴۹

دستگاه قضا پشتیبان انتقاد سازنده خبرنگاران است

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی روز چهارشنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران حوزه قضایی خراسان جنوبی افزود: دستگاه قضایی همچنان با مظاهر فساد در جامعه برخورد خواهد کرد و ما از اطلاع‌رسانی مستند رسانه‌ها در این زمینه به دستگاه قضایی قبل از انتشار حمایت خواهیم کرد.

وی با اشاره به انتقاد رسانه‌ها از عملکرد مسوولان اظهار داشت: باید هدف رسانه‌ها انتقادات سازنده همراه با پیشنهاد باشد و نقاط ضعف و منفی عملکرد مسوولان و مشکلات جامعه را همانگونه که وجود دارد منعکس کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی بیان کرد: رسانه‌ها باید از بزرگنمایی مشکلات پرهیز کنند تا از ایجاد یاس و ناامیدی مردم و سوء استفاده دشمنان جلوگیری شود.

حمیدی با اشاره به اینکه امروز درگیر جنگ رسانه‌ای با دشمنان هستیم افزود: رسانه‌ها و خبرنگاران به عنوان سربازان خط مقدم برای مقابله با جنگ رسانه‌ای دشمن بر علیه نظام جمهوری اسلامی هستند که وظیفه سنگینی برعهده دارند.

وی با تاکید بر اینکه با شیوع ویروس کرونا سنگینی کار خبرنگاران بیشتر شده چرا که کار خبرنگاری حضور در میدان است یادآور شد: خبرنگاری از شغل‌های خطیر و پررسالت از ابعاد مختلف اقناع افکار عمومی، مطالبه‌گری و ایجاد و حفظ آرامش در جامعه است.

وی ادامه داد: اکنون برخی سوء مدیریت‌ها مطالبه‌گری را سخت کرده و اگر خبرنگاران مطالبه‌گری نداشته باشند این مطالبات به اعتراضات خیابانی مردم تبدیل می‌شود که دشمن از آن سوء استفاده خواهد کرد.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه جلب و جذب اعتماد مردم از مهمترین کارهای رسانه‌ها و خبرنگاران است، افزود: امروز باید اعتماد به خبرنگاران و رسانه‌ها در جامعه تقویت شود تا نماینده اصلی مردم و افکار عمومی برای پیگیری مطالبات مردم باشند.

وی تاکید کرد: با مطالبه رسانه‌ها برخی از مسایل به نتیجه می‌رسد و مشکلات مردم حل می‌شود، رسانه‌ها باید از آنچه موجب سلب اعتماد عمومی مردم می‌شود پرهیز کنند و به شایعات دامن نزنند بلکه باید اخبار مستند باشد.

حمیدی با بیان اینکه ورود رسانه‌ها به مسایل جناحی و سیاسی و جانبداری از آن موجب کاهش اعتماد مردم می‌شود افزود: رسانه‌ها باید به خطوط اصلی نظام اسلامی و انقلاب بپردازند و در جامعه ترویج دهند.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی هم در این آیین گفت: خبرنگاران مدافعان و سربازان گمنام عرصه فرهنگ جامعه هستند و کار خبرنگاری یک لحظه هم تعطیل بردار نیست و آرامش ندارند و از این جهت باید از مدافعان عرصه فرهنگ تقدیر کرد.

علیرضا آیینه‌دار افزود: عرصه اطلاع‌رسانی و خبر بسیار سخت و حساس و تاثیرگذار در نظام کاری و جامعه است.

وی با اشاره به تفاوت کار حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای در عرصه اطلاع رسانی به جامعه تصریح کرد: یک خبر گاهی می‌تواند یک کشور را بهم بریزد لذا کار رسانه‌ای و خبرنگاری بسیار حرفه‌ای است.

آیینه‌دار اظهار داشت: جامعه رسانه‌ای و خبرنگاری خراسان جنوبی بسیار پویا و بدون حاشیه‌ای هستند که همواره اطلاع‌رسانی صحیح و سالم را دنبال می‌کنند و خدمات نظام را منعکس و از مسوولان مطالبه‌گری دارند.

وی افزود: عرصه اطلاع رسانی و خبر عرصه ادعا نیست چرا که کار آنان در منظر نگاه همگان است.

در این نشست ۱۷ خبرنگار حوزه قضایی خراسان جنوبی تجلیل شدند.

۱۷ مرداد به مناسبت شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی همراه با هشت نفر از دیپلمات‌های ایرانی در مزارشریف افغانستان به‌دست طالبان به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است.

برچسب‌ها دادگستری روز خبرنگار خراسان جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری روز خبرنگار خراسان جنوبی دادگستری روز خبرنگار خراسان جنوبی خراسان جنوبی اطلاع رسانی مطالبه گری رسانه ای رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۹۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه قضا مهمترین حامی پلیس در انجام مأموریت‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ سردار رفیعی کیا در نشست تعاملی پلیس و دستگاه قضا خدمت شایسته به مردم و تأمین آرامش عمومی جامعه را آرمان مقدس و مشترک پلیس و دستگاه قضایی خواند.

او با اشاره به امنیت مطلوب استان مرکزی در سایه هم افزایی دستگاه قضا و پلیس گفت: این مهم با تعامل خوب و تصمیم‌سازی و تصمیم گیری پلیس و دستگاه قضا تحقق پیدا کرده است.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به نقش مشارکت عمومی در ارتقاء امنیت اجتماعی ادامه داد: افزایش احساس امنیت اجتماعی چشم انداز اجرایی پلیس در اجرای طرح‌های انتظام بخش در استان مرکزی خواهد بود و نوع مشارکت همراهی دستگاه قضایی در تحقق این نگاه بسیار مهم و اثربخش است.

او با تاکید بر تقویت هوشمندسازی در زیرساخت‌های امنیتی و ترافیکی استان گفت: این مهم در سایه تعاملات دو دستگاه قضایی و پلیس محقق می‌شود.

فرمانده انتظامی استان برخورد قاطع با سارقان مسلح و جرائم خشن را حاکی از عزم و اراده راسخ پلیس در تأمین امنیت مردم و دفاع از جامعه دانست و گفت: وجود ۲۴ شهید از ابتدای سال جاری تاکنون بیانگر این مهم است.

دیگر خبرها

  • راهپیمایی مردم بیرجند در حمایت از عملیات وعده صادق و مردم غزه+ فیلم و عکس
  • برگزاری راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه در خراسان جنوبی
  • راهپیمایی مردم خراسان جنوبی در حمایت از عملیات تنبیهی وعده صادق + تصاویر
  • بیش از ۲۵ هزار کارت معاینه فنی ویژه وسایل نقلیه سنگین صادر شد
  • صدور ۲۵۵۰۰ کارت معاینه فنی ویژه وسایل نقلیه سنگین در خراسان جنوبی
  • تجربه استقلال تعیین کننده است/ انتقاد باید سازنده باشد نه مخرب
  • برگزاری راهپیمایی حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق
  • انتقال مفهوم کرامت به مردم ضروری است
  • دستگاه‌های اجرایی، جذب اعتبارات تملک دارایی را به روزهای پایانی موکول نکنند
  • دستگاه قضا مهمترین حامی پلیس در انجام مأموریت‌ها