Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- بارسلونا در ماه های اخیر تلاش زیادی برای خرید لائوتارو مارتینز، مهاجم 22 ساله و آرژانتینی اینتر داشته است.
به گزارش آریا، مدیران بارسلونا مذاکره با مسئولان باشگاه ایتالیایی را تایید کرده اند، اما خواسته های مالی اینتر ممکن است در این شرایط موجب منتفی شدن موقت این انتقال شود. جوزپ بارتومئو چندی قبل فاش کرد هیچ باشگاهی به اندازه بارسلونا از شیوع ویروس کرونا متضرر نشده و آنها معادل 200 میلیون یورو ضرر کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس بارسا تایید کرد که مذاکرات با اینتر برای لائوتارو را متوقف کرده اند و اینکه قادر به متحمل شدن هزینه بالا برای جذب هیچ بازیکنی نیستند. بسیاری معتقدند لائوتاور تابستان امسال راهی بارسا نخواهد شد مگر اینکه باشگاه کاتالان بتواند از فروش بازیکنانش مبلغ خوبی به دست بیاورد و بتواند پیشنهادی جدی به اینتر ارائه دهد.
در این میان پیام اینستاگرامی لائوتارو نیز بر ابهامات افزوده است. او خطاب به دوستداران اینتر نوشت:« سری آ تمام شد و می خواهم از تمام هم تیمی هایم که در هر بازی تمان انرژی خود را گذاشتند و نیز از هواداران که در این مسیر همراه مان بودند، تشکر کنم. به تلاش مان برای پیشرفت و بهتر شدن تیم ادامه خواهیم داد. به پیش اینتر.»
برخی از این پیام به عنوان منتفی شدن قطعی انتقال لائوتارو به بارسا تعبیر کرده اند و البته برخی دیگر معتقدند لائوتارو با این پیام راه های انتقالش به بارسا را مسدودو نکرده بلکه منظور او کسب موفقیت با اینتر در لیگ اروپا بوده که باشگاه ایتالیایی فردا باید در یک هشتم نهایی برابر ختافه قرار بگیرد. از امروز فصل نقل و انتقالات تابستانی لالیگا رسما شروع شد و باید دید در نهایت سرنوشت انتقال لائوتارو به بارسا چه خواهد شد.
روزنامه کاتالان موندو دپورتیوو امروز در گزارشی مدعی شد با وجود شایعات بسیار درباره انتقال لائوتارو مارتینز مهاجم آرژانتینی اینترمیلان به بارسا در تابستان جاری، بارسلونا تنها در صورتی دست به این کار خواهد زد که لوئیس سوارز با ترک نوکمپ راهی لیگ MLS آمریکا شود. تنها در این صورت است که بارتومئو برای خرید یک شماره 9 جدید از اینتر ریسک خواهد کرد و در غیر اینصورت تا سال 2021 منتظر خواهد ماند.
در عین حال لوئیس سوارز در فصلی که گذشت نسبت به لائوتارو آمار بهتری داشته. سوارز در این فصل 34 بازی برای بارسا انجام داده، 12 گل به ثمر رسانده و 12 پاس گل داده. این در حالی است که لائوتارو در 45 بازی برای اینتر یعنی 11 بازی بیشتر نسبت به سوارز 19 گل به ثمر رسانده و تنها 6 پاس گل داده. یعنی شماره 9 سی و سه ساله بارسلونا در این فصل آماری به مراتب بهتر از شماره 9 بیست و دو ساله اینترمیلان داشته.
بارسا می‌داند که در شرایط فعلی و ضربات اقتصادی سخت ناشی از اپیدمی کرونا بر پیکره مالی باشگاه خرید لائوتارو به مبلغ مد نظر اینتر با پرداخت 100 میلیون یورو عملاً غیرممکن است. در نتیجه بارتومئو و کادر فنی بارسا حالا با تصمیمی مهم روبرو هستند و باید بین سوارز و لائوتارو دست به انتخاب بزنند. مساله اینجا است که سوارز از لیگ MLS آمریکا پیشنهاد دارد و از سوی دیگر لائوتارو با بارسا به توافقی شفاهی رسیده مبنی بر اینکه در صورت نیاز، یک سال دیگر در اینتر منتظر بماند. لائوتارو نمی خواهد بعد از ورود به بارسا نیمکت نشین شود.
درحالیکه به نظر می رسید لائوتارو مارتینز گزینه اصلی کاتالانها است ولی با از راه رسیدن بحران کرونا همه چیز در هاله ای از ابهام قرار گرفت. بارسا طبق محاسباتش بر اثر این بحران 200 میلیون یورو از درآمدش را از دست داده. موندو می‌گوید از منابع دست اول خود در باشگاه دریافته که با توجه به شرایط جدید، انتقال لائوتارو به بارسا حالا مشروط به تحقق دو شرط است: اولین شرط این است که در معامله با اینتر بر سر لائوتارو معاوضه بازیکن انجام شود. این روزنامه می‌گوید بارسلونا جونیور فیرپو بازیکن خود را به اینتر پیشنهاد داده و به این باشگاه ایتالیایی گفته که قیمت او را 40 میلیون یورو ارزیابی می‌کند.
اما دومین شرط بارسلونا برای اینکه بتواند لائوتارو مارتینز را به نوکمپ منتقل کند فروش چند بازیکن، اعلام شده است. یکی از مهمترین گزینه‌های فروش بارسا در حال حاضر از دید موندو دپورتیوو مارتین بریث‌ویت است. بازیکنی که زمستان گذشته با پرداخت 18 میلیون یورو از لگانس به خدمت گرفته شده بود. دیگر بازیکنی که این روزنامه شانس خروجش از بارسلونا برای فراهم شدن شرایط جذب لائوتارو را بالا می بیند عثمان دمبله است. تنها مشکل بارسا این است که دمبله در حال حاضر مصدوم است و فروش یک بازیکن مصدوم به باشگاه های دیگر دشوار خواهد بود. در گذشته سه باشگاه منچستریونایتد، یوونتوس و پاری سن ژرمن به خرید دمبله علاقه نشان داده بودند.
لائوتارو مارتینز به مسئولان بارسا گفته از مشکلات و شرایط وخیم مالی آگاه است و اگرچه از این وضعیت رضایت ندارد، اما مشکلی با انتقال به این تیم در تابستان سال 2021 نخواهد داشت و حاضر است تا آن موقع صبر کند. این در حالیست که همچنان شانس انتقال لائوتارو مارتینز با رقمی در حدود 110 میلیون یورو یا 90 میلیون به علاوه انتقال یک بازیکن به اینتر وجود دارد، اما آنتونیو کونته قویا از مدیران تیمش خواسته ستاره های فعلی را برای کسب موفقیت در فصول بعد حفظ کنند. لائوتارو مارتینز که مدت ها بود تحت فشار است، دیشب به زیبایی موفق شد دروازه ناپولی را باز کند و کمی از فشار اننتقادات کم کند.