Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، ۳۱ مرداد ماه آخرین مهلت بهره‌مندی از جوایز خوش‌حسابی پرداخت عوارض کسب و پیشه، عوارض خودرو، عوارض نوسازی و بهای خدمات مدیریت پسماند شهرداری تهران در قالب مصوبه بسته محرک در شرایط سخت اقتصادی و نیز در شرایط بحرانی ناشی از گسترش ویروس کرونا است.

وحید عرب مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران در این باره گفت: چنانچه مودیان خوش‌حساب تا ۳۱ مرداد ماه ۹۹ نسبت به پرداخت عوارض کسب و پیشه ملک خود اقدام کنند، برای عوارض سال جاری مشمول ۱۸ درصد و برای بدهی معوقه سال‌های قبل مشمول ۱۰ درصد بخشودگی خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تا پیش از تصویب این مصوبه، بدهی معوقه عوارض کسب و پیشه مشمول تخفیف و بخشودگی نمی‌شد، افزود: در صورتی که مودیان نسبت به پرداخت بهای خدمات مدیریت پسماند مسکونی و یا غیرمسکونی ملک خود نیز در این فرصت باقی‌مانده اقدام کنند، مشمول ۲۴ درصد جایزه خوش‌حسابی خواهند شد.

عرب ادامه داد: چنانچه مودیان خوش‌حساب تا پایان مرداد ماه نسبت به پرداخت عوارض کسب و پیشه، عوارض نوسازی، عوارض خودرو و بهای خدمات مدیریت پسماند خود اقدام کنند علاوه بر جوایز مقرر شده در قانون و مصوبه بسته محرک اقتصادی شهرداری تهران، می‌توانند در قرعه‌کشی هزاران جایزه خوش‌حسابی شرکت کنند.

وی گفت: شهروندان می‌توانند از طریق یکی از روش‌های پرداخت غیر حضوری، عوارض و بهای خدمات ملک خود را پرداخت کنند که این روش‌ها شامل درگاه اینترنتی شهرداری تهران به نشانی tax.tehran.ir، سامانه تلفنی ۱۳۷ و همچنین کد دستوری #۱۳۷* می‌شود.

شهروندان برای اطلاع از میزان بدهی و وضعیت ملک خود می‌توانند کد شناسایی ۱۵ رقمی ملک یا آپارتمان و یا ۱۲ رقمی غیرمسکونی را به سامانه ۱۳۷۰۰۰۰۰۷۰ پیامک کنند و اگر شماره شناسایی ملک خود را نمی‌دانند، می‌توانند این کد را از نشانی my.tehran.ir/melk و از طریق نقشه که در این سامانه تعبیه شده است، به دست آورند.

کد خبر 537642 برچسب‌ها عوارض مسکن - عوارض نوسازی شهرداری تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: عوارض شهرداری تهران عوارض کسب و پیشه شهرداری تهران بهای خدمات ملک خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۹۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۴ آزادراه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض مجهز شدند

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، بر اساس تکلیف قانونی مندرج در بند (ی) تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و بند (ک) تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور مبنی بر اتصال تمامی آزادراه‌های کشور به پرداخت عوارض به صورت الکترونیکی، به دلیل عدم تحقق این امر معاونت نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور به موضوع ورود کرد.

با ورود سازمان بازرسی، در مجموع از ۲۹ آزادراه در دست بهره‌‌برداری، ۲۴ آزادراه به طور کامل به سامانه اخذ الکترونیکی عوارض تجهیز شده و ۵ آزادراه دیگر شامل آزادراه‌های اراک-خرم آباد، کنار گذر جنوبی تهران (غدیر)، قم-گرمسار، خرم آباد-پل زال و تهران-شمال باقیمانده که پیگیری این امر نیز در دستور کار است.

بنابراین گزارش، با تجهیز آزادراه‌های فوق به سامانه اخذ الکترونیکی عوارض و عدم توقف وسائل نقلیه پشت دروازه‌های مربوطه، ضمن جلوگیری از اتلاف وقت مسافران، طبق برآورد انجام شده و بر اساس گزارش وزارت راه، سالانه حدود ۳۶ میلیون لیتر بنزین (معادل ۱۲۰۰۰ میلیارد ریال) و ۱۷ میلیون لیتر گازوئیل (معادل ۵۶۰۰ میلیارد ریال)، در مصرف سوخت صرفه جویی خواهد شد.

در این راستا خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور با ارسال نامه‌ای به سازمان بازرسی کل کشور از پیگیری‌های به عمل آمده سازمان بازرسی و همچنین تلاش‌های صورت گرفته دست اندرکاران ذیربط تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲۴ آزادراه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض مجهز شدند
  • تصویب کاهش عوارض و بهای خدمات شهرداری شیراز
  • پرداخت ۲۱ هزار میلیارد تومان حق آلایندگی استان بوشهر
  • بخشودگی ۴۱۰ میلیارد ریال سود تسهیلات بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • عوارض خروج از کشور ۱۴۰۳ + تمامی هزینه‌های خروج از کشور
  • وصول ۹۸۴ هزار میلیارد تومان مالیات و عوارض در سال گذشته
  • پرداخت ۵۰ درصد از مالیات از یک درصد مودیان
  • عزم جدی شهرداری شیراز در تحقق بودجه سال ۱۴۰۳
  • شماره‌گذاری خودرو مشمول پرداخت عوارض شد
  • شماره گذاری خودرو مشمول پرداخت عوارض شد