Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی جمعیت هلال‌احمر از ارسال دو هزار بسته غذایی ۷۲ ساعته به وزن ۹ تُن مواد غذایی، دارو و ملزومات پزشکی برای توزیع در میان حادثه دیدگان از انفجار اخیر در بندر بیروت به لبنان خبر داد.

محمد نصیری روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا با اعلام این مطلب افزود: در پی وقوع انفجار عصر سه شنبه ۱۴ مرداد ۹۹ در بیروت و کشته و زخمی شدن دهها نفر از مردم مقاوم لبنان در جهت اهداف بشردوستانه جمعیت هلال احمر در مرحله اول ۲هزار بسته غذایی ۷۲ ساعته به وزن ۹تُن مواد غذایی و همچنین دارو و ملزومات پزشکی به لبنان ارسال می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی جمعیت هلال احمر نسبت به برپایی بیمارستان RDH، اعزام تیم پزشکی شامل متخصصین عمومی، ارتوپد، بیهوشی و اتاق عمل، اطفال، مغز و اعصاب، متخصص پرستاری، کارشناس اتاق عمل و کارشناس بیمارستان صحرایی به لبنان اقدام خواهد کرد.

سخنگوی جمعیت هلال احمر اعلام کرد: این تیم پزشکی شامل ۲۲ نفر کادر درمانی است که عصر امروز با یک فروند هواپیما عازم بیروت پایتخت لبنان می شوند.

نصیری اضافه کرد: این محموله کمک های بشردوستانه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در پی استمداد و درخواست جرج کتانه رئیس صلیب سرخ لبنان مبنی بر نیاز به کمک‌های انساندوستانه دولت و هلال‌احمر ایران برای ارائه خدمات به آسیب‌دیدگان و مجروحان حادثه انفجار بندر بیروت به لبنان ارسال می شود.

در پی وقوع آتش‌سوزی گسترده‌ عصر سه‌شنبه در یکی از انبارهای مواد محترقه واقع در بندر بیروت، انفجار مهیبی در انبارهای مجاور حاوی نیترات آمونیوم رخ داد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت لبنان تاکنون در پی این انفجار دستکم ۸۰ نفر کشته و چهار هزار نفر زخمی شدند.

شورای عالی دفاع لبنان بامداد چهارشنبه در جلسه فوق العاده خود به ریاست «میشل عون» سه روز عزای عمومی و تعطیلی ادارات دولتی را در این کشور اعلام کرد.

لینک کوتاه: asriran.com/0036m7

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: بیروت جمعیت هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۹۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزهای هفته هلال احمر نامگذاری شد

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از جمعیت هلال احمر؛ روزهای هفته هلال احمر که از ۱۸ لغایت ۲۴ اردیبهشت ماه است، نامگذاری شد.

بر این اساس روز ١٨ اردیبهشت ماه بواسطه قدردانی از تلاشگران عرصه امدادرسانی تحت عنوان «امداد و نجات؛ نماد فرهنگ ایثار، فداکاری و مشارکت مردمی» تعیین شد.

روز ١٩ اردیبهشت ماه به نام جوانان هلال‌احمر، پیشگامان پیشرفت، عدالت، صلح و امید نامگذاری شد.

روز ٢٠ اردیبهشت ماه به پاس گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران تحت عنوان «طلایه‌داران فرهنگ خدمت بی‌منت» مشخص شد.

همچنین روز ٢١ اردیبهشت ماه به نام بانوان جمعیت؛ طلایه‌داران امید و تلاش، روز ٢٢ اردیبهشت ماه تحت عنوان خدمات داوطلبانه؛ محور مشارکت مردمی، روز ۲۳ اردیبهشت ماه به نام آموزش، پیشگیری و جامعه تاب‌آور و روز ٢٤ اردیبهشت ماه به نام دیپلماسی بشردوستانه، همبستگی جهانی برای حفظ ارزش‌ها، نامگذاری شد.

لازم به ذکر است که شعار امسال هفته هلال احمر «با مُشارکت شما، سربُلندیم» است.

کد خبر 6086180

دیگر خبرها

  • رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان
  • استطاعت ٩٨ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد
  • اعلام آمادگی هلال‌احمر ایران برای کمک به مردم سیل زده چین
  • توزیع بیش از ۱۱ هزار بسته غذایی در میان سیل‌زدگان
  • وزیر دفاع اسبق لبنان: اسرائیل عامل انفجار بندر بیروت بود
  • ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان توزیع شد
  • روزهای هفته هلال احمر نامگذاری شد
  • توزیع ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان
  • اعزام اولین گروه پزشکی ایران به حج عمره
  • توزیع ۲۴۱ بسته معیشتی بین خانواده های کم برخوردار