Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@11:07:28 GMT

پیشکسوت فوتبال فارس: قربانی شدم

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۹۹۶۶

پیشکسوت فوتبال فارس: قربانی شدم

اصغر اکبری چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: زنده یاد حسین فکری که مربی تیم مرصاد شیراز بود به مربیان تیم ملی اعتراض کرد و علتش را جویا شد که مایلی کهن  پاسخ داد اکبری مورد تایید ماست اما چون بهزاد داداش زاده و حمید روزبهانی عضو تیم پرسپولیس بودند و با تیم نیسان ژاپن در جام در جام آسیا بازی داشتند اگر آنها را خط می زدیم برابر تیم ژاپنی در زمین راه می رفتند، برای همین اکبری را خط زدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکبری ادامه داد: جالب اینکه تیم پرسپولیس مقابل نیسان ژاپن که سال ۱۳۷۰ برگزار شد، شکست خورد که بیش از هر چیز به من ظلم کردند و فردای آن روز هم تیم ملی برای برگزاری اردو راهی آلمان  شدند که این حق کشی را هیچ وقت فراموش نخواهم کرد.

این پیشکسوت فوتبال کشور در سال ۱۳۴۲ در شیراز به دنیا آمد و از سن هفت سالگی  فوتبالش را در زمین های خاکی محله گلکوب و سهند شیراز آغاز کرد و طی دوران بازی به افتخارات زیادی دست یافت که می توان به حضور در تمرینات تیم ملی، مربی تیم ملی جوانان و شکست دادن تیم های پرسپولیس و استقلال به عنوان مربی تیم های مرصاد و قشقایی شیراز اشاره کرد.

اکبری که پست اصلی او هافبک وسط بود با فیزیکی مناسبی که داشت به عنوان بازیگردان و هافبک دفاعی در زدن شوت های از راه دور تخصص زیادی داشت  و از این راه نیز گل های زیادی را به ثمررسانده است و به موتور جنگنده  تیم منتخب فارس شهرت یافت.

اردوی تیم ملی فوتبال ، اصغر اکبری ایستاده از سمت راست نفر سوم 

قانون دست و پا گیر اجازه نداد به استقلال تهران بروم

اکبری گفت:  بیش ازسه  ماه در تمرینات تیم فوتبال استقلال تهران شرکت داشتم اما قانون دست و پاگیر آن روزهای فوتبال کشور اجازه نداد به تیمی که دوست داشتم ، بروم.

وی ادامه داد: در سال ۷۰  از تیم مرصاد به تیم ملی  دعوت شدم ، یک روز در تمرینات تیم ملی زنده یاد منصور پورحیدری، علی جباری و کاظم اولیایی که مدیر عامل استقلال بود به سراغم امدند و رفتم باشگاه استقلال قرار داد داخلی امضا و در تمرینات تیم شرکت کردم و چند بازی دوستانه هم انجام دادم اما باشگاه مرصاد رضایت نامه یکساله دادند که مورد قبول باشگاه استقلال قرار نگرفت زیرا قراردادها سه و پنج ساله بود.

وی ادامه داد : فوتبال را از سال ۵۵ به صورت رسمی با تیم کیان زند شیراز زیر نظر ، کاظم مهربانپور و شهید آیت فرجی اغاز کردم و طی ۱۰ سال حضور در این تیم ، به تیم ملی جوانان هم دعوت شدم.

او با بیان اینکه پس از تیم کیان زند به تیم برق شیراز پیوستم، افزود: سه سال در تیم برق توپ زدم ، و سپس تیم مرصاد را سال ۶۹ با همکاری صمد پرندک ، شاپور شفیعی و محمد عباسی راه اندازی کردیم و به استخدام رسمی شرکت مخابرات راه دور در امدم و ناگزیرشدم در تیم مرصاد بازی کنم.

تمرینات تیم استقلال تهران ، اکبری نفر دوم  ایستاده از سمت چپ 

زنده یاد حسین فکری فوتبال فارس را متحول کرد

اکبری با اشاره به اینکه زمانی که زنده یاد حسین فکری مربی تیم مرصاد شد فوتبال فارس را متحول کرد، افزود: فکری به صورت کلاسیک و با روش نوین تغییرات اساسی را در فوتبال این استان ایجاد کرد طوری که ما در تمرینات هر کدام یک توپ داشتیم و این در حالی بود که اکثر تیم های شیرازی در آن زمان هر پنج بازیکن با یک توپ تمرین می کردند ضمن اینکه کارهای بدنی هم با توپ صورت می گرفت.

وی گفت: هم اینک فوتبال فارس از نظر زیرساخت ها کیفی خوبی ندارد و به صورت گلخانه ای کار می کنند، به عنوان مثال تیم فجر از بازیکنان سرباز سود می برد در صورتی که با یک منابع مالی متوسط با توجه به استعدادهای زیاد اگر روی بازیکنان بومی کار کنند طی دو یا سه سال می توان تیم را به لیگ برتر بُرد.

زنده یاد حسین فکری فوتبال فارس را متحول کرد

تیم‌های استقلال و پرسپولیس را شانسی نبردیم

اکبری بیان کرد: همین کار را در تیم های مرصاد و قشقایی انجام دادم و در سال سوم هم نتیجه گرفتیم و تیم های استقلال پرسیولیس را شانسی نبردیم  زیرا با تفکر و برنامه کار می کردیم و بازیکنان هم فوتبالشان را به تیم های پرسپولیس و استقلال دیکته می کردند.

برخی دوست ندارند بزرگان فوتبال شیراز از خانه بیرون بیایند

مربی سابق تیم ملی جوانان با بیان اینکه برخی دوست ندارند بزرگان فوتبال شیراز از خانه بیرون بیایند، اظهار داشت:هروقت از ما خواستند به مانند یک سرباز حضور یافتیم اما به نطر می رسد دست هایی در کار است که آنها از ما خوششان نمی آید ضمن اینکه  مربیان کار بلد زیادی داریم که توانایی کار کردن با تیم های قشقایی و فجر را دارند اما چون اهل زدو بند نیستند باید در خانه بمانند.

وی گفت: زنده یاد غلام فتاحی زمانی که سرپرست تیم کیان زند شیراز بود با دوچرخه روزنامه ها را در شیراز توذیع می کرد و از زن و بچه خود می گرفت و خرج فوتبال می کرد زیرا آنها عاشق بودند اما متاسفانه مدیران کنونی این روزهای فوتبال فارس نه عاشق کار هستند و نه کار بلد و تنها  به دنبال شهرست و کاسبی هستند.

بهترین  خاطرات پیشکسوت

اکبری افزود: با فوتبال زندگی کردم و خاطرات تلخ و شیرین زیادی هم دارم و زمانی که مربی تیم ملی جوانان بودم در مسابقات بین المللی ویتنام در فینال آن بازی ها مقابل تیم تایلند از دقیقه ۴۰ ،تیم ملی با اخراج جلال  علی محمدی ۱۰ نفره شد  اما در پایان  با نتیجه ۲ بر یک بازی را بردیم و قهرمان شدیم که این بهترین خاطره ام است ضمن اینکه شکست دادن تیم های استقلال و پرسپولیس هم به عنوان سرمربی تیم های مرصاد و قشقایی راهیچ وقت فراموش نخواهم کرد.  

بدترین خاطره  

اکبری گفت: اما بدترین خاطره ام مربوط  به زمانی بود که حدود  سه ماه در اردوی تیم ملی بزرگسالان بودم و علی پروین سر مربی تیم ملی همانگونه که اشاره کردم یکروز قبل از سفر تیم ملی به آلمان اسم من را خط زد تا بهزاد داداش زاده که به تازگی به تیم پرسپولیس پیوسته بود به جای من راهی آلمان شود و در حقیقت قربانی گرایش رنگی مربیان تیم ملی شدم.

بهترین گل ها

وی در مورد بهترین گل هایی که زده است، افزود: بهترین گل هایی که زدم به تیم پیام مشهد از فاصله ۳۰ متری بود و یگ گل هم به تیم نساجی مازندران از نزدیک نقطه کرنر واز روی ضربه ایستگاهی  به ثمر رساندم.

اکبری افزود: همچنین  در سال ۸۸ به مدت دو فصل مربی تیم فجر شهید سپاسی  در لیگ برتر فوتبال بودم.

اکبری : برخی دوست ندارند بزرگان فوتبال شیراز از خانه بیرون بیایند 

برچسب‌ها علی جباری فدراسیون فوتبال ایران تیم ملی فوتبال استقلال علی پروین قشقایی شیراز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علی جباری فدراسیون فوتبال ایران تیم ملی فوتبال استقلال علی پروین قشقایی شیراز علی جباری فدراسیون فوتبال ایران تیم ملی فوتبال استقلال علی پروین قشقایی شیراز تیم ملی جوانان تمرینات تیم فوتبال فارس تیم مرصاد مربی تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۹۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کُندی تردد در جاده دشت ارژن_ شیراز

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی در تشریح آخرین وضعیت محور‌های مواصلاتی استان فارس، گفت: در حال حاضر تمامی محور‌های استان باز است و تنها در جاده دشت ارژن به شیراز (محدوده بازارچه) عبور و مرور به کُندی در حال انجام است که عوامل راهداری در مسیر حضور دارند.

او افزود: در ۲۴ ساعته گذشته شاهد تصادفات خاصی در سطح جاده‌های استان که منجر به فوت شده باشد نداشته‌ایم، لذا از تمامی رانندگان درخواست داریم تا در صورت ضرورت تردد داشته باشند.

رئیس پلیس راه شمال استان فارس در ادامه از مه گرفتگی شدید در محور شیراز_کازرون (تنگ ابوالحیات) خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • حریف استقلال سال 1403 را با برد شروع کرد(عکس)
  • روزی که ناصر حجازی مهاجم استقلال شد!+عکس
  • مرگ ۶ نفر بر اثر غرق شدن در باتلاق
  • صدای یک استقلالی هم بلند شد؛ این مدل بازی در شان تیم پرافتخار ما نیست
  • پیشکسوت استقلال از بیمارستان مرخص شد
  • اعتراض شدید پیشکسوت استقلال به واگذاری آبی ها؛ لعنت بر دشمنان!
  • پیشکسوت محبوب استقلال از بیمارستان مرخص شد
  • ثبت ۱۰۰ میلی متر باران در ۲ روز
  • پیشکسوت استقلال نیازمند ۷۰۰ میلیون تومان است
  • کُندی تردد در جاده دشت ارژن_ شیراز