Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-18@10:36:27 GMT

بهبود یافتگان کرونا، پلاسمای خون خود را اهدا کنند

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۹۹۹۷

بهبود یافتگان کرونا، پلاسمای خون خود را اهدا کنند

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: از بهبودیافتگان بیماری کرونا خواهشمندیم به شکرانه بازیافتن سلامتی خود، با مراجعه به مراکز اهدای خون پلاسمای خون خود را برای درمان دیگر بیماران کرونایی اهدا کنند.

مجید زینلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان، با اشاره به تأثیر کرونا بر میزان ذخایر خونی اظهار داشت: ما هرساله با فرارسیدن فصل تابستان و ایام گرم سال با کاهش میزان اهدای خون شهروندان مواجه بوده‌ایم اما امسال متأسفانه همه‌گیری بیماری کرونا مزید بر علت شده تا در کنار گرمای هوا ذخایر خونی استان اصفهان را به‌طور چشمگیری کاهش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اگرچه از نظر ذخایر خونی و بانک خون با کمبود مواجه نیستیم اما باید در نظر داشته باشیم که به‌طور معمول، همیشه ذخایر خونی بانک خون استان اصفهان بیش از 7 روز بوده اما این میزان اکنون به کمتر از نصف کاهش پیداکرده و به 3 روز رسیده که اگر این روند ادامه داشته باشد می‌تواند مشکل‌ساز باشد.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با دعوت از مردم برای اهدای خون بیان کرد: از همه هم‌استانی‌های عزیز دعوت می‌کنم که با مراجعه به مراکز انتقال خون و اهدای خون خود سلامتی را به بیماران نیازمند خون هدیه دهند. در این راستا ما به همه گروه‌های خونی نیاز داریم و از همه افراد با گروه‌های خونی مختلف برای اهدای خون دعوت می‌کنیم.

وی با تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز انتقال خون خاطرنشان کرد: مراکز انتقال خون در ایام غیر کرونا روزانه در چند نوبت ضدعفونی و همه موارد ضروری بهداشتی در آن‌ها رعایت می‌شد که این پروتکل‌ها با شیوع ویروس کرونا تشدید شده و علاوه بر ضدعفونی‌های مکرر، فاصله‌گذاری اجتماعی، اهدای دستکش به اهداکنندگان، ضدعفونی کردن دست‌های اهداکنندگان، استفاده کارکنان و پرستاران مراکز از لباس‌ها، ماسک، شیلد و تجهیزات بهداشتی و غیره در نظر گرفته شده هم‌استانی‌های عزیز می‌توانند بدون هیچ‌گونه دغدغه و نگرانی به این مراکز مراجعه و نسبت به اهدای خون خود اقدام کنند.

زینلی با تأکید بر اهمیت اهدای خون افزود: برای پیشگیری و در امان ماندن از ابتلا به کروناویروس همواره توصیه وزارت بهداشت و کارشناسان و پزشکان بر ماندن در خانه بوده و هست مگر در موارد ضروری که با توجه به اهمیت اهدای خون در درمان بیماری‌ها، اهدای خون نیز یکی از موارد ضروری به حساب می‌آید که ایجاب می‌کند مردم برای اهدای خون خود به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی با دعوت از بهبودیافتگان کرونا بیان کرد: از عزیزانی که قبلاً به ویروس کرونا مبتلا شده و اکنون بهبود پیدا کرده‌اند نیز به‌طور ویژه دعوت می‌کنیم که به شکرانه بازیافتن سلامتی خود، نسبت به اهدای پلاسمای خون خود اقدام کرده و به درمان دیگر بیماران کرونایی کمک کنند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان درباره تأثیر پلاسمای خون بهبودیافتگان در درمان بیماران تصریح کرد: پلاسمای خون بهبودیافتگانی که از بیمارستان ترخیص شده و مدت حداقل 28 روز از ترخیص آنان گذشته باشد، می‌‌تواند روند درمانی افرادی که به‌تازگی به این بیماری مبتلا شده‌اند را تسریع ببخشد و به همین دلیل بر اهدای پلاسما از سوی این افراد تأکید ویژه‌ای داریم./

پایان پیام/123

منبع: شبستان

کلیدواژه: سازمان انتقال خون پایگاه انتقال خون انتقال خون خون استان اصفهان پلاسمای خون انتقال خون ذخایر خونی اهدای خون خون خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۹۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان انتقال خون هیچ جایگزینی ندارد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، آقایی میبدی در نشست با نماینده منتخب مردم شهرستان اردکان با اشاره به اینکه انتقال خون یزد به لحاظ خدمت رسانی، فنی و تخصصی و علمی جزو استان‌های برتر کشور است، تصریح داشت: یزد در زمینه اهدای خون در بین سه استان برتر کشور است و در زمینه اهدای خون مستمر جزو برترین‌های کشور و در پوشش اهدای خون جزو استان‌های نسبتاً خوب در بین دیگر استان‌ها هستیم.   وی تحول، تعالی و تکامل در خدمت، دانش و پژوهش، اجتماعی کردن انتقال خون و دسترسی آسان برای همه جهت اهدای خون را سه هدف مهم در انتقال خون استان ذکر کرد.    مدیر کل انتقال خون استان با بیان این که هم اکنون هیچ بیماری در استان یزد معطل خون نمی‌ماند و این حاصل سال‌ها تلاش همکاران در این اداره کل است، ابراز کرد: البته تلاش داریم با ایجاد پایگاه‌های سیار، برای هر کسی و در هر جایی امکان اهدای خون را فراهم کنیم و در این رابطه سامانه سیار خونگیری در استان راه اندازی شده و می‌توانیم این شرایط را تسهیل‌تر کنیم.   وی در پایان صحبت‌های خود و با اشاره به اتمام ساختمان جدید پایگاه انتقال خون شهرستان گفت: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده و مساعدت شهرستان قرار است در شش ماهه اول امسال مرکز جابجایی از ساختمان قدیم به ساختمان جدید انجام گیرد.   در ادامه این نشست نماینده منتخب مردم اردکان در مجلس به نقش کلیدی استان یزد در حوزه درمان کشور اشاره کرد و خواستار توسعه و تجهیز مراکز اهدای خون به عنوان بخشی از زنجیره درمان شد.    پوردهقان با اشاره به موقعیت جفرافیایی شهرستان اردکان و اهمیت آن در حوزه پدافندی، بر لزوم تکمیل زیرساخت‌ها و توسعه شبکه خون‌رسانی در شهرستان تأکید کرد.  

دیگر خبرها

  • اهدای ۵۰۰ جلد کتاب با‌ارزش به کتابخانه‌های عمومی بوشهر
  • ۱۱۰۰ نفر در استان ایلام خون اهدا کردند
  • سازمان انتقال خون هیچ جایگزینی ندارد
  • حکایت ویلچرهایی که اهدا می‌شوند و مسئولانی که پاسخگو نیستند | پای ما لنگ است و منزل بس دراز
  • اهدای مدال طلای بانوی ورزشکار به موزه آستان قدس رضوی
  • اهدای ۴۷ سری جهیزیه به نوعروسان مهابادی
  • استفاده هزار و ۱۰۰ بیمار هموفیلی اصفهان از فراورده‌های خونی
  • اهدای بسته‌های معیشتی به خانواده‌های زندانیان دزفول
  • مرکز انتقال خون اردکان باید تجهیز شود
  • انتقال خون لرستان سه رتبه نخست کشوری را کسب کرد