Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-16@22:26:29 GMT

کم فروشی در جایگاه‌های سوخت صحت ندارد

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۰۰۳۸

کم فروشی در جایگاه‌های سوخت صحت ندارد

رئیس کانون انجمن جایگاه داران سوخت در خصوص کم فروشی برخی از جایگاه داران سوخت گفت: روند توزیع بنزین در تمامی جایگاه‌های سوخت از سوی سازمان استاندارد و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی رصد می‌شود، بنابراین کم‌فروشی در جایگاه ها صحت ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  همایون صالحی رئیس کانون انجمن جایگاه داران سوختدر خصوص کم فروشی برخی از جایگاه داران سوخت گفت: روند توزیع بنزین در تمامی جایگاه‌های سوخت از سوی سازمان استاندارد و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی رصد می‌شود، بنابراین کم‌فروشی در جایگاه ها صحت ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تمامی جایگاه‌های سوخت دارای تجهیزات برقی و مکانیکی هستند و بعضی از مواقع این نازل‌ها خراب می شوند و ممکن است برای سوختگیری خودرو‌ها مشکل ایجاد کند.
صالحی دلیل برخی کم فروشی ها را تبخیر بنزین در باک ها دانست و گفت: زمانی که باک اتومبیل خالی است و کمتر از گنجایش، بنزین زده می‌شود، تبخیر بسیار بالا می‌رود و در کل کم فروشی در جایگاه‌های سوخت به هیچ عنوان صحت ندارد.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی جایگاه‌داران سوخت کشور در ادامه افزود: سوخت‌رسانی در جایگاه‌ها از طریق پمپ‌های شناور که درون مخازن جاسازی شده انجام می‌شود، یعنی پمپ داخل جایگاه تا ارتفاعی حدود ۲۰ سانتی‌متر با کف آن فاصله دارد، اگر از پمپ به جای بنزین هوا خارج شود، پمپی که قیمت آن ۴۵ تا ۵۰ میلیون است، می‌سوزد.

صالحی گفت:بنابراین روشن است که هیچ جایگاه‌داری با علم به خسارت های این‌چنینی حاضر به تخلف کم‌فروشی و توزیع هوا به جای بنزین نیست؛ البته هیچ موضوعی صددرصد نیست و گاهی ممکن است مشکل مکانیکی یا برقی در یک بازه زمانی کوتاهی در جایگاه ها رخ دهد و سرجمع اختلافی در ۲۰ تا ۳۰ لیتر پیش بیاید که این موضوع بسیار نادر است.

وی تصریح کرد: اغلب شاکیان کم فروشی بنزین معتقدند که همراه با بنزین هوا وارد باک خودرو می‌شود و این امر را به دستکاری در نازل نسبت می‌دهند. مالکان خودرو که به پمپ‌بنزین‌ها مراجعه می‌کنند، می‌گویند که بنزین با هوا راهی باک خودرو می‌شود و این موضوع باعث شده تا با طی مسافت کوتاهی، نشانگر باک بنزین خودرو پایین بیاید که این موضوع صحت ندارد.
 
صالحی بیان کرد: اگر زمانی شناور بنزین بسوزد هزینه ۵۰ میلیون تومانی دارد و هیچ جایگاه داری برای ۵ لیتر بنزین این کار را نمی‌کند چرا که تمامی شناور‌های سوختگیری دارای پلمب هستند و به صورت مداوم و هر ۳ ماه یکبار توسط پخش فرآورد‌ه های نفتی بررسی می‌شوند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کم فروشی در جایگاه ها جایگاه داران سوخت جایگاه های سوخت صحت ندارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۰۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط در پمپ‌بنزین‌های کشور عادی است

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، رضا نواز، سخنگوی صنف جایگاهداران سوخت، اظهار داشت: در پی حملات موشکی ایران به رژیم صهیونیستی در بامداد امروز، برخی هموطنانمان در شهرهای مختلف برای شادی و انجام مراسماتی به خیابان‌ها آمدند که این افزایش تردد، نیاز به سوخـت‌گیری و حضور بخشی از مردم در پمپ‌بنزین‌ها را به دنبال داشت.

بیشتر بخوانید: سرانه مصرف بنزین ۲ برابر شد

وی افزود: برخی هموطنان نیز در ساعات بامداد و صبح امروز، مراجعاتی بیش از روزهای عادی به جایگاه‌های عرضه سوخت داشتند، با این حال، نه در ساعات بامداد و نه در ساعات صبح امروز، به‌هیچ وجه شاهد هجوم مردم به پمپ‌بنزین‌ها و شرایط غیرعادی در جایگاه‌های عرضه سوخت نبودیم و اخباری که برخی رسانه‌های معاند از صف‌های بنزین در ایران منتشر کرده‌اند، بزرگ‌نمایی و غیرواقعی بوده است.

سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت با بیان اینکه "شرایط سوخت‌گیری در شب گذشته و صبح امروز علی‌رغم افزایش مراجعه مردم به پمپ‌بنزین‌ها عادی بوده"، گفت: هم‌اکنون نیز در برخی جایگاه‌های پرتردد عرضه سوخت در برخی کلانشهرها، صف‌های سوخت‌گیری داریم، اما این میزان تردد و شرایط سوخت‌گیری، کاملا عادی است و هیچ‌گونه اختلالی در این زمینه وجود ندارد.

نواز در خصوص کارت آزاد جایگاه‌های سوخت گفت: اگرچه بخشی از کارت‌های آزاد جایگاه‌های سوخت که در ایام نوروز اضافه بر ایام قبل از نوروز، توزیع شده بود جمع‌آوری شده اما همچنان از نظر تعداد کارت آزاد جایگاه‌ها به شرایط پیش از نوروز بازنگشته‌ایم و تعداد کارت آزاد جایگاه‌ها بیشتر از ایام پیش از نوروز است.

وی افزود: به جز جایگاه‌های عرضه سوخت در مناطق مرزی که شرایط خاص خود را دارند، هم‌اکنون در تهران و کلانشهرها به ازای هر سکو، یک کارت آزاد در جایگاه‌ها وجود دارد و در دیگر نقاط کشور نیز به ازای میزان تردد، به ازای هر دو سکو یک کارت آزاد و یا به ازای هر جایگاه یک کارت آزاد وجود دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227045 برچسب‌ها بنزین

دیگر خبرها

  • صرفه جویی بیش از ۴۷ میلیون لیتر بنزین در ایلام
  • صرفه‌جویی بیش از ۴۷ میلیون لیتری مصرف بنزین در منطقه ایلام
  • روند سوخت‌رسانی در زنجان عادی است
  • مصرف بیش از ۱۷۲ میلیون متر مکعب سی ان جی در سبد سوخت کردستانی ها
  • مصرف بیش از ۱۷۲ میلیون متر مکعب سی ان جی در سبد سوخت استان کردستان
  • شرایط در پمپ‌بنزین‌های کشور عادی است
  • مردم نگران تامین سوخت نباشند
  • وضعیت عادی توزیع سوخت در گیلان
  • مردم نگران بنزین نباشند
  • جایگاه‌های سوخت تهران به شرایط عادی بازگشتند