Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@11:24:05 GMT

زمین لرزه‌های ورزقان بدون خسارت

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۰۲۷۵

زمین لرزه‌های ورزقان بدون خسارت

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، هنربر مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: صبح امروز زمین لرزه‌های بیش از ۳  ریشتر  شهرستان  ورزقان را تکان داد که بر اساس گزارش‌های فرمانداری و حضور میدانی تیم‌های اعزامی، هیچ گونه خسارت مالی و جانی نداشته است.

او گفت: مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی با تمام امکانات و تجهیزات خود هم اکنون در آمادگی کامل به سر می‌برد و برای بروز هر گونه احتمالات در ورزقان آمادگی کامل داشته و در آماده باش می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنربر زمان وقوع آخرین زمین لرزه در ورزقان را ساعت ۹ و ۹ دقیقه امروز اعلام کرد که بزرگی آن ۳.۱ ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین بود.

او گفت: این زلزله که در ۱۰ کیلومتری زمین ثبت شده، در فاصله ۲۳ کیلومتری ورزقان، ۲۴ کیلومتری شهر خواجه و ۲۶ کیلومتری بخشایش روی داده است.

پیش از این زلزله نیز ۲ زمین لرزه دیگر به اندازه ۳ ریشتر در ساعات ۸ و ۲۲ دقیقه و ۸ و ۴۵ دقیقه به ترتیب در اعماق ۹ و ۱۶ کیلومتری زمین در ورزقان روی داده است.

مرکز زمین لرزه اول در فاصله ۲۳ کیلومتری ورزقان، ۲۵ کیلومتری خواجه و ۲۷ کیلومتری بخشایش ثبت شده و زمین لرزه دوم نیز در فاصله ۲۳ کیلومتری بخشایش، ۲۶ کیلومتری خواجه و ۲۶ کیلومتری ورزقان روی داده است.

شهرستان ورزقان با  ۵۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۰۰ کیلومتری شمال تبریز واقع است و این شهرستان دارای دو بخش به نام‌های مرکزی شامل دهستان‌های ازومدل جنوبی، ازومدل شمالی، بکرآباد و سینا و خاروانا شامل دهستان‌های دیزمار مرکزی، جوشین و ارزیل بوده و دو مرکز شهری به نام‌های ورزقان و خاروانا دارد.

این شهرستان دو زلزله مهیب به اندازه ۶ و ۶.۲ ریشتر در سال ۱۳۹۱ را تجربه کرده است که بیش از ۳۰۰ کشته و ۵ هزار مصدوم بر جای گذاشت.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وقوع زمین لرزه مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی زمین لرزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۰۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک کهکشان زیبا در فاصله ۷۰ میلیون سال نوری از زمین

یک کهکشان زیبا در فاصله ۷۰ میلیون سال نوری از زمین

دیگر خبرها

  • بارش‌های زیبای بهاری در فارس؛ با برکت، بدون خسارت
  • یک کهکشان زیبا در فاصله ۷۰ میلیون سال نوری از زمین
  • زمین لرزه فاضل آباد گلستان را لرزاند
  • زمین لرزه ۳.۹ ریشتری در مرز استان‌های گلستان و سمنان
  • ثبت زلزله شاخص در شهداد کرمان / رخداد ۱۰۵ زمین‌لرزه طی هفته گذشته
  • وقوع زلزله در نصرت آباد زاهدان
  • وقوع زلزله ۶، ۳ ریشتری در حوالی پارس آباد
  • زلزله ۳، ۶ ریشتری در حوالی پارس اباد
  • سرپل ذهاب لرزید
  • سرپل‌ذهاب لرزید