Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@22:10:53 GMT

هوشنگ مرادی کرمانی؛ یک سال پس از خداحافظی

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۰۲۸۹

هوشنگ مرادی کرمانی؛ یک سال پس از خداحافظی

هوشنگ مرادی کرمانی که مجموعه آثار نیم‌قرن او موجب دریافت گواهی ثبت کمیته حافظه جهانی شده است، گفت که یک سالی است از دنیای نویسندگی خداحافظی کرده و به سختی زندگی و معیشت نویسندگی در ایران اشاره کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، این نویسنده در تشریح مجموعه آثار خود که به ثبت گواهی کمیته حافظه جهانی رسیده است، گفت: این آثار که بالغ بر ۱۷ - ۱۸ کتاب بنده از سال ۱۳۴۹ تا ۱۳۹۸ است، حاصل نیم قرن نویسندگی‌ام است که مورد ارزیابی داوران قرار گرفته و مفتخر به دریافت این گواهی معتبر جهانی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به این‌که یک سالی است که از دنیای نویسندگی خداحافظی کرده است تا فضای رویش برای قلم‌های جدید و جوان شکل بگیرد، افزود: معتقدم زیاد نوشتن و داشتن کتاب‌های زیاد نمی‌تواند معیار نویسندگی کامل باشد زیرا بنده در طول این سال‌ها، تلاش کردم به صورتی بنویسم که متن و قلم هر کتابم با کتاب دیگر کاملا متفاوت باشد و حتی یک پاراگراف از کتاب‌هایم شبیه یکدیگر نباشد و در طول این نیم قرن نویسندگی به طور میانگین هر چهار سال یک کتاب نوشتم.

مرادی کرمانی در ادامه به سختی زندگی و معیشت نویسندگی در ایران اشاره کرد و گفت: فرهیختگان و نویسندگان بزرگی در ایران زندگی می‌کردند که مجبور بودند تا آخرین روز عمر بنویسند تا بتوانند معیشت خود را تامین کنند ولی بنده به همان حقوق بازنشستگی از بهداری سابق و حق‌التالیف‌ کتاب‌های خود که اتفاقاً از سنین ۷ - ۸ ساله تا ۸۰ - ۹۰ ساله خواننده دارد و به ۳۰ زبان ترجمه شده است، راضی هستم.

نویسنده "قصه‌های مجید" با تقدیر از اقدام کمیته حافظه جهانی و کتابخانه ملی که در زمان حیات نویسندگان به آن‌ها احترام گذاشته و آثارشان را مورد توجه بین‌المللی قرار می‌دهد، افزود: همیشه رسم بود از بزرگان فرهنگی ایران از جمله حافظ، سعدی، خیام و فردوسی در مقیاس جهانی یاد شود ولی این اقدام کمیته حافظه جهانی و کتابخانه ملی در زمان حیات نویسندگان، کاری شایسته و قابل تقدیر است.

مرادی‌ کرمانی خاطرنشان کرد: ثبت گواهی آثار نویسندگان معاصر در کمیته حافظه جهانی خبری بسیار خوب در این روزهای مملو از خبرهای سخت بیماری کرونا است و این رویدادها چراغ امید و الگویی برای نویسندگان جوان خواهد بود که با همت و موفقیت کتابخانه ملی حاصل شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هوشنگ مرادی کرمانی کمیته حافظه جهانی کتابخانه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۰۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «وعده صادق» مصداق بارز "تُرهبون به عدوالله وعدوکم" است

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، ماموستا ملاعبدالرحمن مرادی در خطبه های این هفته نماز جمعه مردم اهل سنت کرمانشاه که در مسجد امام شافعی این شهر برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: در روز ارتش قسمتی از توان نظامی در معرض دید قرار عموم می‌گیرد، تا قدرت نظامی ایران اسلامی وفناوری‌های دفاعی و قدرت ارتش و نیروهای مسلح نمایان شود.
 
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران، پیکره اصلی نیروی‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران را تشکیل می‌دهد.
 
این عالم اهل سنت در ادامه سخنان خود یادآور شد: وظیفه اصلی ارتش و دیگر نیروهای مسلح حفاظت از استقلال و تمامیت ارضی کشور است.
 
ماموستا مرادی افزود: ارتش توانمند با همراهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای انتظامی، مجموعه مقتدر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را تشکیل می‌دهند.
 
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت با اشاره به عملیات غرورآفرین و دشمن شکن و عزت بخش «وعده صادق» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه مواضع رژیم منحوس اسرائیل، عنوان داشت: با امر رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند، ما اسرائیل را تنبیه خواهیم کرد، با عملیات پهپادی موشکی جمهوری اسلامی، ابهت و توانمندی دروغین اسرائیل به دست سربازان نظام اسلامی شکسته شد.
 
ماموستا مرادی خاطرنشان کرد: در طی ۷۵سال اشغال فلسطین و جنگ‌های اعراب و اسرائیل، تا به حال چنین حمله با قدرتی انجام نشده بود و قریب بر ۴۰۰ پهپاد و موشک، از خاک جمهوری اسلامی و نقاط مختلف کشور به طرف مواضع نظامی اسرائیل شلیک شد.
 
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه با اشاره به آیه «وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَ مِنْ رِباطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَ عَدُوَّکُمْ»، خاطرنشان کرد: عملیات وعده صادق را می‌توان مصداق بارز "ترهبون به عدوالله وعدوکم" دانست که دستور آماده باش همه جانبه مسلمین در برابر دشمنان و تهیه هرنوع سلاح، امکانات و وسایل و شیوه‌های تبلیغی را می‌دهد، تا دشمنان اسلام و مسلمین را بترساند و لرزه در وجودشان بندازد.
 
ماموستا مرادی در پایان سخنان خود تصریح کرد: امیدواریم مسلمین با حمایت از همدیگر، بر دشمنان قسم خورده اسلام پیروز شوند.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عملیات «وعده صادق» مصداق بارز "تُرهبون به عدوالله وعدوکم" است
  • خداحافظی‌های بی پایان در غزه
  • راه‌اندازی پویش «وعده صادق» در کردستان
  • کتاب یک دختر بدون ملیت چگونه جهانی شد؟
  • ۱۳۵۰ گواهی سلامت ورزشکاران در اردبیل صادر شده است
  • هوش مصنوعی و آینده مبهم مترجمان!
  • هوش مصنوعی و آینده مبهم مترجمان !
  • آموزش نویسندگی خلاق با این کتاب
  • رییس فدراسیون اسکی اختیاری از خودش ندارد/ مدرس خارجی تکنیک ندارد!
  • نمایشگاه کتاب فرصتی برای آشنایی با جامعه ادبی ایران و هند