Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد با بیان اینکه این دانشگاه بیش از یک میلیون دانشجو و ۳۰ هزار استاد دارد، گفت: این یک سرمایه عظیم برای دانشگاه است؛ چرا که یک استاد می­‌تواند در نظام جهان اثرگذاری ویژه­‌ای داشته باشد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، جلسه هم اندیشی اساتید با حضور حجت‌الاسلام محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی و برخی از اساتید و دبیران هم‌اندیشی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این نشست هر یک از اساتید نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را برای روند بهتر هم‌اندیشی بیان کردند.

حجت‌الاسلام محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به این روایت امام صادق (ع) "ثَلَاثٌ ‏یَحْجُزْنَ الْمَرْءَ عَنْ طَلَبِ الْمَعَالِی قَصْرُ الْهِمَّةِ وَ قِلَّةُ الْحِیلَةِ وَ ضَعْفُ الرَّأْی" گفت: سه چیز آدمی را از رسیدن به کمال باز می‌دارد؛ کم همتی، ناپختگی و سُست رأیی. رفع این سه مورد موتور حرکت برای عملیاتی کردن تمام برنامه ­هاست.

حجت‌الاسلام والمسلمین شریفانی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی بیش از یک میلیون دانشجو و ۳۰ هزار استاد دارد، اظهار داشت: این یک سرمایه عظیم برای دانشگاه آزاد اسلامی است، چرا که یک استاد می­‌تواند در نظام جهان اثرگذاری ویژه­‌ای داشته باشد.

وی افزود: پس از پذیرفتن مسئولیت نهاد رهبری دانشگاه آزاد اسلامی، یکی از مهم­ترین برنامه هایم بهره مندی از اساتید است تا از این راه دو دسته از مشکلات را حل کنیم؛ اول مشکلات مبتلا­به که همیشه درگیرشان هستیم و دوم رسیدگی به مشکلات فرهنگی است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اهمیت و جایگاه قرآن، گفت: اگر اساتید هفته­‌ای یک ساعت برای تفسیر یک صفحه قرآن وقت بگذارند، ظرف ۱۰ سال کل قرآن مرور می­‌شود، ضمن اینکه تفسیر نهج ­البلاغه هم در این طرح در نظر گرفته شده است.

در ادامه این نشست هم‌اندیشی، اساتید حاضر در جلسه پیشنهادات و انتقادات خود را مطرح کردند که از جمله آن می‌توان به هم­ اندیشی­‌شناسی برای دبیران هم ­اندیشی و تربیت استاد تراز انقلاب اسلامی و آسیب ­شناسی دینی، تربیتی و آموزشی استاد و دانشجو، ایجاد هم­ اندیشی­‌های تخصصی مناسب با تخصص هر دانشگاه، عضوگیری اساتید هم‌اندیشی از بین برجسته‌ترین و نخبه­‌ترین اساتید، انتخاب دبیر هم‌اندیشی عضو شورای فرهنگی در واحدها، تشکیل اتاق فکر قرآنی و پژوهشی، برگزاری مسابقات قرآنی ساده برای اساتید، پوشش جلسات برگزیده هم‌­اندیشی اساتید در شبکه ­های پرمخاطب رسانه ملی، تشویق، ترغیب و تقدیر از ایده­‌های جدید دبیران هم­‌اندیشی، در نظر گرفتن چارت سازمانی برای دبیرخانه هم ­اندیشی اساتید، ایجاد فضایی برای بیان نقد آزادانه، ایجاد حلقه­‌های علمی و خودکفا شدن هم­‌اندیشی اساتید، ایجاد کانال­ در فضای مجازی برای پاسخ به شبهات و... اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی اساتید دانشگاه نشست اساتید رهبری در دانشگاه آزاد دانشگاه آزاد اسلامی اندیشی اساتید مسئول نهاد هم اندیشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۰۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب هسته‌های فناور جدید در دانشگاه آزاد تربت‌حیدریه

محمد حاتمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت‌حیدریه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با تأکید بر تقویت حوزه‌های مختلف به‌ویژه در حوزه علم و فناوری و دانش‌بنیان این واحد دانشگاهی اظهار کرد:‌ این دانشگاه در سال جاری با جذب هسته‌های فناور جدید، عقد تفاهم‌نامه با مراکز علمی و تحقیقاتی، شرکت در نمایشگاه‌های معتبر و برگزاری جلسه شورای مرکز رشد حوزه‌های مختلف به‌ویژه حوزه علم و فناوری و دانش‌بنیان واحد تربت‌حیدریه را تقویت خواهد کرد.

وی افزود:‌ پیگیری فعالیت‌ هسته‌های فعال در حال تبدیل به واحد‌های فناور و ترجیحاً رسیدن به محصولات دانش‌بنیان، برگزاری فعالیت‌های فناورانه از برگزاری جشنواره، استارت‌آپ ویکند، ایده آرا و برگزاری دوره‌های آموزشی در زمینه‌های مرتبط با شرح وظایف از دیگر برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت‌حیدریه برای تقویت حوزه علم و فناوری و دانش‌بنیان در سال 1403 خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت‌حیدریه با بیان اینکه ساخت نمونه اولیه دستگاه تشخیص ضخامت گل زعفران در بخش حوزه فناوری از‌جمله فعالیت‌های این واحد دانشگاهی در سال گذشته بود، عنوان کرد:‌ تعداد هفت هسته فناور با عناوین هسته تریکامد و cpr، الکنو، آماتیس در حوزه پزشکی و توانبخشی، هسته‌های ویرا صنعت فجر طاهر، ایده پردازان پویا و پویش در حوزه غیرپزشکی در واحد تربت‌حیدریه فعالیت دارند.

حاتمی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت‌حیدریه فاقد سرای نوآوری است، گفت:‌ برگزاری دوره بازار مالی ارز‌های دیجیتال و فارکس، همکاری با نهاد‌های مرتبط با کارآفرینی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان و شرکت‌های که در زمینه آموزش مهارت‌های مختلف فعالیت دارند با استفاده از امکانات و ظرفیت دانشگاه ازجمله فعالیت‌‌های این واحد دانشگاهی در سال گذشته است.

وی عنوان کرد:‌ برگزاری دوره‌های تخصصی و حمایت مالی، جلسه و ارتباط با شرکت‌های فناور موفق راهکاری برای  توسعه زیست‌بوم فناوری در کشور است که دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت‌حیدریه در همین راستا جذب طرح‌ و اختراعات نوآور، حمایت از طرح‌های منتخب و آموزش مسیر صحیح و آسان در رسیدن به محصول در اختیار گذاشتن امکانات و تجهیزات دانشگاه، حمایت مالی طبق بخشنامه‌های جاری را در دستور کار خود قرار داده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازارچه صنایع خلّاق در دانشگاه آزاد اسلامی شهرقدس راه‌اندازی می‌شود
  • لزوم تقویت بنیان‌های فکری و معنوی دانشجویان و اساتید
  • جذب هسته‌های فناور جدید در دانشگاه آزاد تربت‌حیدریه
  • مایکروسافت تیم‌های ویندوز و سرفیس خود را تحت یک رهبری ادغام می‌کند
  • واکنش رییس دانشگاه علوم پزشکی به اخراج ۴۰ استاد: یکی فعالیت بایسته‌ای نداشت بازنشسته‌اش کردیم!
  • راهکارهای شش‌گانه مشارکت مردم در تحقق جهش تولید
  • واکنش رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران به اخراج ۴۰ استاد
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران: استاد اخراجی نداشتیم
  • رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران: استاد «اخراجی» نداشتیم
  • تحقق شعار سال با به‌روزرسانی فناوری‌ و تجهیزات بخش تولید