Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، شامگاه سه‌شنبه (روز گذشته) یک انفجار مهیب در بندر بیروت لبنان رخ داد که تا کنون ۷۸ کشته و چهار هزار زخمی بر جای گذاشته است.

روزنامه الاخبار لبنان به اهمیت این بندرگاه پرداخت و نوشت، این بندر روزانه با ۳۰۰ بندرگاه جهانی در تعامل بود و سالانه پذیرای حدود سه هزار و ۱۰۰ کشتی بوده که عمده صادرات و واردات لبنان از آن صورت می‌گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش این روزنامه، کالا‌هایی که وارد این بندر می‌شد، بیش از ۷۰ درصد حجم کالا‌هایی را تشکیل می‌داد که وارد لبنان می‌شد. در این بندر سیلو‌های گندم و یک منطقه آزاد به مساحت بالغ بر ۸۱ هزار متر مربع وجود داشت.

بنا بر این گزارش، بیشتر کالا‌ها و مواد وارداتی از جمله غذا، مواد اولیه، دارو و ابزار‌های برقی از طریق این بندر وارد لبنان می‌شد. در واقع این بندر، بخش اصلی توانمندی لبنان در ذخیره‌سازی است؛ زیرا انبار‌های بزرگی در آن وجود دارد که کالا‌های مختلفی در آن ذخیره می‌شود.

الاخبار در ادامه می‌نویسد، همین مسائل باعث شده است که نتوان از بندر بیروت بی‌نیاز شد. عمق فاجعه در اینجاست؛ زیرا زیرساخت بندرگاه پتانسیل آن را داشت که مرکز اصلی و مهمی برای بزرگترین میزان از تبادل خارجی لبنان باشد.

 در این زمینه بخوانید:

۲۷۵۰ تن نیترات آمونیوم در انفجار بیروت منفجر شد احتمال ارتباط گشت‌زنی هواپیمای جاسوسی آمریکا با انفجار بیروت وجود دارد؟

به گزارش این روزنامه، سیستم حمل و نقل داخلی لبنان نیز به این بندر وابسته بود؛ زیرا کالا‌ها از آن به بیروت و از آنجا به سایر مناطق این کشور منتقل می‌شد. این بندر محوری بود که نمی‌توان از آن بی‌نیاز شد.

بنا بر این گزارش، اگر لبنان در سال‌های گذشته قصد داشت بیشترین حجم کالا را وارد کند، امروز مهمترین ورودی این کالا‌ها را از دست داده است و دیگر نمی‌تواند بسته اصلی غذایی خود را به دست آورد؛ زیرا مشکل این کشور این است که نمی‌تواند زیاد تولید کند؛ بدین معنا که نمی‌توان شکست لبنان در واردات را جبران کرد.

پربیننده ترین رونق بازار املاک ترکیه به خاطر خریداران ایرانی! تصویر ماهواره‌ای از انفجار بیروت اولین لحظات انفجار مهیب بیروت +فیلم نمایی دیگر از انفجار مهیب بیروت +فیلم انفجار بیروت بیش از ۱۶۰کشته و مجروح داشت +فیلم

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: لبنان واردات صادرات انفجار بندر بیروت انفجار بیروت قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت انفجار بیروت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۰۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیروت ؛ ابراهیم معلوف

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 کیفیت 284 بازدید 3 بیروت قطعه‌ای از ابراهیم معلوف آهنگساز و نوازنده ترومپت اهل لبنان است. موزیک ویدیو این قطعه که یک دوئت ترومپت و گیتار کلاسیک است را می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • انفجار مهیب در بندر حیفا/ آژیر‌های خطر فعال شدند
  • انفجار گاز در یک منزل مسکونی در شهر بندر امام خمینی
  • انفجار مهیب در بندر حیفا/ آژیرهای خطر فعال شدند
  • شنیده شدن صدای انفجار مهیب در بندر حیفا
  • شنیده شدن صدای یک انفجار مهیب در بندر حیفا
  • بارگیری محموله ۸۲ هزار تنی مواد معدنی در بندر امام خمینی
  • واردات انواع تجهیزات و قطعات راهبردی به مجتمع بندری امام خمینی
  • قرص کاهنده کلسترول در ژاپن ۲ نفر را به کام مرگ کشاند
  • بیروت ؛ ابراهیم معلوف
  • ورود انواع تجهیزات استراتژیک و فرعی به ارزش ۲۶ هزار میلیارد ریال به منطقه ویژه اقتصادی بندر امام