Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@21:00:01 GMT

اوکراین: از روسیه گاز نمی‌خریم

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۰۴۸۱

اوکراین: از روسیه گاز نمی‌خریم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، شرکت دولتی گاز اوکراین (نفتوگاز) اعلام کرد: تا زمانی که مسکو شرایط و قیمت‌های رقابتی در نظر نگیرد خرید گاز از روسیه را که از اواخر سال ۲۰۱۵ به حالت تعلیق درآمده است، ازسر نمی‌گیرد.

اوکراین پیش از تیره شدن روابط دو جمهوری پیشین اتحاد جماهیر شوروی در سال ۲۰۱۴ – پس از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در جریان جنگ داخلی اوکراین - یکی از بزرگ‌ترین مصرف کنندگان گاز طبیعی روسیه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کی‌یف در نوامبر ۲۰۱۵ خرید گاز از روسیه را متوقف کرد و در عوض خرید از اروپا را افزایش داد.

اوکراین اصلاحات بازار گاز طبیعی را با اقدام‌هایی از قبیل حذف قیمت‌های دولتی گاز برای مصرف‌کنندگان صنعتی آغاز کرده است. این اصلاحات یکی از پیش‌نیازهای تأمین اعتبار مورد نیاز این کشور در صندوق بین‌المللی پول است.

آندری کوبولیف، رئیس هیئت مدیره شرکت نفتوگاز در این باره در ایمیلی به رویترز اظهار کرد: اصلاحات در بازار گاز اوکراین فرصتی را برای هر معامله‌گر اوکراینی یا خارجی ایجاد کرده که گاز روسیه را با قیمت مناسب و رقابتی بخرد، اما روسیه تاکنون با این شرایط، گاز عرضه نکرده است.

وی گفت: اوکراین هرگز به روزهای معاملات فاسد و وابستگی به روسیه در زمینه انرژی باز نمی‌گردد و مقام‌های روس نیز از این موضوع اطلاع دارند.

کد خبر 4991647

منبع: مهر

کلیدواژه: صادرات گاز اوکراین روسیه قیمت گاز ویروس کرونا بورس قیمت دلار ایالات متحده آمریکا وزارت صنعت معدن و تجارت وام ودیعه مسکن قیمت طلا بانک مرکزی ایران قیمت نفت شاخص کل بورس وزارت جهاد کشاورزی بازار سهام سهام عدالت تولید نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۰۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) استقبال سرد چینی‌ها از بلینکن

وزیر امور خارجه آمریکا بدون فرش قرمز و حضور مقام‌های عالی رتبه وارد چین شد. رئیس کمیته حزب کمونیست در شانگ‌های و یکی از اعضای دفتر سیاسی، عالی رتبه‌ترین مقامی بود که از بلینکن استقبال کرد.

به گزارش ایسنا، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا برای تحت فشار قرار دادن پکن در مورد مسائلی از جمله حمایت این کشور از روسیه و ظرفیت مازاد صنعتی، با تهدید تحریم‌های جدید آمریکا در جریان این سفر، وارد چین شده است.

بلینکن در سفر سه روزه خود ابتدا در شانگ‌های رفته و سپس در پکن توقف خواهد کرد تا با دانشجویان صحبت کند و در یک بازی بسکتبال شرکت کند.

براساس گزارش بلومبرگ، بلینکن تلاش خواهد کرد تا مقامات چینی را متقاعد کند تجارتی را که به رغم محدودیت‌های غربی اعمال شده پس از حمله روسیه به اوکراین، پایگاه صنعتی دفاعی روسیه را قادر به بازسازی کرده است، متوقف کند.

یک مقام ارشد آمریکایی گفت: همچنین ادعا‌های ارضی پکن در مورد تایوان و دریای چین جنوبی در دستور کار قرار دارد.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا هفته گذشته پکن را «بیگانه هراس» خواند و قول داد که تعرفه‌های بیشتری بر چین اعمال کند و تحقیقاتی را در مورد صنعت کشتی سازی این کشور آسیایی آغاز کرد.

قبل از دیدار بلینکن، رسانه‌های دولتی چین تناقض در تلاش برای تثبیت روابط و در عین حال تشدید رقابت تجاری را مطرح کردند.

گلوبال تایمز، نوشت: «چرا طرف آمریکایی یک دیدار عادی را به چیزی که به نظر می‌رسد یک اولتیماتوم است تبدیل می‌کند؟ در این تفسیر هشدار داده شده است: «اگر این مشکل حل نشود، مانند راه رفتن در شب با چشم بسته است و به راحتی منجر به اشتباه و حتی خطر می‌شود».

بلینکن تنها چند ساعت پس از تصویب یک بسته کمک اضطراری ۹۵ میلیارد دلاری برای اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان توسط سنا وارد چین شده است.

بلومبرگ می‌گوید هیأت ایالات متحده به دنبال این خواهد بود که سیاست‌های خود را به طور واضح به پکن ابلاغ کند تا از تشدید تنش‌ها جلوگیری کند. سفر بلینکن همچنین همزمان با برگزاری مانور‌های نظامی آمریکا و فیلیپین در نزدیکی دریای جنوبی چین و تایوان است.

بعید است که مقامات ایالات متحده از این نشست‌ها با پیشرفت‌های مشخص یا قابل ارائه خارج شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • احتمال جنگ روسیه و غرب در پی ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین
  • مقام روسی: آمریکا جنگ را انتخاب کرده است
  • (ویدیو) استقبال سرد چینی‌ها از بلینکن
  • نخستین دور گفتگوهای روسیه و اوکراین با میانجیگری قطر انجام شد
  • فرشاد مومنی: به سوی روند قهقرایی گسترش فقر و عقب ماندگی حرکت می کنیم/ راحت می گویند نقشی در افزایش نرخ ارز نداریم! / وزیر مسئول تولید، می گوید آنقدر واردات کرده ایم که گلوگاه های گمرکی بند آمده! با عنوان «اصلاحات پارامتریک» از جیب حقوق بگیران سرقت می کنند
  • فیلم| حملۀ اوکراین به تأسیسات نفتی روسیه
  • چرا پوتین در جنگ اوکراین از سلاح هسته ای استفاده نمی کند؟
  • (ویدئو) استفاده از برانکارد رباتیک در جنگ اوکراین و روسیه
  • خودروهای برقی چینی ارزان شد
  • ببینید | حمله هوایی روسیه به برج مخابراتی دومین شهر بزرگ اوکراین