Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، در جلسه علنی امروز چهارشنبه نمایندگان با ۱۶۸ رای موافق تصویب کردند که لایحه افزایش سرمایه شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار و یا فرابورس ایران از طریق صرف سهام با سلب حق تقدم به صورت دو فوریت مورد بررسی قرار گیرد.

اسماعیل جلیلی معاون حقوقی وزارت اقتصاد در توضیح این لایحه گفت: لایحه‌ای که امروز تقدیم مجلس شد لایحه‌ای برای افزایش سرمایه شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و فرابورس از طریق صرف سهام با سلب حق تقدم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از تاکیدات و توصیه‌ها در کمیسیون‌های مجلس و جلسات علمی در حوزه بازار سرمایه تقویت و استمرار تعمیق بازار سرمایه و بورس بود. به همین دلیل دولت در تیر ماه سال جاری دو فوریت لایحه‌ای را تصویب کرد و در اول مرداد ماه آن را تقدیم مجلس کرد.

وی افزود: با این لایحه دستگاه‌های اجرایی که شرکت‌های بورسی را تحت کنترل و تملک دارند برای تامین مالی طرح‌های جاری و توسعه مد نظر با افزایش سرمایه موافقت می‌کند که آن را منوط به عرضه سهام آنها در بورس می‌کنند. یعنی با این کار هم رویکرد تامین منابع و افزایش سرمایه مدنظر است و هم این که با صرف سهام شرکت با سلب حق تقدم شرکت اقدامی صورت می‌گیرد که نتیجه آن کمک به سهامداران خرد است و فرصتی برای شرکت‌های بورسی است که رابطه آنها با منابع دستگاه‌های اجرایی قطع شده و صرفا از محل صرف سهام در بازار سرمایه به تامین مالی و اجرای طرح‌ها عمل کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که مجلس با تصویب دو فوریت این لایحه هر چه زودتر وارد بررسی جزئیات آن شود.

عبدالعلی رحیمی نماینده سروستان به عنوان اولین مخالف بررسی دو فوریت این لایحه گفت: اکنون وضعیت بورس در شرایط حباب است و انجام این طرح بدون کار کارشناسی درست نیست اکنون بازار به گونه‌ای شده است که شرکت‌ها دست در جیب مردم کرده و تنها تورم ایجاد می‌شود.

جعفر قادری نماینده شیراز به عنوان اولین موافق این دو فوریت گفت: استقبال مردم به بورس بسیار خوب است با توجه به تقاضای زیاد باید تلاش شود عرضه به موقع باشد تا حباب قیمتی ایجاد نشود، یکی از این راه‌ها عرضه کافی متناسب با تقاضای سهام است. اکنون بهترین فرصت برای واگذاری سهام جهت تکمیل طرح‌های نیمه تمام و شروع طرح‌های جدید بوده تا مردم سرمایه‌های خود را برای سرمایه گذاری صرف کنند و به بازارهای دیگر مثل سکه و مسکن نروند. اقدامی که به اقتصاد کشور و تامین مالی شرکت‌ها برای سرمایه گذاری کمک می‌کند.

علی بابایی نماینده ساری به عنوان مخالف دیگر این دو فوریت گفت: مردم روزانه بسیار در بورس سرمایه گذاری می کنند اما معلوم نیست این سرمایه‌ها در کدام شرکت‌ها و در چه طرح‌هایی سرمایه گذاری می‌شود. اینها شفاف نیست مردم به دولت اعتماد ندارند خدای نکرده شرایط همچون وضعیت بانک‌ها و موسسات مالی نشود.

کاظم دلخوش نماینده صومعه سرا به عنوان موافق دیگر دو فوریت این لایحه گفت: باید مدیریت درست در بازار بورس وجود داشته باشد با این لایحه شرکت‌ها می‌توانند افزایش سرمایه داشته باشند که این به اقتصاد کمک می‌کند البته مجلس هم لازم است نظارت‌های کافی را داشته باشد.

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: مجلس افزایش سرمایه شرکت ها بورس افزایش سرمایه سرمایه گذاری صرف سهام دو فوریت شرکت ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۰۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد نمایندگان مجلس افزایش پیدا می‌کند؟

به گزارش تابناک، نشست علنی مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه (۲ اردیبهشت 1403)با حضور ۲۰۳ تن از نمایندگان آغاز و قرار شد:

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد طرح یک فوریتی اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیر مجاز ارجاع از صحن علنی گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح مالیات بر سودا گری و سفته بازی و گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اجتماعی ‎در مورد لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار گزارش کمیسیون انرژی در مورد لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند به داوری گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گیرد.

همچنین بررسی تقاضای تعدادی از نمایندگان در مورد رسیدگی به طرح نظام قانون گذاری تعیین حدود اختیارات و صلاحیت مراجع وضع قوانین و مقررات طبق اصل ۸۵ قانون اساسی و بررسی تقاضای دوفوریت در مورد لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت پست جمهوری اسلامی ایران در دستور کار صحن علنی امروز قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سقف معافیت مالی؛ داغ همیشگی بر پیشانی بورس!
  • موافقت با دو فوریت لایحه تمدید مهلت اساسنامه شرکت پست
  • موافقت مجلس با ۲ فوریت لایحه تمدید مهلت اجرای اساسنامه شرکت پست
  • مجلس با دوفوریت لایحه تمدید مهلت اجرای اساسنامه شرکت پست موافقت کرد
  • موافقت مجلس با دوفوریت لایحه تمدید مهلت اجرای اساسنامه شرکت پست
  • صعود انفجاری بورس ، سقوط دلار | وقت خرید کدام سهم است؟
  • تعداد نمایندگان مجلس افزایش پیدا می‌کند؟
  • طرح افزایش تعداد نمایندگان در دستور کار مجلس قرار گرفت