Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@01:24:27 GMT

انفجار مهیب بیروت به روایت رسانه‌های اسپانیولی

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۰۴۹۳

انفجار مهیب بیروت به روایت رسانه‌های اسپانیولی

به گزارش ایرنا، نشریه اولتیماس نوتیسیاس ونزوئلا سه شنبه با انتشار پیام همدردی و تسلیت «خورخه آرّئاسا» وزیر امور خارجه این کشور نوشت: دولت بولیواری ونزوئلا ضمن ابراز عمیق ترین مراتب همدردی و همبستگی با مردم و دولت لبنان ، به دلیل انفجارهای مهیب رخ داده در بندر بیروت،  پیام برادری و همدلی خود را با بازماندگان قربانیان اعلام و پس از ابراز امیدواری برای بهبودی و سلامتی عاجل تمام مجروحان این حادثه، اقدامات بشردوستانه ملت ها برای نجات آنها را  مورد ستایش قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبکه تله سور نیز روز سه شنبه با انعکاس دستور اعلام عزاداری عمومی از سوی ریاست جمهوری لبنان، تعداد قربانیان این حادثه را بیش از ۷۸ نفر و مجروحان را بالغ بر ۴۰۰۰ نفر اعلام کرد و نوشت: البته بیم آن می رود که همچنان بر تعداد قربانیان افزوده شود. در میان جانباختگان نام «نظر نجاریان»  دبیرکل حزب کتائب لبنان نیز اعلام شده است.

این شبکه آمریکای لاتین در ادامه به بازتاب سخنان مقامات لبنان پرداخته و نوشت: «مروان عبدو» استاندار بیروت پس از بازدید از محل حادثه گفت: فاجعه بزرگی رخ داده و بیروت مصیبت دیده است. همچنین «میشل اون» رییس جمهور این کشور به نیروهای مسلح دستور داد به پیامدهای انفجارهای رخ داده رسیدگی کنند، همچنین اعلام کرد منطقه آسیب دیده تحت کنترل نیروهای امنیتی قرار گیرد و با پناه دادن خانواده های آواره و خسارت دیده در اثر این فاجعه مصیبت بار آنها را مورد حمایت قر ار دهند.

«حسن دیاب» نخست وزیر لبنان نیز به نوبه خود با اظهار اینکه تا زمان پیدا شدن عاملان این فاجعه مهیب، آرام نخواهد نشست، امکان اینکه نیترات آمونیوم در طول مدت ۶ سال بدون اقدامات امنیتی مناسب در جایی انبار شود را «غیرقابل قبول» توصیف کرد.  

نشریه اسپانیایی ال موندو در این میان با بازتاب سخنان رییس جمهور آمریکا در گفتگوی مطبوعاتی اش درخصوص انفجار بیروت، گزارش داد: به اعتقاد ترامپ این انفجار در واقع یک «حمله» با «نوعی بمب» بود؛ رییس جمهور آمریکا با تکذیب اظهارات مقامات محلی لبنان گفت: به نظر می رسد حمله ای وحشتناک باشد. من با گروهی از ژنرال های بزرگ کشورمان جلسه گذاشتم و طبق نظر آنها که بهتر از من می دانند، آن حادثه، اتفاقی از نوع انفجار صنعتی نبود و نوعی بمب بوده است.

این نشریه در ادامه در عنوانی جداگانه به تنش های سیاسی و بحران اقتصادی در لبنان، با توسل به قسمتی از سخنان حسن دیاب، نخست وزیر این کشور، به نقل از وی نوشت: «علت انفجارها هنوز مشخص نیست و نمی توان آن را به انگیزه های سیاسی نسبت داد. با این وجود، کشور ما، طی ماه های اخیر درگیر تنش های اجتماعی سیاسی شده است»

رسانه اسپانیایی در ادامه، این اتفاق را با اعلام حکم نهایی دادگاه درخصوص قتل «رفیق حریری» رییس جمهوری سابق لبنان در حملات فوریه ۲۰۰۵ (۱۳۸۳)، مصادف دانست و مدعی شد که پس از قتل این رهبر سیاسی، دادگاه بین المللی در حوزه مسائل لبنان تشکیل شد و در پایان این هفته قرار بود  نتیجه حکم دادگاه درباره چهار متهم مرتبط با حزب الله لبنان در این خصوص، منتشر شود. اما بلافاصله در ادامه نوشت: حزب الله لبنان با تکذیب شدید هرگونه نقشی در مرگ رفیق حریری، دادگاه بین المللی یادشده را ابزاری در دستان آمریکا و اسرائیل خواند.  

نشریه ائوروپاپرس نیز با اشاره به ارتباط دادن انفجارها به انبار نیترات آمونیوم، به نقل از دیاب نوشت: این غیرقابل قبول است که ۲.۷۵۰ تن نیترات آمونیوم از شش سال قبل در انباری واقع در بندر نگهداری شود، اگر بخواهیم آن را عامل انفجار بدانیم.

این رسانه اسپانیایی ضمن بازتاب پیام تسلیت و همدردی کشورهای ایران، آمریکا و فرانسه از آمادگی این کشورها برای ارسال کمک های بشردوستانه گزارش داد و با انتشار بخشی از پیام توئیتری محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران نوشت: ایران مثل همیشه با تمام وجود آماده کمک رسانی در زمینه های مورد نیاز به مردم لبنان می باشد. قوی بمان لبنان!

این نشریه همچنین به نقل از وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: از نزدیک خبرهای مرتبط را پیگیری کرده و از نزدیک با مقامات محلی برای روشن شدن اینکه آیا شهروند آمریکایی در میان آسیب دیدگان وجود داشته است یا نه ، همکاری می کند.

ائوروپاپرس همچنین به نقل از منابع رسمی اسرائیل، هرگونه ارتباط این کشور را با انفجارهای رخ داده در میان تشدید تنش های موجود بین اسرائیل و حزب الله لبنان تکذیب کرد.

اکنون باید در انتظار نتایج تحقیقات ماند تا مشخص شود حادثه صرفاً بخاطر شرایط محیطی، فنی یا احتمالاً خرابکاری بوده است. البته رسانه های لبنانی ساعاتی پیش اعلام کردند: فعلاً نمی توان درباره علل و ریشه های وقوع انفجار در این مخازن اظهار نظر کرد و مسخره است که بگوییم این حادثه بر اثر اصابت یک موشک به انبار این ماده رخ داده است؛ چرا که بر اثر گرما هم این مواد منفجر می شود."

برچسب‌ها انفجار لبنان بازتاب در رسانه‌های خارجی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انفجار لبنان بازتاب در رسانه های خارجی انفجار لبنان بازتاب در رسانه های خارجی رخ داده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۰۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار گاز در آساوله سنندج یک مصدوم برجا گذاشت

 رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری سنندج گفت:به محض تماس با سامانه ۱۲۵ مبنی بر وقوع آتش‌سوزی در آساوله، دو اکیپ ۵ نفره از نیرو‌های ایستگاه‌های ۱ و ۲ آتش‌نشانی رای پشتیبانی به محل اعزام شدند.

آزاد طهماسبی در توضیح این حادثه افزود: نشت گاز ال‌پی‌جی و وجود شعله روشن همزمان در کارگاه عامل اصلی وقوع این آتش‌سوزی بوده است.

وی از مصدومیت یک نفر در این آتش سوزی خبر داد و گفت: در این حادثه دو مغازه نیز دچار خسارت جدی شدند و به دو باب منزل مسکونی در روبروی این کارگاه خسارت جزئی وارد شد.

طهماسبی با بیان اینکه نیرو‌های آتش‌نشانی با حضور به موقع آتش را در کوتاه‌ترین زمان مهار کردند، گفت: متاسفانه حریق به یک مغازه گاز پرکنی سرایت کرده بود که آتش این مغازه نیز مهار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • (ویدئو) ۶ زخمی بر اثر انفجار مهیب ده‌ها بادکنک
  • فردا: مصاف نخست شهرداری گرگان در خانه الریاضی
  • انفجار خودرو بمب‌گذاری شده در الرقه سوریه
  • شنیده شدن صدای انفجارهای مهیب در شمال فلسطین اشغالی
  • آتش سوزی مهیب در یک واحد صنعتی شهرک شکوهیه قم
  • وزیر دفاع اسبق لبنان: اسرائیل عامل انفجار بندر بیروت بود
  • مهار آتش‌سوزی مهیب یک مجتمع مسکونی در کرمان
  • وداع با آخرین شهید انفجار تروریستی کرمان
  • تصاویری از محل انفجار گاز در آساوله سنندج | یک نفر مصدوم شد + فیلم
  • انفجار گاز در آساوله سنندج یک مصدوم برجا گذاشت