Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@13:33:35 GMT

بنادر ایران با ۴۰ بندر دنیا خواهرخوانده شدند

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۰۵۰۰

بنادر ایران با ۴۰ بندر دنیا خواهرخوانده شدند

‌به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد افزود: در بخش دریایی کشور قابلیت‌های بسیار زیادی داریم و در دنیا روی این مسئله تمرکز زیادی وجود دارد که جمهوری اسلامی ایران در این بخش دارای چه ظرفیت‌هایی است و در عین حال چه فعالیت‌هایی انجام می‌شود.

ناوگان حمل و نقل دریایی ایران؛ جزو ناوگان‌های بزرگ دنیا

وی ادامه داد: ناوگان حمل و نقل دریایی ایران، جزو ناوگان‌های بزرگ دنیا به شمار می‌رود و بنادر کشور حدود ۲۵۰ میلیون تن در سال ظرفیت دارند، علاوه بر این جمهوری اسلامی ایران در سازمان بین المللی دریانوردی (IMO)، به عنوان یک کشور مهم در حوزه دریایی تلقی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در بخش دریایی فضای مناسبی وجود دارد که ظرفیت‌های کشور بیش از پیش معرفی شود، گفت: بنادر کشور به صورت شبانه روزی در حال فعالیت هستند و به طور مثال بندر امام خمینی (ره) به صورت ۲۴ ساعته در حال تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی است و در بندر شهید رجایی نیز حتی یک لحظه، فعالیت‌ها متوقف نمی‌شود.

خواهرخواندگی بنادر ایران با بیش از ۴۰ بندر دنیا

راستاد اضافه کرد: بنادر تجاری مهمترین شاخص و معیار برای فعال بودن تجارت و اقتصاد یک کشور است و نشان دادن ظرفیت‌های سازمان بنادر و دریانوردی مسئله بسیار مهمی در بخش تجاری کشور به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه بنادر کشور با بیش از ۴۰ بندر دنیا تفاهم نامه خواهرخواندگی دارند، گفت: علاوه بر این با تعداد زیادی بندر دیگر نیز در حال مذاکره هستیم و بیشترین خواهر خواندگی در این بین مربوط به بندر شهید رجایی است.

کد خبر 4991741

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد راستاد سازمان بنادر و دریانوردی بندر شهید رجایی ویروس کرونا بورس قیمت دلار ایالات متحده آمریکا وزارت صنعت معدن و تجارت وام ودیعه مسکن قیمت طلا بانک مرکزی ایران قیمت نفت شاخص کل بورس وزارت جهاد کشاورزی بازار سهام سهام عدالت تولید نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۰۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر در یک ماه نخست سال صادر شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، حسین عباس‌نژاد اظهار کرد: در یک‌ماه سال جاری بالغ بر ۶۰ هزار تن مواد معدنی به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰۰ درصد و نسبت به مدت ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ افزون بر ۸۲ درصد افزایش داشته است.

وی پیش‌بینی کرد؛ با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حوزه صادرات مواد معدنی از جمله تعیین نرم تخلیه و بارگیری و افزایش سرعت عملیات بندری تا پایان سال جاری، عملکرد صادرات در این بندر چندمنظوره حداقل به یک میلیون تن می‌رسد.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان؛ گذشته سه شرکت فعال بخش خصوصی در حوزه صادرات مواد معدنی در بندر خمیر فعال بوده که با تدابیر انجام شده از سوی بنادر استان و به منظور استفاده حداکثری از مجتمع بندری خمیر در ماه‌های آینده تعداد شرکت‌های فعال در حوزه عملیات بندری به ۱۰ شرکت افزایش می‌یابد.

عباس‌نژاد با بیان اینکه تمرکز بندر چندمنظوره خمیر بر صادرات غیرنفتی به ویژه مواد معدنی است، ابراز کرد: سال گذشته بالغ بر ۴۰۰ هزار تن انواع مواد معدنی شامل سنگ گچ، کلینگر سیمان، بنتونیت و غیره از این بندر به کشورهای امارات و عمان صادر شد.

وی افزود: توسعه بندر چندمنظوره خمیر نیز از طریق الحاق ۱۶۳ هکتار اراضی پشتیبانی در حال پیگیری بوده و مطالعات کار انجام شده است.

مدیرکل بنادر هرمزگان خاطرنشان‌کرد: طرح توسعه بندر خمیر بعد از تصویب در طرح جامع به منظور احداث انبار نگهداشت کالای ملوانی، مرکز کنترل ترافیک دریایی و سایر بخش‌های مورد نیاز، امسال وارد مرحله اجرایی می‌شود.

کد خبر 6085284

دیگر خبرها

  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی‌ها در حوزه شمال کشور
  • صادرات۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر
  • تخلیه و بارگیری ۴۸۵ هزار و ۳۵۲ تن کالا در امیرآباد
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی ها در حوزه شمال کشور​
  • فروردین ماه پررونق در بزرگترین بندر شمال 
  • ◄ صادرات یک میلیون تن مواد معدنی به کشورهای حوزه خلیج فارس
  • ۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر در یک ماه نخست سال صادر شد
  • آغاز رکورد شکنی بندر امیرآباد در سال ۱۴۰۳
  • صادرات ۶۰ هزار تن مواد معدنی از بندرخمیر
  • صادرات بیش از ۶۰ هزار تن مواد معدنی از بندر چند منظوره خمیر