Web Analytics Made Easy - Statcounter

هوشنگ مرادی‌کرمانی گفت: فرهیختگان و نویسندگان بزرگی در ایران زندگی می‌کردند که مجبور بودند تا آخرین روز عمر بنویسند تا بتوانند معیشت خود را تامین کنند، ولی بنده به همان حقوق بازنشستگی و حق‌التالیف راضی ‌هستم.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، هوشنگ مرادی کرمانی در تشریح مجموعه آثار خود که به ثبت گواهی کمیته حافظه جهانی رسیده است، گفت: این آثار که بالغ بر ۱۷ - ۱۸ کتاب بنده از سال ۱۳۴۹ تا ۱۳۹۸ است، حاصل نیم قرن نویسندگی‌ام است که مورد ارزیابی داوران قرار گرفته و مفتخر به دریافت این گواهی معتبر جهانی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه یک سالی است که از دنیای نویسندگی خداحافظی کرده است تا فضای رویش برای قلم‌های جدید و جوان شکل بگیرد، افزود: معتقدم زیاد نوشتن و داشتن کتاب‌های زیاد نمی‌تواند معیار نویسندگی کامل باشد، زیرا بنده در طول این سال‌ها، تلاش کردم به صورتی بنویسم که متن و قلم هر کتابم با کتاب دیگر کاملاً متفاوت باشد و حتی یک پاراگراف از کتاب‌هایم شبیه یکدیگر نباشد و در طول این نیم قرن نویسندگی به طور میانگین هر چهار سال یک کتاب نوشتم.

مرادی کرمانی در ادامه به سختی زندگی و معیشت نویسندگی در ایران اشاره کرد و گفت: فرهیختگان و نویسندگان بزرگی در ایران زندگی می‌کردند که مجبور بودند تا آخرین روز عمر بنویسند تا بتوانند معیشت خود را تامین کنند ولی بنده به همان حقوق بازنشستگی از بهداری سابق و حق التالیف‌های کتاب‌های خود که اتفاقاً از سنین ۷ - ۸ ساله تا ۸۰ - ۹۰ ساله خواننده دارد و به ۳۰ زبان ترجمه شده است؛ راضی هستم.

وی با تقدیر از اقدام کمیته حافظه جهانی و کتابخانه ملی که در زمان حیات نویسندگان به آنها احترام گذاشته و آثارشان را مورد توجه بین المللی قرار دادند، افزود: همیشه رسم بود از بزرگان فرهنگی ایران از جمله حافظ، سعدی، خیام و فردوسی در مقیاس جهانی یاد شود ولی این اقدام کمیته حافظه جهانی و کتابخانه ملی در زمان حیات نویسندگان، کاری شایسته و قابل تقدیر است.

مرادی کرمانی خاطرنشان کرد: ثبت گواهی آثار نویسندگان معاصر در کمیته حافظه جهانی خبری بسیار خوب در این روزهای مملو از خبرهای سخت بیماری کرونا است و این رویدادها چراغ امید و الگویی برای نویسندگان جوان خواهد بود که با همت و موفقیت کتابخانه ملی حاصل شده است.

انتهای پیام/4028/

منبع: آنا

کلیدواژه: هوشنگ مرادی کرمانی ادبیات داستانی سازمان اسناد و کتابخانه ملی کمیته حافظه جهانی مرادی کرمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۰۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای یک جایزه ویژه به نویسنده «داستان آمریکایی»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، کورد جفرسون جایزه پل سلوین ۲۰۲۴ انجمن نویسندگان شاخه غربی آمریکا را برای نوشتن فیلمنامه «داستان آمریکایی» دریافت خواهد کرد. او این جایزه را در مراسم جوایز انجمن نویسندگان که ۱۴ آوریل در هالیوود پالادیوم برگزار می‌شود، دریافت خواهد کرد.

جفرسون فیلمنامه «داستان آمریکایی» را با اقتباس از کتاب «پاک کردن» اثر پرسیوال اورت نوشت و کارگردانی فیلم را هم انجام داد. در حالی که فیلم وی با اقبال زیادی روبه‌رو شده، جفرسون به تازگی جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی را هم دریافت کرده است.

«داستان آمریکایی» با بازی جفری رایت، داستان یک نویسنده سیاه‌پوست سرخورده را دنبال می‌کند که از روی لج رمانی مملو از کلیشه‌های سیاه‌پوست می‌نویسد که از قضا به یک موفقیت بزرگ بدل می‌شود. این فیلم تحسین منتقدان را هم برانگیخت و نامزد ۴ جایزه اسکار دیگر از جمله بهترین فیلم شد.

جفرسون پیش از این برای طیف وسیعی از فیلم‌ها و برنامه‌ها از جمله «پشیمانی بازمانده»، «نمایش شبانه با لری ویلمور»، «جای خوب»، «استاد هیچ‌کدام»، «جانشینی»، «نگهبانان» و «ایستگاه ۱۹» فیلمنامه نوشته است.

ربکا لنکیویچ، ویل برسون و شاکا کینگ، بری جنکینز، کنی و کیت لوکاس از دریافت‌کنندگان پیشین جایزه پل سلوین هستند.

کد خبر 6063489

دیگر خبرها

  • حداد عادل : نوه‌هایم در پیش‌بینی فوتبال قائل به پیغمبری من هستند
  • دیدار رییس صداوسیما با جمعی از شاعران و نویسندگان
  • ۹۹ درصد مسافران نوروزی از سفر به اصفهان راضی هستند/ رکوردزنی باغ گل‌ها در آمار بازدیدها
  • تحقق شعار سال با اجرای برنامه های اولویت‌دار دستگاهها در خوزستان
  • اهدای یک جایزه ویژه به نویسنده «داستان آمریکایی»
  • تظاهرات در فرانسه در اعتراض به تشدید ریاضت‌ اقتصادی
  • حمایت جهانی از فلسطین/ جنایات رژیم صهیونیستی از روی ضعف است
  • حمایت جهانی از فلسطین؛ جنایات رژیم صهیونیستی از روی ضعف است
  • وصیت نامه کودک غزه ای: اسباب بازی هایم را به دوستانم بدهید
  • ببینید | حساب‌کتاب تلخ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از حقوق کارگران: صد سال کار فقط ۱۰ میلیارد تومان!