Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@12:04:29 GMT

فراخوان در لبنان برای اهدای خون و تشکیل ستاد بحران

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۰۶۷۰

فراخوان در لبنان برای اهدای خون و تشکیل ستاد بحران

در پی وقوع انفجار شدید در بندر بیروت و کشته و زخمی شدن صدها تن درخواست‌ها برای اهدای خون در این کشور به شدت افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، روزنامه النهار فراخوان رئیس انجمن Donner Sang Compter را منتشر کرده است که از مردم خواست نه فقط امروز بلکه برای چندین هفته نسبت به اهدای خون و نجات جان هموطنان خود اقدام کنند چرا که لبنان طی روزهای آینده به شدت به خون نیاز خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این فراخوان اعلام کرد: به دنبال فاجعه عظیمی که در لبنان رخ داد و بیمارستان‌ها آسیب دیده و بیماران و زخمی‌ها در مقابل بیمارستان‌ها صف کشیده‌اند و از طرفی هم بخش پزشکی و درمان به شدت ضعیف شده باید اختلافات را کنار گذاشته و به یاری هم بشتابیم. در حال حاضر هر قطره خون می‌تواند جان یک انسان را نجات دهد. در این روزهای حساس باید متحد باشیم.

وی با بیان اینکه اتاق‌های عمل پر از بیماران با وضعیت وخیم است از همه گروه‌ها و قشرها خواست برای اهدای خون اقدام کنند.

در این رابطه صلیب سرخ لبنان اعلام کرد، تعداد کشته‌های انفجار روز سه شنبه در بیروت به بیش از ۱۰۰ تن افزایش یافته است.

همچنین رئیس جمهوری لبنان دستور تشکیل ستاد بحران به ریاست انطوان شقیر، مدیرکل ریاست‌جمهوری را صادر کرد تا به پیامدهای فاجعه بندر بیروت رسیدگی کند.

میشل عون همچنین یک کمیته تحقیقات درباره علل این حادثه تشکیل داد که نتیجه تحقیقات خود را به مراجع قضایی مربوطه در مدت زمان نهایتا پنج روز از تاریخ شکل‌گیری‌اش ارائه خواهد کرد.

همچنین برای مسؤولان این حادثه اشد مجازات در نظر گرفته خواهد شد. امروز نیز جلسه فوق‌العاده کابینه برگزار می‌شود.

در عین حال سازمان عالی امدادرسانی مامور شده به خانواده‌هایی که منازل‌شان در اثر انفجار دیگر قابل استفاده نیست محل اقامت بدهد و با وزارت آموزش در خصوص بازگشایی مدارس برای استقبال از این خانواده‌ها تماس برقرار کند.

همچنین سازوکاری برای واردات شیشه و ارزیابی نرخ جبران خسارت در نظر گرفته شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انفجار بیروت اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۰۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاگری دبیر ستاد امر به معروف: رئیسی دستور تشکیل ستاد حجاب را داد

دبیر ستاد امر به معروف گفت: اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به دستور رئیس جمهور، ستاد حجاب به ریاست وزیر کشور تشکیل شد.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام محمدحسین طاهری آکردی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر درباره «طرح نور» گفت: اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به دستور رئیس جمهور، ستاد عفاف و حجاب به ریاست احمد وحیدی وزیر کشور تشکیل شد و ستاد امر به معروف و نهی از منکر در کنار دیگر نهاد‌ها یکی از اعضای این ستاد است. مسؤلیت‌های ستاد ما در حوزه حجاب بعد از تأسیس ستاد عفاف و حجاب به این نهاد واگذار شد و تا الان درخواستی از سوی این نهاد برای ورود ما به طرح نور صورت نگرفته است.

وی افزود: ضابطین ستاد امر به معروف و نهی از منکر مردمی و جهادی هستند. اگر ستاد عفاف و حجاب از ما درخواست نیرو کند تشکل‌های مردمی و ضابطین ما آماده همکاری هستند. ستاد امر به معروف و نهی از منکر فعالیت فرهنگی و آموزشی دارد، اما در طرح نور کار امنیتی است و فراجا مستقیما با این طرح سر و کار دارد، اما من یک درخواستی کرده‌ام آن هم این است که اگر کسی دستگیر شد با او برخورد قهری نشود بلکه این افراد را به ستاد امر به معروف و نهی از منکر معرفی کنند تا ما با آموزش‌های مجازی و کار فرهنگی کار را پیش ببریم.

طاهری آکردی بیان کرد: این تفکری که برخی از مردم دارند که ستاد امر به معروف کارش بگیر و ببند است، غلط است. وظیفه ستاد ما فقط محدود به حوزه عفاف و حجاب نیست بلکه ما مطالبه‌گری از دولت، نظارت مردم بر مردم و نظارت مردم بر دولت را نیز در وظایفمان داریم. فرمانده و نهاد بالادستی در حوزه عفاف و حجاب ستاد عفاف و حجاب است البته کارشناسان ما در ستاد امر به معروف نیز نظرات و پیشنهاداتشان را مطرح می‌کنند.

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع اسبق لبنان: اسرائیل عامل انفجار بندر بیروت بود
  • ستاد حجاب در سال ۱۴۰۲ به ریاست وزیر کشور تشکیل شد
  • افشاگری دبیر ستاد امر به معروف: رئیسی دستور تشکیل ستاد حجاب را داد
  • رئیسی دستور تشکیل ستاد حجاب را صادر کرد
  • جشنواره شعر نفس پاک فراخوان داد
  • اهدای ۱۴۴ جهیزیه ایرانی به نوعروسان یزدی
  • تائید فنی ۶۰ پروژه فناوری زیستی برای استفاده از اعتبار مالیاتی
  • ۶۰ پروژه توسعه فناوری زیستی تامین مالی شد
  • تائید فنی ۶۰ پروژه توسعه فناوری زیستی جهت استفاده از ظرفیت اعتبار مالیاتی
  • توسعه فناوری‌ها در کشور مصداق بارز کاشتن برای آینده است