Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: ز زمانی که طرح فاصله گذاری اجتماعی به عنوان مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا اجرا شد، روند شیوع بیماری کرونا افزایش یافت.

سید جلیل میرمحمدی میبدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون راهکارهای مجلس برای جلوگیری از بیماری کرونا اظهار کرد: هم اکنون موج شیوع بیماری کرونا در بسیاری از استان‌های کشور مشاهده شده و تعداد مرگ بیماران ناشی از از این بیماری در هفته‌های اخیر افزایش یافته است؛ بنابراین اقدامات پیشگیرانه در جهت جلوگیری از شیوع بیماری کووید ۱۹ ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اقدام مشترک کشورهایی مانند چین و کره جنوبی که در عرصه مبارزه با کرونا موفق عمل کردند، اعمال محدودیت‌های جدی در تجمعات و قرنطینه کامل کشور بود؛ البته در کنار اعمال قرنطینه، مبحث حمایت از برخی اقشار ضعیف نیز مورد توجه قرار گرفت.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در مرحله اول مقابله با شیوع بیماری کرونا تجربیات بسیار خوبی کسب کردیم. تمامی اقشار کشور و کادرهای پزشکی و همچنین نیروهای مسلح پای کار آمدند و با پیروی از فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر کمک مومنانه، حرکتی را آغاز کردند که باعث جلوگیری از گسترش بیماری کرونا و کاهش مرگ بیماران ناشی از این بیماری شد، به صورتی که آمار تعداد فوتی‌های از ٣ رقم به دو رقم کاهش یافت و در اکثر استان‌ها این بیماری به صورت موقت مهار شد.

میرمحمدی ادامه داد: ستاد ملی مقابله با کرونا باید به نظرات کارشناسان تخصصی حوزه بهداشت و درمان توجه ویژه کند؛ زیرا امروز با یک تضاد بین اقتصاد یا سلامت رو به رو هستیم. دولت در عین حالی که می‌خواهد در جهت جلوگیری از بیماری کرونا فعالیت کند باید به اقشار کم‌درآمد نیز توجه داشته باشد. از زمانی که طرح فاصله گذاری اجتماعی به عنوان مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا اجرا شد، روند شیوع بیماری کرونا افزایش یافت.

وی تاکید کرد: بسیاری از رفتارهای این بیماری هنوز برای کادر درمان مشخص نیست و به نوعی یک اپیدمی جدید تلقی می‌شود. دولت باید تا حد امکان تجمعات را به صورت جدی ممنوع کرده از تولیدکنندگان ماسک حمایت کند تا بتوان آن را به رایگان در اختیار اقشار ضعیف قرار داد.

کد خبر 437321

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس آخرین اخبار ویروس کرونا کرونا کرونا در ایران طرح فاصله گذاری اجتماعی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شیوع بیماری کرونا افزایش یافت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۰۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت ۷۰ درصد مرگ‌ها بیماری‌های قلبی و عروقی است

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام دلفان در سخنانی، اظهار داشت: سه پروژه مهم بیمارستانی «نیایش» خرم‌آباد، «رازی» کوهدشت و «گهر» دورود، از روند و رشد خوبی برخوردارند که طبق برنامه‌های زمان‌بندی‌شده، پیش می‌روند.

وی افزود: هم اکنون بیمارستان‌های «نیایش» خرم‌آباد با ۶۵ درصد، «رازی» کوهدشت با ۵۰ درصد و «گهر» دورود با ۲۱ درصد پیشرفت فیزیکی نسبت به سال قبل، از روند پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در ادامه سخنان خود با اشاره به رابطه سلامت، زمین پاک و سلامت خانواده و با اشاره به مشارکت گسترده مردمی و سایر دستگاه‌های اجرایی استان و ظرفیت‌های ذی‌نفع در حوزه بهداشت در طول دهه‌های گذشته، بیان داشت: با مردمی‌سازی سلامت به سمت پوشش همگانی سلامت حرکت می‌کنیم و باتوجه‌به سرمایه مردمی به‌عنوان دریای بی‌پایان توانمندی و ایثار و لزوم توجه به بهداشت و پیشگیری اشاره و ابراز امیدواری کرد که در هفته سلامت نتایج یک سال تلاش بی‌وقفه در پیاده‌سازی برنامه ملی سلامت خانواده و نظام ارجاع با مشارکت مردم به جامعه اطلاع‌رسانی می‌شود.

دلفان همچنین به رژیم غذایی سالم برای زندگی بهتر اشاره کرد و گفت: فواید رژیم غذایی سالم برای پیشگیری از بیماری‌هایی مانند دیابت، پوکی‌استخوان، سرطان، داشتن پوستی سالم، شاداب و جوان، داشتن سیستم ایمنی قوی و پیشگیری از بیماری‌های مسری مانند آنفلوانزا، سرماخوردگی، کرونا و داشتن قلب و عروقی سالم که حدود ۷۰ درصد مرگ‌های اخیر مربوط به مشکلات قلب و عروقی مؤثر است.

کد خبر 6081597

دیگر خبرها

  • خبر مهم از زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۳
  • زمان پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • زمان اعمال افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی/ میزان افزایش حقوق بازنشستگان
  • خونگیری از ۷ هزار راس دام برای تشخیص بیماری مشترک بروسلوز (تب مالت) در تربت حیدریه
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • علت ۷۰ درصد مرگ‌ها بیماری‌های قلبی و عروقی است
  • آرتتا: بین آرسنال و سایر تیم‌ها فاصله وجود دارد؛ اکنون زمان حمایت از بازیکنان است
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • گل‌گهر در هوای مطبوع آماده بازگشت به لیگ (عکس)